کد خبر: 1007346
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با گذشت اولیای دم چهار زندانی که منتظر اجرای حکم قصاص بودند از مجازات قصاص رهایی یافتند.

مراد فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان از سنندج اظهار کرد: دو نفر از مددجویان زندان‌های سقز و مریوان که یکی از آنها بیش از 4 سال و دیگری حدود 6 سال بود که به دلیل ارتکاب قتل عمد در زندان تحمل حبس و منتظر اجرای حکم قصاص بودند، از قصاص رهایی یافتند.

وی افزود: قصاص این دو مددجوی زندان‌های سقز و مریوان با پیگیری‌های مستمر مددکاران زندان و همچنین همراهی و تلاش و کوشش شبانه‌روزی گروه‌های صلح و سازش و ریش سفیدان و چهره‌های سرشناس استان همراه بود که خانواده‌های مقتول با گذشت از اجرای حکم قصاص عزیزانشان، زندگی جدیدی را به این دو جوان هدیه کردند.

مدیرکل زندان‌های کردستان ضمن تقدیر و تشکر از این دو خانواده فداکار و باگذشت اعلام کرد: خصیصه گذشت و انسان دوستی از ویژگی‌های بارز مردم کرد زبان در کشور است که خوشبختانه همواره و به شکل‌های مختلف این موضوع را در استان کردستان مشاهده می‌نماییم.

تلاش گروه های صلح و سازش کردستان در نهادینه کردن فرهنگ گذشت

فتحی با بیان این مطلب که از ابتدای سال جاری تاکنون و با گذشت اولیاء دم 4 نفر از زندانیان که منتظر اجرای حکم قصاص خود بودند از مرگ حتمی نجات یافته اند، اظهار داشت: خوشبختانه گروه‌های صلح و سازش زندان‌های کردستان با حضور مستمر در پرونده‌های محکوم به قصاص، در کمک به نهادینه کردن فرهنگ گذشت بسیار موثر واقع شده‌اند که امیدواریم با ادامه فعالیت‌های بیش از پیش این افراد نیک اندیش و خیرخواه، شاهد بازگشت مجدد افرادی دیگر به جامعه و کانون گرم خانواده‌هایشان باشیم.

وی از فعالیت 8 گروه صلح و سازش در سطح استان خبر داد و در این خصوص گفت: اعضای گروه صلح سازش متشکل از مددکاران زندان‌ها و همچنین افراد ریش سفید و خوشنام در استان هستند که همواره  با تلاش شبانه روی و روحیه‌ای خستگی ناپذیر در صدد گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه هستند.

وی در این خصوص اضافه کرد: در سال 98 نیز اعضای گروه صلح و سازش در 29 مورد موفق به کسب رضایت از اولیاء دم بودند که به نوبه خود در کشور کم نظیر است.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر