کد خبر: 1007645
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل:
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: جمعیت استان اردبیل حدود یک میلیون و 280 هزار نفر است در حال حاضر 60 درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 606 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی است که بالغ بر 60 درصد جمعیت استان است.

قادر برجی با بیان اینکه در درمان غیرمستقیم و خرید خدمت این مجموعه با 700 واحد درمانی عقدقرارداد دارد، ادامه داد: این تعداد شامل 16 بیمارستان، 39 درمانگاه، 10 مرکز بهداشتی و درمانی شهرستانی، 6 مرکز جراحی، 160 داروخانه و مابقی مطب‌های خصوصی است.

وی افزود: تنها در سال 98، 5 میلیون و 200 هزار سند درمانی در مراکز غیرمستقیم مورد بررسی قرار گرفته که خود گویای حجم فعالیت درمانی در تامین اجتماعی استان است.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزایش جامعه تحت پوشش موجب شده تا موضوع مکانیزه کردن و اعمال بسترهای الکترونیک در این مجموعه مورد توجه قرار گیرد تا جایی که استقرار سامانه ثبت الکترونیکی نسخ در سال 95 کلید خورد و افراد تنها با احراز هویت می توانند انواع خدمات را دریافت کنند.

برجی با یادآوری اجرای نظام جامع سلامت در کشور از سال 97، ادامه داد: با توجه به اینکه سالانه 70 میلیارد تومان برای چاپ دفترچه در کشور هزینه می‌شود، همگام با این طرح موضوع نسخ الکترونیکی را آغاز کردیم.

وی افزود: با بروز بیماری کرونا، بررسی‌ها نشان داد که بخش عمده انتقال ویروس از طریق تلفن همراه و دفترچه‌های درمانی است. به همین دلیل اجرای نسخ الکترونیک با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل متذکر شد: از سال 97 تا به امروز یک میلیون و 200 هزار نسخه الکترونیکی در سطح استان صادر شده  و ماهانه 85 هزار نسخه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌ها صدور نسخ به غیر از مرکز استان دایر شده است، گفت: زیرساخت‌های فن آوری آن فراهم شده و در مرکز استان نیز طی ماه‌های آینده به صورت آن لاین نسخ صادر می‌شود.

برجی تاکید کرد: افراد به سادگی می‌توانند از خدمات نسخ الکترونیکی استفاده کنند و ما طی سال های اخیر مراجعان خود را برای این سبک از خدمات تمرین دادیم. چرا که حذف نسخه کاغذی امری غیر قابل اجتناب است و لازم است با جدیت نسبت به فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن اقدام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر