کد خبر: 1007610
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان:
مظفر اسلامی ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی اِصفَهان گفت: این شهرستان تاریخی در مرکز ایران است ودارای ۱۴ شهر شامل ،شهر اصفهان، قهجاورستان، بهارستان، حسن‌آباد، نیک‌آباد، نصرآباد، کوهپایه، سجزی، تودشک، محمدآباد، ورزنه، زیار، هرند و اژیه) و شش بخش (مرکزی، کوهپایه، جلگه، بن رود، جرقویه علیا و جرقویه سفلی) می باشد لذا با توجه به اینکه سومین شهر پرجمعیت ایران به شمار می رود سرعت بخشیدن به طرح ها و پروژه‌های حوزه مسکن و ساختمان، املاک، راه و شهرسازی آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به  نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان، در گفت‌وگوی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در یازده شهر از شهرستان اصفهان بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده و بر اساس املاک دارای کاربری با مالکیت دولتی تعداد ۷۹۵ واحد در یازده شهر نیک اباد. محمد اباد. نصراباد. کوهپایه. سجزی. تودشک. قهجاورستان. حسن اباد. ورزنه. هرند و اژیه در نظر گرفته شده است طی صورتجلسه ای، جهت واگذاری به متقاضیان ثبت نام شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل شد. که البته متقاضیان بیشتر از این تعداد هستند.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان حدود دو هزار و ۶۹۱ هکتار بافت فرسوده دارد اذعان داشت: یکی از سیاست های کاری خوب وزارت راه و شهرسازی، بازآفرینی بافت فرسوده در شهرهاست. شهرستان اصفهان بیشترین محدوده بافت فرسوده در استان اصفهان را دارد.

وی تصریح کرد: شهروندانی که در محدوده‌های مصوب بافت فرسوده زندگی میکنند، میتوانند در صورت نوسازی ساختمان مسکونی خویش از وام‌های کم بهره  استفاده کنند. 

اسلامی به حل مشکل ۳۰ ساله مردم شهر ورزنه با واگذاری قراداد ۵۱۰ واحد مسکونی در شهرک‌قائمیه ورزنه اشاره کرد و گفت: در منتهی‌علیه شهر ۳۰ سال پیش توسط بنیاد مسکن یک قطعه زمین به مساحت ۲۶ هکتار آماده‌سازی و تفکیک مسکونی شد و به تعداد ۵۱۰ پلاک با نام شهرک‌قائمیه به مردم شهر واگذار شد. اما به دلیل فاصله سه کیلومتری از محدوده شهر مردم حاضر به سکونت و ساخت وساز در شهرک مذکور نشدند لذا جهت حل مشکل در سال‌های ۹۵/ ۹۶ مقرر شد در کنار دانشگاه پیام‌نور یک قطعه زمین ۳۰ هکتاری به محدوده شهر با کاربری مسکونی شود و جهت این امر به بنیادمسکن‌انقلاب اسلامی واگذار شود که با پیگیری بسیار و جلسات ممتد، الحاق انجام وطرح تفکیکی نیز تهیه شده است و به زودی قراداد واگذاری به بنیاد مسکن واگذار میشود تا مشکل سی ساله مردم ورزنه حل و ۵۱۰ نفر از کشاورزان سخت‌کوش شهر ورزنه صاحب خانه شوند.

وی در خصوص یکی از اقدامات انجام شده جهت شهر حسن‌آباد گفت: این شهر در کنار تپه‌های ماسه‌ای شهری، مستعد گردشگری است بدین لحاظ درخواست تغییر نمایندگی ۳۸ هکتار زمین از پلاک ۱۵۸ اصلی را از اداره منابع‌طبیعی داشتیم که به لطف خدا بتوانیم با ایجاد یک منطقه گردشگری با سرمایه‌گذاری مردم تغییر ویژه‌ای در شهر ایجاد کنیم.

به گفته رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان اصفهان یکی از مشکلات اصلی شهر نصرآباد کمبود زمین جهت کارگاه‌های نیمه مزاحم شهری است که به همین دلیل زمینی در حریم شهر در نطر گرفته شد و با همکاری شهرداری در حال طراحی و تعیین کاربری در کمیسیون ماده پنج می‌باشیم و پس از تعیین کاربری بصورت مزایده به خیل متقاضیان واگذار می‌شود. وی افزود: جهت ساخت ایستگاه تقلیل فشار گاز در این شهر برای گازرسانی به کوره گچی‌ها و... در حال تغییر نمایندگی ۳۰ هکتار اراضی حریم‌شهر از منابع طبیعی به راه وشهرسازی هستیم که پس از پیگیری‌های چند ماهه سند به اداره ثبت جهت تغییر نمایندگی داده شده لذا حمایت وپشتیبانی بیشتری را از منابع طبیعی می‌طلبیم تا مشکل گاز رسانی را حل شود.  

اسلامی در خصوص برخی اقدامات انجام شده جهت شهر محمدآباد گفت: جهت حل مشکل سند زمین‌های واگذاری به مردم در سالیان گذشته با تلاش و پیگیری توانستیم سند ۴۵۰ پلاک را اخذ و با ارائه مدارک مورد نیاز از طرف مردم به انها واگدار نماییم که این موضوع گامی است در جهت سندار شدن املاک شهروندان، همچنین در امر مسکن نیز ۴۶ پلاک بصورت مزایده به مردم واگذار شد و برای گارگاه‌های نیمه مزاحم شهری در حال تعیین کاربری در یکی از قطعات متعلق به دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است.

 وی افزود: تعداد ۴۲۷ سند در شهر محمدآباد و ۱۵ سند در شهر ورزنه  بنام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شده و اسناد تک برگی اخذ شده کوهپایه نیز ۸۶۰ فقره است

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار