کد خبر: 1007583
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
حواشی بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال ادامه دارد
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با عملی شدن بحث بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال مخالفان او مخالفت خود را علنی کردند. با اینکه کفاشیان به خاطر محرومیت پنج ساله مجبور به استعفا شده بود، اما با کاهش میزان محرومیتش و اتمام آن مدعی است که استعفای کتبی نداده و همچنان نایب‌رئیس اول فدراسیون محسوب می‌شود.

 فقط نایب‌رئیس

فدراسیون فوتبال روز‌های پرتنشی را پشت سر می‌گذارد. علاوه بر بحث تأیید اساسنامه، بازگشت مدیر سابقه‌دار و محروم شده و خیز او برای تصدی پست سرپرستی و حتی ریاست فدراسیون جنجالی تازه بپا کرده است. اعضای هیئت رئیسه بیش از همه نگران آینده خود هستند؛ در صورتی که کفاشیان در جلسات هیئت رئیسه حضور یابد، طبق قانون سرپرست فدراسیون نیز خواهد بود. همین مسئله باعث شده صادق درودگر به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه تهدید به استعفا کند. او کفاشیان را فقط به عنوان نایب‌رئیس قبول دارد، نه سرپرست: «فدراسیون فوتبال مدرسه موش‌ها نیست که این برود و آن یکی بیاید و سرپرست فدراسیون شود. سه ماه دیگر انتخابات برگزار می‌شود و یکی برای چهار سال رئیس فدراسیون خواهد شد. فیفا بهاروند را تأیید کرده و این جابه‌جایی‌های مکرر باعث تمسخر فوتبال ایران در مجامع بین‌المللی خواهد شد. کفاشیان به فدراسیون بازنگشته است و تنها یک جلسه با طالقانی، عضو هیئت رئیسه برگزار کرده که در خصوص حضورش در فدراسیون تصمیم‌گیری شود و بدون درخواست و تأیید هیئت رئیسه بازگشت کفاشیان امکانپذیر نیست. تنها اصفهانیان موافق است و چهار عضو دیگر هیئت رئیسه گفته‌اند در این صورت استعفا خواهند داد. کفاشیان تنها به عنوان عضو هیئت رئیسه می‌تواند به فدراسیون بازگردد، ولی به عنوان سرپرست نمی‌تواند. اگر این اتفاق بیفتد با قدرت و با افتخار استعفا خواهم کرد، اما در صورت نایب‌رئیسی کفاشیان استعفا نمی‌دهم.»

 صلاحدید قانون

فریدون اصفهانیان فعلاً تنها عضو هیئت رئیسه است که مخالفتی با بازگشت کفاشیان ندارد. او در گفتگو با مهر بروز هرگونه دودستگی در هیئت رئیسه را رد کرد: «چرا از من می‌پرسید که آقای کفاشیان ماندنی است. ما مشکلی با او نداریم. همه چیز مشخص است و آنچه قانون بوده، طی شده است. ما که فدراسیون نبودیم، ولی مشکلی هم با کفاشیان نداریم، نه چنین چیزی در مورد دودستگی شنیده‌ایم و نه دیده‌ایم. چه اختلافی، چه کسی گفته که کدام افراد مخالف و موافق بوده‌اند؟ اصلاً موافق و مخالف یعنی چه، مملکت صاحب و قانون دارد. حتماً یک ضابطه و مسئله‌ای هست که این اتفاق افتاده است. حضور کفاشیان با صلاحدید قانون بوده و الکی نیست. مخالف و موافقی وجود ندارد. ما هیئت رئیسه فدراسیون هستیم. برای حضور این و آن تصمیم نمی‌گیریم، ولی من آدم صاف و ساده‌ای هستم و اهل پیچاندن نیستم. برای حضور کفاشیان در فدراسیون باید شرایطی وجود داشته باشد که حتماً این شرایط بوده که او بازگشته است.»

 ورود نهاد‌های نظارتی

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خواستار ورود نهاد‌های نظارتی به پرونده کفاشیان شد. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر با تأکید بر شفاف‌سازی در خصوص حواشی فوتبال اظهار داشت: «در گام اول باید به صورت شفاف و علنی عنوان شود که چرا این فرد دچار محرومیت شده و ماجرا چه بوده است. هم‌اکنون شاهد بازگشت شخصی به فدراسیون هستیم که حداقل برای یک سال از فعالیت در این ورزش محروم بوده است. چه اتفاقی باعث شده او فاقد صلاحیت برای حضور در این عرصه دانسته شود؟ این موضوع باید به صورت شفاف اعلام شود که ماجرا و ابعاد آن چه بوده است.» پاسخگویی در مورد شائبه‌های مالی فدراسیون نکته دیگری بود که پژمانفر به آن اشاره کرد: «اکنون شائبه‌های مالی وجود دارد که فدراسیون فوتبال و شخص کفاشیان باید پاسخگو باشند. ماجرای عودت رقمی چند ۱۰ هزار دلاری مطرح است که ابعاد و حدود آن باید به صورت دقیق و شفاف به ملت توضیح داده شود و مردم بدانند که چه بر فوتبال کشور گذشته که ایشان با محرومیت یک ساله مواجه شد‌ه‌اند. آنچه اکنون موجب می‌شود این بازگشت که خود قابل تأمل و بررسی بیشتر است مورد انتقاد قرار گیرد، بازنشسته بودن آقای کفاشیان است. براساس نص صریح قانون، تصدی چنین سمتی از سوی ایشان، غیرقانونی و به واقع بی‌احترامی به نهاد‌های تقنینی و نظارتی است که باید با برخورد قاطع دستگاه قضایی همراه شود. از نهاد‌های نظارتی و قضایی می‌خواهیم برای برخورد با رفتار غیرقانونی صورت گرفته در این ماجرا و ابعاد مختلف آن که شائبه‌های قابل توجهی را در پی داشته ورود کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار