کد خبر: 1008041
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
هشدار دونالد ترامپ به اعمال یک سال مجازات حبس برای تعرض‌کنندگان به پرچم امریکا هم نتوانست خشم معترضان به نژادپرستی را فروبنشاند و برای چندمین بار پرچم این کشور در بسیاری از شهر‌ها به آتش کشیده شد تا زنگ خطر واقعی بودن اعتراضات در کاخ سفید به صدا درآید. رئیس‌جمهور امریکا، معترضان را اوباشی خوانده که به ارزش‌های این کشور احترام نمی‌گذارند و برای مقابله با آن‌ها دست به دامان کنگره شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با گذشت یک ماه از شروع اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر امریکا، نه تنها اعتراضات کاهش نیافته، بلکه خشم و انزجار عمومی از سیاست‌های دولت و خشونت‌های پلیس به بالا‌ترین سطح ممکن رسیده است. معترضان امریکایی از زمان آغاز اعتراض‎‌ها در پی قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست به دست پلیس، سه شنبه شب بار دیگر پرچم این کشور را در نزدیکی کاخ سفید به آتش کشیدند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان همچنین سعی داشتند در نزدیکی کاخ سفید منطقه‌ای خودمختار مشابه منطقه خودمختار «کپیتل هیل» در سیاتل تشکیل دهند. معترضان همچنین در شهر پورتلند در ایالت اورگان، پرچم امریکا را روی تندیس جورج واشنگتن، قرار داده و آن را به آتش کشیدند. معترضان در هفته‌های اخیر برای ابراز نارضایتی خود از نظام حاکم، ده‌ها نماد برده‌داری و مجسمه را به زیر کشیدند. معترضان پس از برچیدن نماد‌های برده‌داری از میادین اصلی شهرها، پرچم امریکا را به آتش کشیدند. در همین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در واکنشی عصبی، اقدام معترضان را در به آتش کشیدن پرچم امریکا در نزدیکی کاخ سفید محکوم کرد. ترامپ همچنین در توئیتر نوشت: «خجالت‌آور است که متخلفان، پرچم امریکا را به آتش می‌کشند و کنگره هیچ اقدامی در مورد آن‌ها انجام نمی‎دهد؛ جلوی این نوع رفتار‌ها باید همین الان گرفته شود». معترضان همچنین دو شنبه شب در پارک لافایت، در نزدیکی کاخ سفید پرچم امریکا را آتش زدند. یک ماه است است که معترضان به قتل فلوید، در صد‌ها شهر امریکا دست به تظاهرات گسترده زده و خواهان پایان یافتن نژادپرستی در جامعه امریکا هستند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در تلاش برای بهره‌برداری از اعتراضات سراسری کشورش در راستای منافع سیاسی خود، سه شنبه شب در کارزار انتخاباتی آریزونا متعهد شد از اقدام اوباش جناح چپگرا برای کشاندن این کشور به سمت هرج و مرج جلوگیری کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ در واکنش به آتش زدن پرچم امریکا از سوی معترضان گفت: «این رفتار یک جنبش سیاسی مسالمت‌آمیز نیست. این رفتار خودکامه‌ها و دیکتاتور‌ها و مردمی است که به کشورشان علاقه ندارند». ترامپ همچنین روز چهار شنبه در پیام توئیتری نوشت: «مایه شرم است که کنگره در مورد افراد پست و حقیری که پرچم امریکا را می‌سوزانند، کاری انجام نمی‌دهد. این روند باید متوقف شود، همین حالا!». ترامپ گفته که باید یک سال حبس برای افرادی که به نماد‌های برده‌داری و پرچم امریکا تعرض می‌کنند، اعمال شود.

درحالی که ترامپ با استفاده از مشت آهنین تلاش می‌کند معترضان را از خیابان‌ها جمع کند، برخی فعالان اجتماعی همچنان مردم را به ادامه اعتراضات ترغیب می‌کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، برنیس کینگ، دختر مارتین لوترکینگ، (رهبر جنبش حقوق مدنی امریکایی‌های آفریقایی‌تبار) در سخنانی از امریکایی‌ها خواست به برگزاری تجمع‌ها علیه نژادپرستی‏ ادامه دهند. او خطاب به معترضان به نژادپرستی گفت: «دست از اعتراض برندارید». معترضان خواهان پایان دادن به خشونت‌های پلیس و سیاست‌های نژادپرستی در امریکا هستند که دهه‌ها است در این کشور ریشه دوانده است و به همین خاطر، در هفته‌های اخیر مجسمه‌های شخصیت‌های سابق این کشور که حامی برده‌داری بودند را سرنگون کرده‌اند.

دستور ترور ترامپ!

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، آنتونی تاتا، ژنرال بازنشسته ارتش که به عنوان معاون وزیر دفاع در بخش سیاستگذاری پنتاگون معرفی شده است، این تئوری توطئه را مطرح کرده است که جان برنان، رئیس سابق سیا قصد داشته است ترامپ را برکنار کند. وی همچنین یک تئوری توطئه جعلی را مطرح کرده است مبنی بر اینکه برنان در سال ۲۰۱۸ در یک توئیت رمزگذاری شده دستور ترور ترامپ را داده است. جان برنان پیش از این در انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ گفته بود: «رئیس‌جمهور این کشور تلاش می‌کند از نهاد‌های اطلاعاتی و قضایی برای دستیابی به منافع سیاسی و ضد رقبای خود استفاده کند». وی گفته بود: «از زمانی که دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور سوگند خورده من منتقد وی بوده‌ام و ضد وی سخن گفته‌ام. اما فکر می‌کنم اقداماتی که وی و افراد نزدیک به او انجام داده‌اند فساد، بی‌کفایتی و اشتباهات غیرقابل اصلاح بوده است». از زمانی که ترامپ وارد کاخ سفید شده است موج انتقاد‌ها از سیاست‌های او در بین مقامات امریکایی در حال افزایش است و حتی برخی نمایندگان کنگره تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند تا ترامپ را برکنار کنند.

چامسکی: ترامپ بد‌ترین جنایتکار تاریخ است

نوام چامسکی، فیلسوف و تاریخدان امریکایی گفت که ترامپ با کشته شدن ده‌ها هزار نفر در پی شیوع ویروس کرونا و تلاش برای نابودی زندگی بشر بر روی زمین در آینده نزدیک، بد‌ترین جنایتکار تاریخ است. چامسکی در مصاحبه با نشریه جیکوبین گفت: «ترامپ یک دیکتاتور حلبی است و جمهوریخواهان از حزب کمونیست قدیم بدتر شده‌اند». چامسکی گفت: «ترامپ به شکل غیر قابل انکاری بد‌ترین جنایتکار در تاریخ است. تاکنون هیچ چهره‌ای در تاریخ سیاسی وجود نداشته است که تا این حد با اشتیاق، خود را وقف نابودی پروژه‌های زندگی نظام‌مند بشر روی زمین در آینده نزدیک کرده باشد. این حرف اغراق‌آمیز نیست». چامسکی همچنین تأکید کرد: «جهان با هزینه گزافی از این همه‌گیری جهانی عبور خواهد کرد، اما از جنایت ترامپ درخصوص تغییرات اقلیمی جان به در نخواهد برد». وی افزود: «این هزینه توسط گانگستر‌های کاخ سفید که ده‌ها هزار نفر را به کام مرگ کشانده‌اند، چندبرابر شده است و امریکا را به بد‌ترین بخش جهان [از لحاظ شیوع ویروس کرونا]تبدیل کرده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار