کد خبر: 1007590
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
معترضان خشمگین در سراسر امریکا که خواهان پایان نژادپرستی و برچیدن بساط برتری سفیدپوستان بر سیاهان هستند، باز هم مجسمه چند شخصیت دیگر را که یادآور دوران برده‌داری بوده‌اند، به زیر کشیدند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اعتراضات عمومی علیه نژادپرستی در امریکا به بالا‌ترین سطح خود رسیده است و معترضان بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست یک پلیس همچنان در خیابان‌ها حضور دارند. معترضان امریکایی که از خشونت‌های نژادپرستانه پلیس به ستوه آمده‌اند، در روز‌های اخیر تندیس شخصیت‌های معروف دوران برده‌داری را به زیر کشیده‌اند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آسوشیتدپرس گزارش کرده است: «معترضان روز شنبه چندین مجسمه دیگر از جمله مجسمه مربوط به شاعر سرود ملی امریکا را پایین آوردند». طبق این گزارش، در ساحل شرقی امریکا چندین مجسمه دیگر که برای یادبود فرماندهان دوران ایالات مؤتلفه به پا شده بودند سرنگون شدند. در کارولینای شمالی، فرماندار این ایالت به منظور جلوگیری از درگیری‌های خشن دستور داد چندین مجسمه برداشته شوند، حتی مجسمه جورج واشنگتن، اولین رئیس‌جمهور امریکا هم از خشم معترضان در امان نماند و تندیس او نیز روز جمعه در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگان تخریب شد. معترضان به نظام نژادپرستی می‎گویند که قرار دادن مجسمه چهره‌هایی که تفکرات نژادپرستی داشته یا حتی در زمان حیات‌شان اقدام به برده‌داری می‎کردند، تفکرات برتر بودن نژاد سفید را ترویج می‎دهد. روزنامه واشنگتن‌پست در مطلبی به این اقدام معترضان در امریکا و اروپا اشاره کرد و نوشت: «برچیدن یادبود‌های جنجالی به طور شگفت‌آوری آسان است، اما رفع کردن ساختاری که آن‌ها را ایجاد کرده به مراتب دشوارتر است». حمله به این نماد‌ها بخشی از تظاهرات‌هایی است که بعد از کشته شدن نژادپرستانه یک سیاهپوست امریکایی در این کشور جریان داشته است. از سوی دیگر، در حادثه تیراندازی در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا دست‌کم ۱۲ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و یکی از آن‌ها جان خود را از دست داد و ۱۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند. روزنامه ایندیپندنت روز یک شنبه گزارش داد، پلیس مینیاپولیس در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرده بود، تأیید کرد که یک نفر در حادثه تیراندازی در این شهر جان خود را از دست داده و ۱۱ نفر دیگر دچار جراحات خفیف شدند. تصاویری که بعد از حادثه تیراندازی در فضای مجازی قرار گرفته، نشان می‌دهد که شیشه‌های نزدیک سالن تئاتر و یک مغازه دیگر بر اثر اصابت گلوله در هم شکسته شده است.

ریزش هواداران ترامپ

در آستانه چهار ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری امریکا، محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور روند نزولی به خود گرفته است. شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد در کمپین شنبه شب ترامپ در شهر تولسا در ایالت اوکلاهما، دست‌اندرکاران ستاد انتخاباتی ترامپ با توجه به اینکه بیش از یک میلیون نفر برای حضور در این همایش نام‌نویسی کرده بودند، انتظار جمعیت عظیمی را داشتند، اما این تجمع به آن اندازه‌ای که انتظار می‌رفت نبود، به طوری که مسئولان ستاد انتخاباتی ترامپ از بیم خشم رئیس‌جمهور، ناگزیر به تغییر برخی از برنامه‌های این همایش شدند. بنابر این گزارش، حتی مقامات محلی نیز انتظار حضور حداقل یکصدهزار نفر را داشتند که اینگونه نشد و منابع خبری مرتبط به ستاد انتخاباتی ترامپ گفتند تیم آن‌ها ناگزیر به لغو سخنرانی ترامپ در برابر جمعیت انبوه در محوطه باز شدند. این گزارش می‌افزاید: «افرادی که پیش‌تر برای این همایش نام‌نویسی کرده بودند، با توجه به حضور اندک افراد، پیامی را دریافت کردند مبنی بر اینکه به داخل سالن بیایند و صندلی‌ها را پر کنند». طبق این گزارش، «باتوجه به اینکه این گردهمایی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا انجام شد، کارزار انتخاباتی ترامپ از همه شرکت‌کنندگان در تجمع انتخاباتی تالسا خواست سندی را امضا کنند که طبق آن، رئیس‌جمهور و کارزار او در قبال بیمار شدن شرکت‌کنندگان در تجمع هیچ مسئولیتی ندارند». ریزش هواداران ترامپ درحالی است که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در هفته‌های اخیر، ضعف دولت در مدیریت مقابله با ویروس کرونا و موضع‌گیری‌های تند ترامپ علیه مخالفان نژادپرستی، سبب شده محبوبیت او به پایین‌ترین سطح برسد و حتی رسانه‌ها احتمال پیروزی مجدد دونالد ترامپ را در انتخابات ۲۰ درصد اعلام کرده‌اند. این درحالی است که ترامپ اخیراً مدعی شده است دوباره پیروز انتخابات خواهد شد، در غیر این صورت، شورش عمومی سراسر امریکا را فراخواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار