کد خبر: 1008273
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
ماموران پلیس تهران در جریان عملیات‌های جداگانه موفق شدند سارقانی که به صورت فردی یا باندی فعالیت می‌کردند بازداشت کردند. در یکی از این عملیات‌ها ماموران پلیس ۴ سارق که بچه محل بودند و باند زورگیری تشکیل داده بودند بازداشت کردند. متهمان در میدان آزادی شهروندان را سوار خودرو کرده و در بین مسیر اموالشان را سرقت می‌کردند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه "خیراله دولتخواه" رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت که متهمان تحت پوشش خودروی مسافرکش زورگیری می‌کردند که هر ۴ متهم با دستور قضائی در اختیار پایگاه پنجم قرار دارند. وی گفت: ساعت ۲۲:۴۰ دهم فروردین ماه مرد جوانی طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از زورگیری راننده و ۳ سرنشین یک دستگاه خودروی پراید در محدوده تهرانسر اعلام شکایت کرد. وی بیان داشت: پرونده با موضوع سرقت بعنف (سرقت راننده از مسافر) تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به دستور قضائی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی عنوان کرد: شاکی پس از حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: در میدان آزادی ایستاده بودم تا سوار بر خودرویی شوم و به منزلم مراجعه کنم که یک دستگاه خودروی پراید دارای سه سرنشین جلوی پایم ایستاد و من هم پس از اعلام مقصد و تایید راننده سوار بر خودرواش شدم. پس از طی مسافتی یکی از سرنشینان خودرو با تهدید سلاح سرد، تلفن همراه، وجوه نقد و کارت عابر بانکم را به زور سرقت و پس از دوساعت چرخاندن در حوالی تهرانسر، مرا از ماشین به بیرون پرتاب و از محل گریختند. سرهنگ دولتخواه بیان کرد: کارآگاهان بدنبال اظهارات مال باخته راهی محل سرقت شدند که با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد یکی از سارقان به نام سیامک دارای سابقه سرقت بنعف و از مجرمان سابقه دار می‌باشد. این مقام انتظامی تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات، کارآگاهان متوجه می‌شوند سیامک بیستم فررودین ماه به جرم سرقت موتورسیکلت روانه زندان شده و در حال تحمل کیفر می‌باشد.
وی در ادامه گفت: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده متهم از زندان تحویل و به پلیس آگاهی منتقل شد و در تحقیقات انجام شده علاوه بر سرقت بعنف از شاکی به بیش از ۱۵ فقره سرقت مشابه با همکاری همدستانش اعتراف کرد.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تصریح کرد: درادامه تحقیقات پلیسی سه سارقان دسکر به نام‌های "مهیار"، "ناصر" و "داود" نیز در شهرستان شهریار شناسایی و در پنجم اردیبهشت ماه در یک عملیات چند ساعته هماهنگ و پلیسی دستگیر و به پایگاه پنجم انتقال یافتند. وی گفت: در تحقیقات پلیسی سیامک در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: حدود ۳ ماه پیش با دیگر همدستانم که بچه یک محل هستیم باند سرقت را تشکیل دادیم و در محدوده غرب تهران پرسه زنی می‌کنم و پس از انتخاب سوژه وی را سوار بر خودرومان می‌کردیم و اموال سرقتی را بین خودمان تقسیم می‌کردیم. دولتخواه گفت: با توجه به انهدام باند سرقت زورگیری مشخص شد سارقان بیشترین سوژه‌ها را در مناطق مختلف غرب تهران بویژه در محدوده میدان آزادی، جاده مخصوص و آزاد راه تهران – کرج انتخاب می‌کردند. این مقام پلیسی افزود: متهمان با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.
تعقیب و گریز خودروی مسروقه
در جریان عملیاتی دیگر رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق خودرو و کشف خودروی مسروقه در عملیات تعقیب و گریز کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی خبر داد. سرهنگ کارآگاه "سعدالله گزافی" با اعلام این خبر گفت: ساعت ۴:۳۰ دقیقه شانزدهم خردادماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی تهران حین انجام ماموریت در محدوده خیابان جمهوری به یک دستگاه خودروی پراید مظنون می‌شوند که با استعلام از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی مشخص می‌شود خودرو دارای سابقه سرقت به تاریخ پانزدهم خرداد ماه می‌باشد. رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت افزود: افسر واحد گشت جهت متوقف ساختن خودروی مسروقه به راننده پراید دستور ایست می‌دهد که وی بدون توجه به دستور پلیس با افزایش سرعت و انجام حرکات مخاطره آمیز به سمت خیابان وحدت اسلامی فرار می‌نماید. وی بیان داشت: اعضای اکیپ با استفاده از علائم هشدار دهنده نظیر آژیر و بلندگو به تعقیب خودروی مسروقه رفته که پس از طی کردن مسافتی به جهت حفظ جان و مال شهروندان افسر واحد گشت با رعایت کامل قانون به کارگیری سلاح اقدام به شلیک تیر هوایی می‌نماید که در ادامه خودروی پراید با جدول کنار خیابان برخورد و متوقف می‌شود و راننده به اسم حمید که قصد فرار به صورت پیاده را داشته دستگیر می‌گردد. رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی در پایان گفت: متهم دستگیر شده پس از تکمیل گزارش اولیه برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت
بازداشت سارق تحت تعقیب
در جریان عملیات دیگر رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری متهم متواری در عملیات تعقیب و گریز کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی خبر داد. سرهنگ کارآگاه "سعدالله گزافی" با اعلام این خبر گفت: ساعت ۲۳:۰۰ دوشنبه سی و یکم خرداد ماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی فاتب در محدوده افسریه به یک دستگاه خودروی پراید مظنون می‌شوند که با استعلام از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی مشخص می‌گردد خودرو دارای سابقه توقیف کیفری در نوزدهم اسفند ماه سال گذشته می‌باشد. رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت افزود: افسر واحد گشت جهت بررسی بیشتر به راننده پراید دستور ایست می‌دهد که وی بدون توجه به دستور پلیس با افزایش سرعت و انجام حرکات مخاطره آمیز فرار می‌نماید. وی بیان داشت: اعضای اکیپ با استفاده از علائم هشدار دهنده نظیر آژیر و بلندگو به تعقیب خودروی متواری رفته که پس از طی کردن مسافتی با مهارت راننده اکیپ مسیر خودروی پراید مسدود و خودرو متوقف می‌شود و راننده به اسم احمد که قصد فرار به صورت پیاده را داشته با شلیک چند تیر هوایی دستگیر می‌شود. رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی در پایان گفت: متهم دستگیر شده پس از تکمیل گزارش اولیه برای سیر مراحل قانونی تحویل پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
کارمند داروخانه سارق از آب در آمد
ماموران پلیس همچنین کارمند داروخانه‌ای که از محل کارش سرقت می‌کرد بازداشت کردند. رئیس کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد از دستگیری کارمند داروخانه‌ای خبرداد که با جلب اعتماد مالک داروخانه از داخل داروخانه سرقت می‌کرد.
سرهنگ "حسین مافی" گفت مدیر یکی از داروخانه‌های محدوده یوسف آباد به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس و از کسری قابل توجه دارو‌های گران قیمت و احتمال برداشت مبالغی توسط یکی از کارکنان اعلام شکایت کرد و بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد قرار گرفت. رئیس کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد تصریح کرد: بررسی‌های تخصصی پلیس در این راستا آغاز شد و پس از یک سری پلیسی، ماموران به سرنخ‌هایی در این خصوص رسیدند. وی افزود: با انجام تحقیقات تکمیلی و اطمینان از اینکه برداشت غیرقانونی مبالغ توسط یکی از کارکنان داروخانه صورت گرفته، طی هماهنگی با مقام قضائی متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر و به کلانتری لنتقال یافت.
کلانتر یوسف آباد افزود: متهم در تحقیقات اولیه منکر ارتکاب هرگونه جرمی بود که پس از مواجهه با مستندات پلیس اعتراف کرد طی مدت یک سال گذشته در هر شیفت کاری مبالغی و یا دارو‌هایی را با شیوه و شگرد‌هایی خاص از داروخانه خارج کرده ام و نسبت به کار در داروخانه مهارت دارد و از انجایی که در مصاحبه‌ها قبول می‌شده سعی می‌کرده که اعتماد مسئول را هم به دست بیاورد. سرهنگ مافی با بیان اینکه متهم به ۵۰۰ میلیون ریال سرقت وجه نقد و دارو طی این مدت اقرار کرده است، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
اعتیاد؛ عامل موبایل قاپی موتورسوار جوان
سرکلانتر هفتم پایتخت هم از دستگیری موتورسوار جوانی با ۲۴ فقره سرقت تلفن همراه خبر داد و گفت: وی علت سرقت را تامین هزینه مصرف مواد مخدر اعلام کرد. سرهنگ "دوستعلی جلیلیان" گفت: با وقوع چند فقره موبایل قاپی در محدوده کلانتری ۱۶۰ "خزانه" توسط موتور سوار جوانی دستگیری وی در دستور کار ماموران کلانتری خزانه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت، متهم با پرسه زنی در محدوده کلانتری خزانه از غفلت مسافران هنگام مکالمه تلفنی سوء استفاده کرده و در یک لحظه گوشی همراهشان را سرقت کرده و از محل متواری می‌شود.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم بیشتر در خیابان "دستواره، تختی و ابریشم " مرتکب سرقت شده است؛ در فاصله زمانی مختلف گشت زنی‌های انتظامی افزایش یافت تا اینکه ماموران گشت کلانتری خزانه موفق شدند سارق را در خیابان ابریشم در حال سرقت مشاهده کنند.
سرکلانتر هفتم گفت: متهم در عملیات مهار دستگیر و در بررسی‌های بیشتر ۵ دستگاه گوشی سرقتی از وی کشف و در بازجویی‌های انجام شده به ۲۴ فقره موبایل قاپی اعتراف و علت سرقت را تامین هزینه مواد مخدر اعلام کرد.
وی تصریح کرد: با شناسایی تعدادی از مال باختگان و تکمیل تحقیقات مقدماتی، متهم برای اخذ دستور قضائی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
دستگیری ۲۴۶ سارق
فرمانده یگان امداد پایتخت هم از کشف ۲۷۳ دستگاه انواع وسایل نقلیه، توقیف ۲۶۹ دستگاه وسایل نقلیه متخلف، و دستگیری ۲۴۶ سارق سابقه دار حرفه‌ای در خرداد ماه امسال خبر داد. سرهنگ "دلاور القاصی" مهر گفت: ماموران یگان امداد پلیس تهران در راستای افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح‌های امنیت بخش پلیس و برخورد قاطع با سارقان، تیم‌های گشت انتظامی در یک ماه گذشته در سطح شهر تهران اجرا و موفق شدند به کشفیات و دستگیری‌های چشمگیری دست یابند. وی تصریح کرد: اهم اقدامان انجام شده عبارتند از: کشف ۲۷۳ دستگاه انواع وسیله نقلیه، توقیف ۲۶۹ دستگاه وسایل نقلیه متخلف، کشف بیش از ۱۹ کیلو گرم انواع مخدر و دستگیری ۲۴۶ سارق سابقه دار حرفه‌ای که تعدادی از آن‌ها سابقه کیفری داشته اند. فرمانده یگان امداد پایتخت در پایان گفت: یگان امداد تهران برای افزایش و ارتقاء امنیت و آرامش و رضایتمندی شهروندان لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و با مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد واجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار