کد خبر: 1008197
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
حاشیه‌ای بر شکست استقلال برابر فولاد در شروع دوباره لیگ برتر فوتبال پس از ۴ ماه
ریشه باخت استقلال به فولاد را باید خارج از زمین جست‌وجو کرد، جایی که مربی جوان آبی‌ها نقش زیادی در تزریق ناآرامی و عصبیت به بازیکنانش در داخل زمین داشت تا این تیم از قهرمانی دور شود.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: از روزی که حسن اکرمی سوت پایان بازی پارس جنوبی و تراکتور را زد تا چهارشنبه شب که مهدی سیدعلی سوت شروع بازی فولاد و استقلال را به صدا درآورد، چهار ماه گذشته است، از ۹ اسفند ۹۸ تا پنجم تیر ۹۹، روز‌هایی که کرونا فوتبالیست‌های کشورمان را هم مانند سایر لیگ‌های دنیا به خانه فرستاد تا در روز‌هایی که یک ویروس ناشناس همه جهان را به تعطیلی کشانده بود، فوتبال هم دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالا ببرد، چهار ماه طول کشید تا دوباره هیجان به ورزشگاه‌های فوتبال ایران برگردد، هرچند بدون تماشاگر و سکو‌هایی که همچنان قرار است خالی بماند. با این حال چهارشنبه شب لیگ نوزدهم یک افتتاحیه جذاب داشت؛ نبرد فولاد و استقلال در ورزشگاه فولاد آره‌نا نشان داد که طولانی‌ترین تعطیلی هم گویا سبب نشده تیم‌ها از تب و تاب بیفتند و لیگ برتر از همین مسابقه اول هیجان‌انگیز شروع شد. مسابقه‌ای که همه چیز داشت، از گل‌های زیبا گرفته تا درگیری، حاشیه و اخراج تا شروع لیگ برتر با جنجال و هیجان همراه شود و هواداران فوتبال امیدوار شوند که در ۹ هفته باقی مانده از لیگ می‌توانند تماشاگر یک لیگ جذاب باشند، حتی اگر اختلاف صدرنشین با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌هایش ۱۰ امتیاز باشد.

دیدار فولاد و استقلال سه گل داشت؛ دو گل برای اهوازی‌ها و یک گل برای آبی‌های تهران تا در نهایت اسکوربورد ورزشگاه فولاد آره‌نا پیروزی ۲ بر یک شاگردان نکونام را مقابل فرهاد مجیدی ثبت کند. هرچند روزبه چشمی که در فصل‌های اخیر هواداران استقلال را با سوتی‌ها و پنالتی‌های بی‌موقعش کم حرص نداده دروازه فولاد را باز کرد، اما اهوازی‌ها خیلی زود به بازی برگشتند و موسی کولیبالی و مجتبی نجاریان برای فولاد دو گل وارد دروازه سیدحسین حسینی کردند تا آبی‌ها دست خالی به تهران برگردند.

استقلال ناامید شد، فولاد امیدوار

نتیجه بازی چهارشنبه شب برای فولاد و استقلال دو روی یک سکه بود. آبی‌ها امیدوار بودند با پیروزی در اهواز با یک تیر دو نشان بزنند؛ هم ۳۹ امتیازی شوند و به رده دوم جدول صعود کنند و هم اختلاف پرسپولیس ۴۷ امتیازی در صدر جدول با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش به هشت امتیاز برسد. اوضاع، اما آنطور که مجیدی و شاگردانش پیش‌بینی می‌کردند پیش نرفت. هرچند که با گل زودهنگام چشمی امیدوار شدند، اما در پایان ۹۰ دقیقه بازنده لقب گرفتند تا ۳۶ امتیازی باقی بمانند و اختلاف‌شان با صدر به ۱۱ امتیاز برسد. با این اختلاف امتیاز و بازی‌های سخت‌تری که استقلال در قیاس با پرسپولیس در ۹ هفته باقی مانده دارد، آبی‌ها از قهرمانی دورتر شده‌اند و چیزی شبیه به یک معجزه می‌تواند استقلال و فرهاد مجیدی را به‌جام برساند.

این دومین باخت متوالی استقلال بود، آبی‌ها که هشتم اسفند در آخرین بازی‌شان قبل از تعطیلی لیگ در سیرجان به گل‌گهر یک بر صفر باخته بودند، در شروع دوباره لیگ هم باختند تا وضعیت برای آن‌ها چندان امیدوارکننده نباشد. تعطیلی چهار ماهه لیگ هم به نظر می‌رسد چندان برای آبی پوشان خوش‌یمن نبوده و گویا آن‌ها همان روند نزولی قبل از تعطیلی لیگ را سپری می‌کنند و ادامه این روند می‌تواند حتی کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده آن‌ها را هم به خطر بیندازد، به خصوص که فولاد ۳۶ امتیازی و شهرخودروی ۳۵ امتیازی در رده‌های پنجم و ششم برای گرفتن جایگاه استقلال خیز برداشته‌اند.

در سوی دیگر فولادی‌ها که با جواد نکونام آرزو‌های بزرگی را در لیگ نوزدهم دارند، روند فوق‌العاده‌ای را که قبل از تعطیلی لیگ داشتند، ادامه می‌دهند. آن‌ها مقابل استقلال چهارمین برد متوالی‌شان را جشن گرفتند تا به کسب سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار شوند. فولاد با این برد ۳۶ امتیازی شد و هم‌امتیاز با استقلال و تنها به خاطر تفاضل گل پایین‌تر از آبی‌ها در رده پنجم لیگ ایستاد. از این‌رو نبرد مدعیان کسب سهمیه هم در ۹ بازی باقی مانده تماشایی خواهد بود.

امان از تیم بی‌اعصاب‌ها

بازی چهارشنبه شب گذشته فولاد و استقلال بار دیگر ضعف بزرگ آبی‌پوشان در خارج از زمین را عیان کرد، مسابقه‌ای که استقلالی‌ها چه روی نیمکت و چه داخل زمین یک تیم عصبی بودند که به هر بهانه‌ای از کوره در رفتند و به سمت داور مسابقه حمله‌ور شدند. نتیجه این نمایش عصبی برای آبی‌ها گران تمام شد و آن‌ها در شرایطی بازی را به پایان رساندند که با اخراج علی کریمی و عارف غلامی ۹ نفره شدند و فرهاد مجیدی هم با کارت قرمز مهدی سیدعلی از روی نیمکت اخراج شده بود تا بازی عقب افتاده این تیم با سه اخراجی همراه باشد.

در این بین نمی‌توان از نقش فرهاد مجیدی در تزریق این عصبیت به بازیکنانش در داخل زمین بازی گذشت. واکنش‌های مجیدی کنار زمین چه هنگام اعتراض و چه زمان شادی نشان می‌دهد که مجیدی مربی هنوز از پوسته مجیدی بازیکن جدا نشده است و هنوز نمی‌داند که به عنوان یک مربی باید سعی در کنترل هیجان و آرام کردن اعصاب شاگردانش داشته باشد، نه اینکه با واکنش‌های عصبی، بازیکنانش را ناآرام کند. صحبت‌های دیروز سهراب بختیاری‌زاده، مدافع سابق استقلال در گفتگو با خبرگزاری تسنیم به خوبی گویای وضعیت حاکم بر استقلال است: «بیشتر بازیکنان استقلال درگیر جر و بحث و اعتراض هستند. از طرفی ذهنیتی در مجموعه استقلال ایجاد و تبدیل به باور شده که همه با این تیم مشکل دارند. تا زمانی که این تفکر وجود داشته باشد، رفتار‌های خشونت‌آمیز و غیرحرفه‌ای ادامه خواهد داشت و به استقلال لطمه خواهد زد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار