کد خبر: 1007846
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران ضمن بیان تجریه کار در فوتبال اروپا، آندرس اینیستا را الگوی خود معرفی کرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران امسال وارد فوتبال اروپا شد و با عملکرد خوب خود توانست تیم‌های زیادی را خواهان خود کند و با زدن ۱۰ گل زده در رده سوم جدول گلزنان لیگ قرار دارد. او با داشتن ۲.۳ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، اعتراف می‌کند که طرفدار اینیستاست.

وی در مصاحبه با خبرگزاری افه توضیح داد که وی به توصیه کارلوس کی‌روش تیم ریوآوه را انتخاب کرد. با این وجود که اکنون پول کمتری نسبت به دوران حضور در قطر به دست می‌آورد. طارمی قبل از حضور در قطر نیز در پرسپولیس عملکرد خوبی از خود ارائه داد.

۱۰ گل در ۲۳ بازی لیگ؛ سومین گلزن برتر پرتغال نظرتان چیست؟

این فصل را خیلی خوب شروع کردیم اگرچه من اواخر (۲۷ ژوئیه ۲۰۱۹) به تیم پیوستم و به توصیه و حمایت مربی کارلوس کی‌روش این کار را انجام دادم که به اروپا بروم. از روز اول که به ریوآوه آمدم احساس کردم در خانه هستم. ریو آوه فضای بسیار دوستانه‌ای دارد و ورود بسیار خوبی به فوتبال اروپا برای من بود.

چرا ریوآوه؟ مربی تیمتان چند ماه پیش گفت که به جای کسب درآمد بیشتر، تصمیم به بازی در اروپا گرفتی. درست است؟

بله! مربی درست می گوید. در قطر من می توانستم پول بیشتری به دست بیاورم اما من پرتغال و ریو آویو را انتخاب کردم تا پیشرفت کنم و به اروپا بروم.

درباره مربی و هم تیمی خود بگویید.

مربی ما یک رهبر عالی است. او می داند چگونه یک بازیکن را از نظر ذهنی و کلامی اداره کند. برای من خوشحال کننده است که با کارواخال کار کنم. در رابطه با هم‌تیمی‌هایم من همه حمایت و احترام آنها دارم. آنها همه دوستان من هستند، ما یک خانواده واقعی هستیم.

ریوآوه یکی از شگفتی‌های فوق العاده این فصل بوده است و بسیار نزدیک به کسب سهمیه لیگ اروپا.

ما خیلی خوب شروع کردیم، فصل خوبی را پشت سر گذاشتیم و بازی های خوبی را مقابل باشگاه های بزرگ بازی کردیم. در حال حاضر ما در مورد لیگ اروپا فکر نمی کنیم اما اگر اتفاق بیفتد این اتفاق خوبی برای همه ما خواهد بود.

آغاز کار فوتبالی شما از کجا بود؟‌

من از جنوب ایران و بوشهر از یک خانواده فوتبالی آمده‌ام. پدر من در شهر من بازیکن بود و سال‌ها به عنوان مهاجم بازی می‌کرد. برادرم هم فوتبالیست بود. من به عنوان برترین گلزن جوانان شهر دست یافتم، یک سال بهترین گلزن لیگ اول شدم و دو بار آقای گل در پرسپولیس و ایران. پرسپولیس ۳۰ میلیون دنبال کننده دارد، یک باشگاه عالی است. این یک تجربه فوق العاده بود. یک دستاورد دیگر وقتی بود که ایران در جام جهانی روسیه برابر اسپانیا و پرتغال بازی کردم.

طارمی مهمترین بازیکن فوتبال ایران است که ۲.۳ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. چه چیزی شما را خاص می کند؟

پرسپولیس و مردم ایران. مردم ایران فوتبال را دوست دارند و با فوتبال زندگی می کند. پرسپولیس تیم پرطرفداری است که ۹۰ هزار نفر برای بازی‌ها به ورزشگاه ها می آیند. آنها از هر بازیکنی حمایت می کنند. من در پرسپولیس بازی کردم و با کمک هم تیمی هایم برای مردم و کشور خودم شکوه و عظمت زیادی کسب کردم مثل الان در تیم ریو که یک باشگاه بسیار جالب برای ایرانیان است. مردم ایران همه باشگاه ها و لیگ هایی را که یک ایرانی در آن بازی می‌کند، دنبال می کنند.

کدام لیگ‌ها، کدام بازیکنان و کدام تیم ها در ایران طرفدار دارند؟

لیگ برتر، لیگ اسپانیا، کالچو، بوندسلیگا، کریستیانو رونالدو و مسی. مثلاً من مدت‌هاست که طرفدار اینیستا هستم. من بسیاری از بازی های او را در تلویزیون دیده ام، به دنبال خبرهایی در مورد او هستم، او یک بازیکن عالی از نظر فنی و بسیار قوی است و یک مغز متفکر در خط میانی است.

اختلافات بین فوتبال اروپا و آسیا چگونه است؟

در آسیا می توانید استعدادهای زیادی در مناطق مختلف قاره پیدا کنید. اروپا از نظر جغرافیایی کوچکتر است، من به سایر بازیکنان آسیایی توصیه می کنم که بازی در اروپا را تجربه کنند.

ایران از سال ۱۹۷۸ در ۵ دوره جام جهانی شرکت کرده است. در جام جهانی ایران توانست مراکش را در گروهش شکست دهد و در ادامه یک بر صفر مقابل اسپانیا باخت و با پرتغال مساوی کرد.

ما در روسیه بازی های باورنکردنی انجام دادیم. ما فرصتی برای حضور در مرحله حذفی را داشتیم و مقابل کشورهای بزرگ بازی کردیم. بازی مقابل پرتغال قهرمان اروپا با ستاره های بزرگی همچون کریستیانو رونالدو باورنکردنی بود. مسابقه برابر اسپانیا نیز تجربه شگفت انگیز در بالاترین سطح فوتبال بود.

به نظر شما ایران برای بالا بردن سطح فوتبالش به "یک ستاره" احتیاج دارد؟ آیا احساس می کنید که می توانید آن بازیکن باشید؟

ما بازیکنان خوب زیادی داریم. البته من هم می خواهم نماینده خوبی از کشورم و لیگ پرتغال باشم اما الان به این موضوع فکر نمی کنم. من فقط روی بهبود و کمک به تیم خود تمرکز دارم.

گل‌های شما مقابل سوریه فوق العاده بودند.

من بسیار خوشحالم که دوباره برای تیم‌ملی گلزنی کردم. من تمام تلاش خود را می کنم تا اوقات خوبی را برای خانواده های ایرانی و هواداران فوتبال بیاورم.

چه چیزی از کی‌روش آموختید، آیا امضا کردن با تیم ریو ضروری بود؟

من فهمیدم که پرتغال بهترین سناریو برای پیشرفت و رشد فوتبال است. رفتار مردم بسیار دوستانه است. غذا شگفت انگیز است و آب و هوا و سطح فوتبال خوب است. این یک تصمیم خوب برای من بود و از توصیه های کارلوس کی‌روش سپاسگزارم.

درباره تیمی که می خواهید در آینده برای آن بازی کنید چطور؟ آیا به حضور در اسپانیا فکر می کنید؟

بعداً در مورد آینده صحبت خواهم کرد. اکنون روی حضور در ریو آوه متمرکز شده‌ام و سعی می کنم هر روز تمام تلاش خود را انجام دهم. لیگ اسپانیا؟ من البته آن را دنبال می کنم، مانند سایر لیگ های بزرگ اروپا.

بسیاری از باشگاه‌ها به شما علاقه دارند و شما تا سال ۲۰۲۱ با تیم ریو قرارداد دارید.

من تا پایان سال آینده با ریو آوه قرارداد دارم اما البته من برای بهبود و در نهایت پیشرفت در فوتبال اروپا به اینجا آمدم. تا ببینیم آینده چه چیزی خواهد بود.

چگونه وضعیت شیوع کرونا را در ایران دنبال کردید؟ خودتان در این ایام چه کار کردید؟

اوقات دشواری بود اما جهان باید استراحت کند. ما فرصتی برای ماندن در خانه داشتیم و همین امر باعث شد همه احساس نزدیکی به یکدیگر کنند. البته با رعایت فاصله اجتماعی. در ایران ما ۹ کشور در مرزهای خود داریم، مردم نیز در حال معامله هستند. ما ۸۰ میلیون نفر جمعیت داریم که کنترل آن دشوارتر است. بگذارید برای دنیا دعا کنیم.

نظر شما در مورد احتمال دیدن زنان و مردان در ورزشگاه‌ها در ایران چیست؟

ما باید احترام بگذاریم که نیمی از مردم ما زن هستند و حق دارند همه فعالیت‌ها را ببینند و بخشی از این رویداد بزرگ به نام فوتبال را تشکیل دهند. من فکر می کنم یک روز چنین اتفاقی رخ دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار