کد خبر: 1007533
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
اعمال تحریم‌های ظالمانه، معیشت ایرانی را هم با مشکلات بسیاری مواجه کرده و طبیعی است که در چنین بسترنگران کننده ای، ورزش هم تحت الشعاع قرار بگیرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین : به واسطه فشار تحریم ها، روند آماده سازی تیم‌های ورزشی ایران تا حدودی بر هم خورده و نبودن تجهیزات لازم هم مزید بر علت شده تا مدیران بالا دستی ورزش، دستور استفاده از نیرو‌های زبده داخلی و قطع همکاری با مربیان و بازیکنان خارجی را صادر کنند.
در چنین اوضاع و احوالی، خبر کلید خوردن راه اندازی خط تولید لباس و تجهیزات سقوط آزاد و چتر بازی که در ردیف ورزش‌های مهیج و پرطرفدار دسته بندی می‌شوند هر اهل ورزشی را خوشحال می‌کند. مهدی نقدی پری، اولین ایرانی ساکن کشور که گواهینامه بین المللی آموزش چتر بازی و سقوط آزاد از هواپیما به روش‌های نوین را دارد، یکی از کسانی است که در سال «جهش تولید» بانی راه اندازی خط تولید لباس و تجهیزات سقوط آزاد و چتر بازی در ایران شده است. او می‌گوید تولید این تجهیزات در انحصار آمریکا و چند کشور اروپایی است، اما گر مسئولان حمایت‌های لازم را به عمل بیاورند می‌توان در یک بازه زمانی چند ماهه در این زمینه به خودکفایی رسید: «به موازات افزایش تحریم‌ها و گرانی دلار، قیمت تجهیزات سقوط آزاد و چتر بازی در ایران چند برابر شده و به همین دلیل خیلی از جوانان ایرانی امکان پرواز در ارتفاع چند هزار متری و تجربه لمس هیجان این رشته ورشی را از دست داده اند. ما برای تولید تجهیزات داخلی دست به کار شدیم و اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد با یک سوم قیمت نمونه‌های آمریکایی در دسترس جوانان ایرانی قرار خواهد گرفت.» استاد نقدی پری، راه اندازی اولین مدرسه تخصصی و دائمی پرواز در ایران را قدم دوم برای عبور از تحریم‌ها و زنده ماندن این رشته ورزشی در ایران می‌داند و معتقد است راه اندازی این مدرسه نقطه عطفی در تاریخ سقوط آزاد و چتر بازی و سایر ورزش‌های هوایی در ایران خواهد بود. در ایران یک مدرسه هم وجود ندارد. از این رو اقدامات اولیه شامل خرید زمین، ساخت باند و خرید هواپیما انجام شده و اگر حمایت مسئولان را پشت سر خودمان داشته باشیم، طرف چند ماه آینده خبر شروع به کار اولین مدرسه دائمی و تخصصی پرواز در ایران و پرواز جوانان ایرانی در آسمان وطن را خواهید شنید.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار