کد خبر: 1008222
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
شهردار اصفهان:
قدرت اله نوروزی گفت: با انجام 5 کیلومتر حفاری مکانیزه در سال گذشته، رکود حفاری در پروژه متروی اصفهان در 19 سال گذشته شکسته شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،شهردار اصفهان در برنامه «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» اظهار کرد: دو روز گذشته با حضور در اداره ارتباطات مردمی چهار ساعت به صورت تلفنی به سوالات شهروندان پاسخ دادیم، البته در این فرصت توانستیم بیش از 60 تلفن را پاسخ دهیم؛ آماده ایم تا در فرصت دیگری به شهروندانی که تلفن زدند و فرصتی برای پاسخگویی نبود، جواب دهیم.

وی ادامه داد: این کار برای اولین بار در شهرداری اصفهان از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، اجرا شد و اقدام خوبی بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در این ارتباط فرم هایی هم برای پیگیری مشکلات مردم از سوی شهردار منطقه و معاون مربوطه تکمیل و در اختیار آنها قرار گرفت؛ این اقدام می تواند فرآیندها را کوتاه کند و اصل پاسخگویی که اصل مهمی برای حمایت از حقوق مردم است با این برنامه ها اجرایی می شود.

وی عمده مشکلات مردم در این تماس ها را تغییر کاربری ها دانست و گفت: برای تغییر کاربری ها 5 دستگاه اعم از میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری مداخله دارند و باید این موضوع برای مردم که عمده سوال آنهاست، توضیح داده شود.

نوروزی ادامه داد: این برنامه ارزیابی می شود و در صورت مفید بودن تداوم می یابد.

وی افزود: البته ارتباطات مستقیم مختلفی هم در مناطق مختلف شهر داریم و قبلا هم برای حضور در منطقه اعلام می کردیم؛ در این ملاقات های مردمی اول با معتمدان گفت و گو می کنیم، بعد به طور مستقیم، خود من و معاونان با مردم صحبت می کنیم و گره های کوری که بعضا سال ها باز نشده بود، باز می شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: همچنین تا جایی که مقدور است به درخواست های مردم از طریق فضای مجازی هم پاسخ می دهم تا ما هم به مسیری که مردم نیاز به خدمات دارند، هدایت شویم. این یک نوع مشورت است.

*تشکیل کمیته ای با حضور معتمدان در منطقه یک و سه برای انجام توافقات آزادسازی

وی با اشاره به درخواست یکی از شهروندان منطقه یک برای اجرای سنگ فرش یکی از کوچه های خیابان طیب، اظهار کرد:  مکانی که شهروند اشاره کرد از طرف چهارباغ پایین بعد از تختی قرار دارد. اینجا دو بحث دارد؛ برخی بخش ها ممکن است، تاریخی نباشد که کار کردن در این بخش آسان است اما برخی قسمت های آن تاریخی است که باید تمام ضوابط میراثی را رعایت کنیم.

نوروزی افزود: در مورد این طرح نیاز به آزادسازی هایی وجود دارد و باید با مردم توافق شود. هرچند بخشی که در بازارچه بوده، حل شده است.

وی گفت: همچنین در این زمینه کمیته ای از مجموعه شهرداری منطقه یک و مردم محل تشکیل شود تا با مردم گفت و گو کنند. مشورت با مردم می تواند مسئله را حل کند چراکه اگر اهمیت موضوع برای مردم گفته شود با تبیین و مشارکت مردم این کار انجام می شود.

شهردار اصفهان در مورد زمان نهایی برای دو طرفه شدن ابتدای خیابان ابن سینا اظهار کرد: در بودجه امسال برای این خیابان اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: هرجایی نیاز به آزادسازی داشته باشد، موضوع دوطرفه است. یک طرف شهرداری و طرف دیگر مالکان است و باید توافقی شکل گیرد که نیاز به مشارکت مردم دارد اما اگر از طریق اعمال قانون برای آزادسازی اقدام کنیم، سبب نارضایتی مردم می شود.

نوروزی ادامه داد: شهرداری منطقه سه معتمدین محلی را در این بخش از خیابان دور هم جمع کند و ما هم آمادگی داریم تا این مسئله 50 ساله در این دوره بعد از سال ها حل شود.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی میدان امام علی کمیته ای مشترک از شهرداری و مردم تشکیل شده است، گفت: امروز در فضای زیر میدان امام علی، که سال ها رها بود، فروشگاه رفاه راه اندازی شد و اکنون بین سه تا چهار هزار نفر روزانه از این فروشگاه خریداری می کنند و روزی 200 میلیون فروش مواد غذایی در این فروشگاه انجام می شود. این حرکت به این معناست که میدان به سمت پویایی پیش می رود.

شهردار اصفهان افزود: در ملاقات های مردمی گفتیم که حضور معتمدین باید نهادمند شوند و تشکلی در این باره شکل گیرد چراکه معتمدان قدرت بالایی دارند و می توانند با شهرداری همکاری کنند. در منطقه ای مانند منطقه سه به لحاظ وجود بازار، بافت های تاریخی و فرسوده انجام آزادسازی کار دشواری است و برخی از محلات منطقه سه تبدیل به انبار شده که رفت و آمد را سخت کرده است.

وی تصریح کرد: از شهردار منطقه سه می خواهم، شورای معتمدین منطقه برای آزادسازی ابتدای خیابان ابن سینا فعال شود چراکه هرکدام از معتمدان به تنهایی افرادی هستند که می توانند بخشی از گره را باز کنند و با مداخله آنها در سرنوشت منطقه می توان مشکل را حل کرد.

نوروزی در پاسخ به درخواست یکی از شهروندان منطقه هشت برای ایجاد فضای سبز در کنار برج کبوتر تصریح کرد: این بخش دو برج کبوتر دارد و یکی از برج ها مرمت شده و برای برج دیگر هم در پایان سال گذشته اقداماتی را انجام دادند به طوریکه پارسال کوچه های اطراف برج آسفالت شد. مدیر منطقه هشت این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: در مورد برخی پروژه ها، میراث فرهنگی باید نظر دهد.

شهردار اصفهان در مورد پروژه تعریض خیابان محوری اصفهانی در منطقه 14 تصریح کرد: گره کور این پروژه آزادسازی است و اتفاقا بودجه را در منطقه 14 به گونه ای لحاظ کردیم که گره های کور را باز کنیم و در بودجه 99 اعتبار این خیابان دیده شد. اینجا یکسری مغازه است که باید آزادسازی شود و باز کردن این گره هم نیاز به کمک مردم دارد.

وی بیان کرد: از مردم می خواهیم به شهرداری منطقه 14 مراجعه کنند، تا همراه با مغازه داران و معتمدان، توافقی صورت گیرد. آماده ایم از این بودجه، با سقف قیمت این توافق را با مغازه داران تعیین کنیم تا مسیر آزاد شود چراکه کار عملیات این پروژه کار سختی نیست.

*احداث خط دوم مترو ظرف 5 سال

نوروزی در مورد اجرای خط دوم مترو، تصریح کرد: این طرح واقعا با سرعت خوبی جلو می رود به طوریکه تی بی ام از ایستگاه چهارم خط دوم (عمان سامانی) مترو عبور کرد؛ توانستیم بیش از 5 کیلومتر حفاری مکانیزه در سال گذشته داشته باشیم و در 19 سال گذشته رکورد شکسته و کارهای 10 ایستگاه انجام شد. در آینده هم به میدان امام علی می رسیم که بزرگترین ایستگاه متروی شهر در این بخش ساخته می شود.

وی افزود: امیدوارم با سرعتی که در مترو داریم ظرف چهار تا پنج سال خط دوم مترو ساخته شود.

شهردار اصفهان در مورد ملاقات های مردمی هم تصریح کرد: کرونا جلوی ملاقات عمومی شهرداری را گرفت. با تدابیری که اندیشیده شده و رعایت پروتکل ها قول می دهم در اولین فرصت در منطقه هفت حضور پیدا کنیم.

وی در مورد سنگ فرش نهر شاهپسند هم گفت: اقداماتی در این بخش انجام شده است اما اگر هنوز مشکلی در این مورد وجود دارد از اعتبارات عمرانی در اختیار خودم تخصیص می دهم و مشکل را حل می کنم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار