کد خبر: 1008305
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
در شرایطی که به دلیل رشد بهای جهانی طلا و همچنین رشد نرخ ارز در بازار داخلی و ورود نقدینگی، بازار طلا و سکه با رشد نرخ‌ها همراه شده است، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: به مردم توصیه می‌کنم به حوزه طلای آب شده وارد نشوند. در حال حاضر تقاضا در این حوزه بیشتر از حوزه مصنوعات طلاست که امیدواریم این رویه تغییر کند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: آیت محمدولی روز گذشته در نشست خبری اظهار داشت: آثار شیوع این ویروس را حتی در قیمت اونس جهانی نیز می‌بینیم که می‌توان یکی از دلایل نوسانات را همین ویروس دانست. رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و سکه افزود: ما از اصناف خواهش می‌کنیم، در هر معامله‌ای که انجام می‌دهند مشخصات افراد درج و حتماً خرید با کارت ملی انجام شود.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنم که به حوزه طلای آب شده وارد نشوند. در حال حاضر تقاضا در این حوزه بیشتر از حوزه مصنوعات طلاست که امیدواریم این رویه تغییر کند.

همه معاملات طلا تا پایان سال در سامانه ثبت می‌شود

همچنین عضو هیئت رئیسه اتحادیه طلا و جواهر استان تهران روز گذشته در نشستی خبری گفت: با توجه به احتمال بروز سوءاستفاده جهت افزایش قیمت طلا و گسترش فعالیت‌های زیر‌زمینی، اتحادیه در نظر دارد اپلیکیشنی را برای ساماندهی همه معاملات ایجاد کند تا از این پس معاملات از طریق این آپ ثبت شود. با این روش می‌توان معاملات زیرزمینی را نیز ساماندهی کرد.

محمد کشتی آرای عضو هیئت رئیسه اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: خرید و فروش طلا در فضای مجازی ممنوع است. همچنین هر کسی که خرید و فروش کند، باید مجوز داشته باشد که در حال حاضر مجوزی صادر نشده‌است. تا زمانی که اپلیکیشن آن طراحی‌نشده این کار‌ها غیر‌قانونی محسوب می‌شود. وی تأکید کرد: طلای آب‌شده ارزش افزوده‌ای برای کشور ندارد و تنها به منزله ذخیره کردن طلای خام در خانه‌ها است. نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران افزود: تا پایان امسال قرار است همه معاملات طلا در کشور سیستمی باشد. در هر نقطه‌ای از کشور هر داد و ستدی از طلا انجام شود در این سیستم باید ثبت شود. با این کار می‌توان جلوی پولشویی را گرفت و موجب افزایش امنیت فکری فعالان بازار طلا شد.

معاملات طلا رصد می‌شود

وی گفت: قرار است همه معاملات فضای مجازی از طریق متخصصان رصد و از طریق قوه قضائیه برخورد شود تا امنیت روانی در جامعه افزایش یابد؛ چراکه این محصولات سرمایه طلای کشور بوده و نباید از بین برود. کشتی آرای اضافه کرد: حدود ۱۳ سال پیش وقتی بورس کالا شروع به معاملات عادی کرد، اتحادیه طلا این معاملات را پیش‌بینی کرد تا شفافیت در معاملات طلا ایجاد شود. اخیراً بورس اوراق سپرده کالا ایجاد شده که با قبلی فرق می‌کرد. متأسفانه معاملات این بازار تغییر قیمت داشت و در واقع بورس متأثر از بازار بود.

ورود نقدینگی به بازار طلا و سکه

از سوی دیگر بهای ارز در بازار داخلی و همچنین بازار‌های ارزی منطقه به طور مجدد رشد کرد، به طوری که نرخ درهم به محدوده ۵ هزارو ۵۰۰ تومان و بهای دلار نیز به محدوده ۲۰ هزار تومان رسید، در همین راستا به دلیل رشد قیمت جهانی طلا و ورود نقدینگی جدید به این بازار، نرخ‌ها در بازار طلا و سکه با جهش مواجه شد.

در جریان معاملات بازار آزاد تهران دیروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۸میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۸میلیون و ۲۰۰هزارتومان، نیم‌سکه ۴‌میلیون و ۳۸۰هزارتومان، ربع سکه ۲میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و سکه یک گرمی یک‌میلیون و ۲۷۰هزارتومان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار