کد خبر: 1008217
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
رئيس پليس فتای استان استان اصفهان:
سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي در خصوص شيوه جديد کلاهبرداري با استفاده از ارسال لينک براي هدايت افراد به سايت جعلي در جهت سرقت اطلاعات حساب بانکي افراد با عنوان جلوگيري از حذف آگهي کاربران در سايت هاي خريد و فروش آنلاين هشدار داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئيس پليس فتای استان استان اصفهان در گفت و گو با پايگاه خبري پليس گفت: چندي پيش تعدادي از شهروندان با مراجعه به اين پليس اظهار داشتند که پيامکي با مضمون: " کاربر گرامي، آگهي شما لحظاتي پيش با موفقيت ثبت شد. جهت تمديد آگاهي خود نيز بايد (20000 ريال ) پرداخت کنيد، در غير اين صورت آگهي شما تا دقايقي ديگر از سايت حذف مي شود" دريافت کردند.

وي عنوان كرد: کلاهبرداران بيشتر قربانيان خود را از کاربراني که فعاليت بيشتري در سايت هاي خريد و فروش اجناس نو و دست دوم داشتند انتخاب کرده بودند.

سرهنگ مرتضوي افزود: لينک هاي ارسال شده از طريق پيامک و با شماره موبايل عادي، قربانيان را به درگاه هاي جعلي بانکي ارجاع مي داد و از اين طريق اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکي افراد مي نمود که کارشناسان اين پليس با اقدامات فني بر روي لينک ارسالي به قربانيان از جعلي بودن درگاه مذکور اطمينان حاصل کردند و برابر دستور مقام قضائي اقدامات لازم در خصوص اين سايت صورت گرفت.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پايان توصيه کرد: همشهريان گرامي بايد به هشدارهاي پليسي توجه بيشتري داشته باشند و قبل از کليک کردن بر روي هرگونه لينک ارسالي در شبکه هاي اجتماعي و پيامکي از فرستنده و قبل از هرگونه خريد اينترنتي از درگاههاي بانکي از جعلي نبودن درگاه بانکي اطمينان حاصل کنند و هوشيار باشند که تمامي سايت هاي معتبر براي اطلاع رساني به کاربران خود با سرشماره هاي اختصاصي خود اين کار را انجام مي دهند

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار