کد خبر: 1007395
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
در پیام به مراسم بزرگداشت رمضان عبدالله
فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی به زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد: اطمینان می‌دهیم که همچون سردار بزرگوار شهید سلیمانی در کنار شما (مقاومت فلسطین) و همه نیرو‌های مجاهد باقی مانده و همواره در مسیر تقویت محور مقاومت گام برداریم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، در پیام سردار اسماعیل قاآنی که عصر دیروز به مناسبت بزرگداشت دکتر رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین، برگزار شد، آمده است: ضایعه فقدان دکتر رمضان عبدالله دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین که عمر مبارک خود را شجاعانه و فداکارانه در مسیر مجاهدت و پایمردی در عرصه مقاومت و آزادی فلسطین عزیز و قدس شریف صرف کرد را به جنابعالی، مجاهدین جنبش جهاد اسلامی فلسطین و ملت شریف و مقاوم فلسطین تسلیت عرض نموده و برای همسر فداکار و مکرمه، فرزندان و بستگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرده است: آن فقید عزیز با شجاعت و بصیرت در مقابل همه انحراف‌های ایجاد شده توسط دشمن ایستاد در مسیر مبارزه مانند چراغی روشنگر، راهنمای مجاهدین راستین بود. اینجانب ضمن ارج نهادن به زحمات مخلصانه مرحوم رمضان عبدالله در عرصه جهاد و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی برای شما سلامتی و مزید توفیق مسئلت دارم و از همه همرزمان ایشان و نیرو‌های عزیز مقاومت جهاد اسلامی فلسطین می‌خواهم راه ایشان را تا رسیدن به هدف نهایی که آزادی فلسطین و قدس شریف است ادامه دهند. قاآنی تصریح کرده است: ما نیز اطمینان می‌دهیم که همچون سردار بزرگوار شهید سلیمانی در کنار شما و همه نیرو‌های مجاهد باقی مانده و همواره در مسیر تقویت محور مقاومت گام برداریم. از خداوند متعال مغفرت و رضوان الهی برای آن مرحوم مسئلت نموده و از حضرت حق تعالی عاجزانه خواستاریم تا روح ایشان را با ارواح طیبه صالحین و شهدایی که با برخورداری از رهبری ایشان خواب را از چشم دشمن غاصب ربودند محشور فرماید.

رمضان عبدالله طی دو دهه مسئولیت هیچ راهی را خطا نرفت

مسئول پژوهشگاه مطالعاتی اندیشه سازان نور نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: می‌توانیم شهادت دهیم رمضان عبدالله در طول دو دهه مسئولیت در جهاد اسلامی، در هیچ صحنه‌ای راه خطا و اشتباه را نرفت.

سعد الله زارعی با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهد بزرگ اسلامی رمضان عبدالله دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: خطی که شهید فتحی شقاقی با برخورداری از اندیشه ناب اسلامی برپا کرد و پرچمی که برافراشت و جان خود را بر سر همین راه نثار کرد، دکتر رمضان عبدالله این مسیر را با جدیت ادامه داد. برخی دشمنان دکتر رمضان عبدالله بیان کردند ایشان به مبارزه‌ای که مرحوم فتحی شقاقی پایه آن را گذاشته بود استحکام بیشتر داد. مسئول پژوهشگاه مطالعاتی اندیشه سازان نور ادامه داد: دوره سخت مبارزه رمضان عبدالله دوره‌ای توأم با تحولات زیاد بود که رهبران جنبش‌ها در اینگونه حوادث بر سر انتخاب راه درست بر سر دوراهی قرار می‌گیرند، امروز می‌توانیم شهادت دهیم رمضان عبدالله در طول دو دهه مسئولیت در جهاد اسلامی در تمامی بزنگاه‌ها در هیچ صحنه‌ای راه خطا و اشتباه را نپیمود و همواره در مسیر درست گام برداشت.

وحدت امت اسلامی نقطه اشتراک رمضان عبدالله و سردار سلیمانی

معاون اسبق وزارت امور خارجه نیز با اشاره به اینکه تأکید بر وحدت امت اسلامی نقطه اشتراک رمضان عبدالله و سردار سلیمانی بود، گفت: مرحوم رمضان عبدالله علاوه بر اینکه شخصیت سیاسی و مقاومتی بود، شخصیت فرهنگی بود.

حسین امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه شهید سردار سلیمانی به معنای واقعی شهید قدس است، گفت: هردو بزرگوار وقتی می‌خواستند در مورد فلسطین سخن بگویند و عمل کنند فلسطین را در قطعه موزاییک فلسطین تحلیل نمی‌کردند و از سطح بین المللی منطقه‌ای و داخلی تحلیل می‌کردند و با وسعت دید تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار می‌دادند.

وی خطاب به مثلث حکام عربستان سعودی، امارات و بحرین، گفت: این مثلث بدانند که سخن گفتن از عادی‌سازی روابط هیچ کمکی به امنیت عربستان، بحرین و امارات در درجه اول و هیچ کمکی به امنیت منطقه ژئو پلتیک و ژئو استراتژیک غرب آسیا نخواهد کرد. معاون اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه حاکمان عربستان سعودی که تا عمق باتلاق یمن غرق شده‌اند باید بدانند که رژیم نامشروع اسرائیل هیچ آورده مثبتی برای عربستان سعودی و منطقه نخواهد داشت، گفت: امارات متحده عربی باید بداند که بازی کردن در نقش حلقه پنهان اسرائیلی و عربی نه تنها کمکی به حل مسئله فلسطین نمی‌کند بلکه با این رفتار خودشان با آتش بازی می‌کنند و با امنیت امارات و منطقه بازی می‌کنند. وی افزود: به کشور‌های همسایه خودمان نصیحت می‌کنیم که به جای تمرکز بر رژیم صهیونیستی بر سرمایه مردم خودشان امت اسلامی و تلاش برای کمک به مردم فلسطین تمرکز کنند.

امیرعبدالهیان با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در بدترین و مقاومت در بهترین شرایط خود به سر می‌برد، تصریح کرد: مقاومت امروز در اوج قله پایداری خودش قرار دارد اگر صهیونیست‌ها تردید دارند می‌توانند مقاومت را بیازمایند ولی توصیه می‌کنیم که یک بار دیگر این آزمایش و خطا را تکرار نکنند، چون مجبور خواهند شد که بیش از گذشته عقب‌نشینی و شکست مفتضحانه خود را تجربه کنند.

معامله قرن سیلی به گوش سازشکاران است

خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه راه رمضان عبدالله شلح رهبر فقید این جنبش برای مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی ادامه خواهد یافت، گفت: معامله قرن سیلی به گوش سازشکاران است.

خالد البطش در مراسم بزرگداشت درگذشت رمضان عبدالله شلح، رهبر فقید جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه ارتحال رمضان عبدالله باعث شادی امریکا و اسرائیل شد، افزود: ادامه مصیبت شهادت سردار سلیمانی، شهید مغنیه، شهید چمران و دیگر شهدای مقاومت است. وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۱۱ که جنگ قومی در جهان اسلام شدت گرفت، شهید رمضان عبدالله بر وحدت تأکید داشت، گفت: جهان اسلام با ویروس‌های مختلف روبه رو است و از بین نخواهد رفت.

البطش با قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین گفت: در شرایطی که بسیاری از کشور‌های عربی پشت مقاومت را خالی کرده‌اند، ایران از مقاومت همچنان حمایت می‌کند.

این رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه فلسطین از جنگ صلیبی ترامپ دیوانه رنج می‌برد، گفت: هدف ترامپ غارت منطقه است. البطش با انتقاد از سکوت و سرسپردگی کشور‌ها و نهاد‌های منطقه‌ای در مقابل طرح معامله قرن، خاطرنشان کرد: بعد از طرح‌های مختلف، اکنون صهیونیست‌ها به غصب کرانه باختری می‌اندیشند و حرمت قدس شریف را رعایت نمی‌کنند. وی با بیان اینکه ترامپ، طرح ایجاد خاورمیانه اسرائیلی را به بهانه مبارزه با تروریسم دنبال می‌کند، گفت: با شهدای اسلام عهد می‌بندیم تا آخرین قطره خون تسلیم طرح‌های دشمنان فلسطین نخواهیم شد. البطش با بیان اینکه جنبش جهاد اسلامی هرگز برای احقاق حقوق فلسطینیان و بازگشت آوارگان سازش نخواهد کرد، گفت: جنبش جهاد اسلامی وحدت را اصلی برای پایان دادن به اختلافات در دستور کار قرار می‌دهد و از ابومازن و کشور‌های منطقه برای تشکیل جنبش فراگیر و تعلیق صلح عربی و همه توافق‌ها با اسرائیل دعوت می‌کند. وی با بیان اینکه معامله قرن سیلی‌ای در گوش سازشکاران است، تصریح کرد: تقویت روابط با محور مقاومت هم یک ضرورت است و فلسطین مسئله مرکزی محور مقاومت خواهد ماند. البطش با بیان اینکه امروز به حمایت رسمی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و عربی نیاز داریم، گفت: از رهبری و دولت ایران و همه کسانی که در کشور‌های اسلامی و عربی از مقاومت حمایت کرده اند، قدردانی می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار