کد خبر: 1007644
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
مدیرکل شیلات و آبزی‌پروری استان اردبیل:
مدیرکل شیلات و آبزی‌پروری استان اردبیل گفت: امسال تولید انواع بچه ماهی سردابی و گرمابی در استان اردبیل به یک میلیون و 500 هزار قطعه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، میرآرمان واعظی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: پارسال میزان تولید بچه ماهی در این استان یک میلیون و 250 هزار قطعه بود که امسال تولید بچه ماهی سردابی و گرمابی افزایش می‌یابد.

وی از ارائه بسته‌های ویژه حمایت از تولیدکنندگان ماهی و خسارت‌دیدگان از کرونا در استان خبر داد و اظهارداشت: این اداره کل بخشی از خسارات وارده به تولیدکنندگان ماهی ناشی از شیوع بیماری کرونا را با توزیع رایگان بچه ماهی در بین استخرها و مزارع پرورش ماهی جبران خواهد کرد.

مدیرکل شیلات و آبزی‌پروری استان اردبیل گفت: در سال 96 بیش از 9 هزار و هفت تن و در سال 97 حدود 9 هزار و 308 تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در استان تولید شد و در سال گذشته این میزان به بیش از 10 هزار و 500 تن رسید.

واعظی افزایش تعداد مزارع، رشد تقاضای مصرف، صرفه اقتصادی بالا، وجود منابع آبی متعدد و نیز شرایط آب و هوایی مساعد را از جمله دلایل افزایش میزان تولید آبزیان در استان اردبیل ذکر کرد.

وی 60 درصد تولیدات آبزیان استان اردبیل را مربوط به ماهیان سردابی دانست و ادامه ‌داد: این استان از قطب‌های مهم پرورش و تولید ماهیان سردابی در کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل شیلات و آبزی‌پروری استان اردبیل بیان کرد: میزان تولید ماهی در استان در سال 86 حدود هزار و 200 تن بود که این رقم در 13 سال گذشته بیش از 5/8 برابر شده است.

واعظی با اشاره به فعالیت 540 مزرعه پرورش انواع ماهی در این استان افزود: این ماهی‌ها در استخرها، مزارع نوین، منابع آبی محصور، مخازن آبی خرد و منفرد و نیز در دریاچه‌های محلی پرورش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: از جمله اهداف کلی سازمان شیلات در کشور و استان اردبیل تولید و تکثیر آبزیان و تلاش برای افزایش مصرف آبزیان است که در سایر شهرستان‌های استان نیز با استقرار اداره شیلات، امور مربوط به آبزی‌پروری به صورت جامع پیگیری می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر