کد خبر: 1007792
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان:
محمد عیدی گفت: تمام شهرهای امروز سودای دستیابی به توسعه پایدار دارند که توسعه پایدار خود مدیریت پایداری را می طلبد و بهره گیری بهینه از امکانات امر توسعه را براساس شاخص های زیست بومی تحقق می بخشد، انگشت نهادن بر اقتصاد فرهنگ یکی از موضوعاتی است که در حوزه توسعه پایدار محل توجه است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از شهرهای توسعه یافته دنیا بر مبنای درآمدهای پایدار ناشی از اقتصاد فرهنگ اداره می شوند به عنوان نمونه کل درآمد صنعت خودروسازی آلمان 55 میلیارد یورو دارد و 450 هزار شغل ایجاد کرده است اما در حوزه اقتصاد فرهنگ 66 میلیارد یورو درآمدزایی با 980 شغل ایجاد شده دارد. درآمد حاصل از تفریحگاه های امریکا نیز معادل 760 میلیارد دلار است

وی افزود: اقتصاد فرهنگ دو پدیده پایدار را ایجاد می کند؛ نخست درآمدهای پایدار و دوم رفتارهای پایداری که از الزامات توسعه یافتگی هر بافت فرهنگی است.

معاون شهردار اصفهان و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ابراز کرد: اقتصاد فرهنگ باعث افزایش نشاط اجتماعی، بهزیستی فرهنگی شده و نیز کاهش آسیب ها را به دنبال دارد و تمام این نتایج به صورت خودجوش و در بستری مدنی شکل می گیرد.

عیدی تصریح کرد: اقتصاد فرهنگ در هیچ شهری رشد پیدا نمی کند مگر اینکه بر ظرفیت های نهادهای مدنی و بخش خصوصی تکیه کنیم. این اقدام موجب انگیزش این بخش ها در خلاقیت فرهنگی و ورزشی می شود و نیز از سوی دیگر دموکراتیزه کردن سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و ورزش توسعه طبیعی شهرها را به دنبال دارد.

وی اذعان داشت: بر همین مبنا از ابتدای کار مدیریت شهری کارگروه اقتصاد فرهنگ در معاونت فرهنگی شهرداری تشکیل جلسه داد و ظرفیت هایی که می توان با آن از سرمایه بخش خصوصی و نهادهای مدنی استفاده کنیم، بررسی شد.

*ساخت بیمارستان و جاده با مشارکت خیران و تسهیل گری شهرداری اصفهان در سیستان

معاون فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: طرح هم پیوندی با شهرهای سیستان و بلوچستان در قالب هم پیوندی شهر "بنت" با شهر اصفهان در بستری کاملا مدنی افتخارات بسیار زیادی را آفرید. در همین راستا هم اکنون در شهر بنت بیمارستان 35 تخته خوابی و مرکز نیکوکاری توسط خیران شهر اصفهان و با تسهیل گری شهرداری در حال احداث است. همچنین 40 درصد جاده مواصلاتی زرآباد به بنت با تکیه بر خیران و تسهیل گری شهرداری اصفهان اجرایی می شود.

وی افزود: در بخش واگذاری به نهادهای مدنی 65 فرهنگسرا به نهادهای مدنی واگذاری شده و ضریب تاثیرگذاری بر مخاطبان افزایش و به همین میزان هزینه های تعاملی و اقتصادی ما کاهش پیدا کرده است. در همه برنامه های معاونت فرهنگی میزان مشارکت از جمله در حوزه ورزش افزایش یافته است.

عیدی تصریح کرد: بسیاری از برنامه های عرصه محور معاونت ورزشی با مشارکت نهادهای مدنی و هیئت های ورزشی پیش رفته است.

وی افزود: یکی از اقدامات مشارکتی دیگر در این معاونت که با همکاری معاونت مالی و اداری سازمان و همچنین همکاری معاونت ورزشی سازمان فرهنگی – تفریحی شهرداری صورت گرفت، توسعه ترمیم و تجهیز مجموعه های ورزشی است که در نخستین روز از تابستان تقدیم شهروندان شد چراکه براساس سیاست های شورای شهر و ابلاغ شهردار اصفهان ما مکلفیم که برای توسعه تفریح فعال شهروندان اقدام کنیم و این امکان ندارد مگر اینکه نقش تسهیل گری خود را تقویت و تصدی گری را کمتر کنیم.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به پروژه های ورزشی که در اختیار شهروندان اصفهانی قرار می گیرد، افزود: سالن چند منظوره رزمی امین در منطقه شش که قبلا با چالش بهره برداری مواجه بود به بخش خصوصی واگذار شد. چمن ورزشگاه امین هم مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سالن توپی ورزشگاه امین که توسط شهردار منطقه شش مجددا ساخته شد در اختیار شهروندان قرار گرفته است، گفت: در همین فرآیند زمین های تنیش خانه اصفهان ترمیم و تجهیز شده است.

عیدی افزود: سالن ورزشی طیب ترمیم و استخر سرتاوه به بخش خصوصی واگذار شده است، سالن بدنسازی مجموعه ورزشی ارغوان به شیوه کاملا مدرن تجهیز و به روزرسانی شده است. سالن بدنسازی مجموعه ورزشی شهید غازی که قسمتی از این ورزشگاه به صورت متروکه درآمده بود توسط بخش خصوصی به روزرسانی شده است.

وی افزود: سالن بدنسازی ورزشگاه امیرالمومنین نیز که به صورت متروکه درآمده بود اکنون در اختیار شهروندان منطقه 12 قرار گرفته است. چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای شهرداری پس از گذشت هشت سال تعویض، بهینه سازی و تجهیز شده است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: سالن چند منظوره ورزشگاه امین آباد منطقه 12 نیز آماده بهره برداری توسط شهروندان است، سالن پیلاتس مجموعه ورزشی کردآباد، سالن حرکات اصلاح درمانی مجموعه ورزشی وحید و مجموعه ورزشی آبشار و مجموعه ورزشی در زیرگذر چهاراه وکلا نیز احداث شده است.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه و تجهیز 20 ورزشگاه شهر اصفهان، ورزشگاه سلامت و ورزشگاه بهمن در منطقه 14، سالن ورزشگاه کوجان در منطقه هشت، سالن رزمی مجموعه ورزشی فردوان و مجموعه کوثر در منطقه 12 آماده بهره برداری شهروندان است.

*شهرداری زیرساخت حضور بخش خصوصی در ورزش را فراهم کند

در ادامه فریده روشن، عضو شورای شهر اصفهان نیز با اشاره به اینکه حضور بانوان در اجتماع سبب شور و نشاط می شود، اظهار کرد: حضور بانوان به اجتماعات مردم محور قوت بخشیده و سبب افتخارآفرینی برای شهر می شود.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان اقدامات خوبی برای حضور پرشور مردم در حوزه های ورزشی انجام داده که از فعالیت های آنها برای مشارکت بخش خصوصی قدردانی می کنیم.

این عضو شورای شهر اصفهان افزود: ورزشگاه هایی که امروز در اختیار مردم قرار گرفت با مشارکت بخش خصوصی تجهیز و توسعه یافته است که امیدواریم با این روند شاهد سلامت مردم باشیم.

وی ادامه داد: شهرداری باید زیرساخت های مناسب را برای بخش خصوصی فراهم کند تا آنها نیز افتخارات مورد نیاز شهر و جامعه را خلق کنند.

گفتنی است، در این برنامه از سوی شهردار و رییس شورای شهر اصفهان از تلاش های هفتاد ساله سرهنگ محمود یاوری، پیشکسوت حوزه فوتبال شهر اصفهان و کشور قدردانی شد.

محمود یاوری سابقه 50 سال مربی گری در میادین فوتبال کشور از جمله تیم های شاهین اصفهان، سپاهان و ذوب آهن را دارد.

لازم به ذکر است طرح توسعه، ترمیم و تجهیز ۲۰ ورزشگاه شهرداری اصفهان در محلات و مناطق مختلف شهر با مشارکت بخش خصوصی با هدف بهسازی مکان هایی برای اوقات فراغت جوانان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط شهروندی صورت گرفته است. با توجه به اعلام مجوز رسمی ستاد کرونا مبنی بر بازگشایی ورزشگاه ها با حفظ پروتکل بهداشتی، بازگشایی رسمی این ورزشگاه ها ۱ تیر ماه، همزمان با آغاز فصل تابستان، فصل اوقات فراغت، انجام شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار