کد خبر: 1007888
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه :
رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه از افتتاح هشت اقامتگاه بومگردی در شهرستان تربت حیدریه تا پایان سال جاری خبر داد.
علی محمدی افزود: توسعه اقامتگاه‌های بومگردی یکی از اولویت‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان است،  معتقدیمچرخش گردشگر از شهرگردی به بومگردی و روستاگردی یکی از انتخاب‌های گردشگران در آینده نزدیک خواهد بود، از این‌رو آماده‌سازی بستر توسعه و خدمات مطلوب به این گردشگران به ویژه در روستاهای گردشگرپذیر جزو ضروریات است.
 
وی گفت:هم‌زمان با توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در روستاها، توجه به بافت‌های روستایی و محیط‌ زیست و حفظ و احیای میراث‌های معنوی روستاها نیز مدنظر قرار می‌گیرد .
محمدی اظهار کرد: اقامتگاه‌های بومگردی در روستاهای رودمعجن، بسک، سرخ آباد، صنوبر، بکاول، بیسقفیزن، سیوکی، حاج بیگی کدکن با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در مراحل نهایی تکمیل قرار دارند و  بیشتر آن‌ها تا پایان تابستان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی تصریح کرد: تولید اشتغال بومی، ایجاد رونق اقتصادی در جوامع محلی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از دیگر دستاوردهای احداث اقامتگاه‌های بومگردی است که می‌تواند در مراحل بعد به مهاجرت معکوس نیز منجر شود، این امر به طور یقین یک برد اجتماعی است چراکه از حاشیه‌نشینی در شهرها جلوگیری می‌شود و از همه مهم‌تر شأن و جایگاه رفیع روستاییان یادآوری می‌شود.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار