کد خبر: 1008693
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
مدیر جهاد کشاورزی جوین اعلام کرد:
مدیر جهاد کشاورزی جوین در استان خراسان رضوی گفت: امسال پنج هزار و ۶۰۰ کیلوگرم پیله‌تر ابریشم در این شهرستان تولید شد که سهم بانوان در این اقدام چشمگیر بوده است.

علیرضا هاشم‌آبادی بیان کرد: در این راستا ۱۴۰ جعبه تخم نوغان میان متقاضیان توزیع شده بود که به طور میانگین از هر جعبه ۴۰ کیلوگرم پیله تر برداشت شده است.
وی قیمت هر کیلوگرم پیله تر ابریشم را ۷۷۰ هزار ریال اعلام وافزود: مدت پرورش پیله کرم ابریشم ۴۵ روز است لذا کشاورزان با کمترین هزینه می‌توانند اقدام به پرورش کرم ابریشم نموده و درآمد مناسبی کسب کنند.
مدیر جهاد کشاورزی جوین ادامه داد: آب و هوای مطلوب این شهرستان برای کاشت درخت توت شرایط لازم را برای توسعه و پرورش کرم ابریشم فراهم کرده است.
وی همچنین به برگزاری کلاس آموزشی برای متقاضیان پرورش کرم ابریشم در جوین اشاره کرد و گفت: نوغانداری فرصت‌های شغلی مناسبی برای جوانان در مناطق روستایی این شهرستان فراهم می‌کند. 
هاشم‌آبادی افزود: با پرورش کرم ابریشم، ماده اولیه مورد نیاز صنایع فرش بافی، پزشکی، نظامی و الکترونیک تولید می‌شود و از فضولات کرم ابریشم نیز می‌توان به عنوان کود آلی برای بهبود وضعیت فیزیکی و حاصلخیزی خاک استفاده کرد. 

جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی و زیربخش‌های باغداری، دامپروری و طیور دارد.

شغل عمده اهالی جوین کشاورزی، دامداری و مرغداری است. ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی این شهرستان نیز به کشت گندم، جو، هندوانه، خربزه، چغندرقند، یونجه، زیره و کنجد اختصاص دارد.

در بخش دامداری نیز جوین ۱۷ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین، ۱۲۰ هزار راس دام سبک و ۱۷ واحد مرغداری دارد. 

نقاب، مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار