کد خبر: 1007801
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

فن کویل وسیله ساده ای می باشد که مبدل حرارتی و برودتی در آن قرار دارد. شما با استفاده از این وسیله می توانید گرما و سرمای ساختمان ها را تامین کنید. در واقع همه ما به خوبی می دانیم هر نوع ساختمانی برای اینکه سیستم سرمایشی و گرمایشی داشته باشد به تجهیزاتی نیاز دارد و این نوع از فن ها یکی از بهترین تجهیزات تهویه مطبوع به شمار می رود. از نظر گرمایشی این دستگاه بسیار كاربردي می باشد و دمای محیط را به تعادل می رساند. در اين سیستم آب گرم و سرد در داخل كويل ها جریان پیدا می کند.

 به طور کلی باید بدانید که فن کویل  ها الزاما به کانال های خاصی متصل نمی شوند و سیستم هواساز آنها به گونه ای است که هوا را به طور مستقیم وارد ساختمانی که نصب شده اند می کند. کندانسینگ یونیت

انواع فن کویل :

تجهیزات جانبي ساختمان ها دارای انواع مختلفی می باشند. سیستم های گرمایشی و برودتی از جمله فن کویل نيز دارای انواع متنوعی می باشد. هر یک از انواع آن شیوه نصب جداگانه ای دارند و همچنین دارای ویژگی های خاصي می باشند که عبارت هستند از :

آشنایی با انواع فن کویل

فن کویل

  1. فن كويل های سقفی :

این نوع فن کویل جهت ايجاد سرمايش و گرمایش می باشد که آن را در زیر سقف های کاذب و یا در زیر سقف های معمولی نصب می کنند. سیستم هوادهی آن به صورت افقی می باشد و از دریچه جلویی می توانید هوا را دریافت کنید. آن دسته از فن های حرارتی و برودتی که روي سقف قرار می گیرند به صورت روکار هستند و قابل رويت هستند. در واقع باید بدانید نصب فن کویل توکار و روكار سقفی بیشتر برای ساختمان های مسکونی است، چرا که صدای بسیار پایینی دارد. قیمت آنها هم بسیار مناسب می باشد.

آشنایی با انواع فن کویل

  1. فن های كويل کانالی :

این مدل از فن کویل برای توزیع هوا بسیار مناسب می باشد و قادر به توزيع هوا به صورت یکسان به سراسر نقاط ساختمان مي باشد. یکی از مهمترین مزیت های این نوع از فن های حرارتی و برودتی این است که شما می توانید کانال کشی آن را به هر اتاق به صورت مجزا طراحی کنید. هواساز

  1. فن های كويل كاستي :

این نوع از فن هایی که حرارتی و برودتی هستند و در ساختمان های اداري و تجاري بيشتر مورد استفاده قرار ميگيرند. در اين مدل توزيع هوا به اطراف مي باشد كه بايستي متناسب با فضاي نصب دستگاه از مدل چهار طرفه، دو طرفه و يا يك طرفه استفاده شود. اين مدل نيز داخل سقف به صورت توكار نصب مي شود.

  1. فن كويل های زمینی :

این نوع از فن كويل ها ایستاده و یا زمینی هستند که کاربرد آنها بسیار زیاد است و به خوبی می توانند سرمایش و گرمایش یک ساختمان را تامین کنند. در بسیاری از فضاهایی که شما می توانید فن را در گوشه ای قرار دهید بهتر است این نوع از فن ها را خریداری کنید. هوادهی این نوع از فن کویل ها به سمت بالا و يا مقابل می باشد و تنظیماتی که درون آن قرار دارد با نوع سقفی آن بسیار متفاوت می باشد. در بیشتر ساختمان هایی که نمی توانند سقف را بشکافند از این نوع فن استفاده می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار