کد خبر: 1007345
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
کسب رتبه ۶ کشوری در تولید ژل رویال
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته هزار و ۸۵۷ تن عسل در استان تولید شده که نسبت به مدت زمان مشابه ۴۰ درصد رشد داشته است.

سیدمادح حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج، اظهار کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۸۵۷ تن عسل در استان تولید شده که نسبت به سال ۹۷ حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مناسب بودن شرایط جوی امسال نیز شاهد رشد تولید عسل در استان خواهیم بود.

تولید 1835 تن عسل در کندوهای مدرن

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲ تن عسل در کندوهای بومی تولید شده است، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۸۳۵ تن از عسل تولید شده استان مربوط به کندوهای مدرن بوده است.

به گفته حسامی، ۲۵۶ هزار و ۷۴۶ کلنی در سال گذشته در استان وجود داشت با تولید یک‌هزار و ۸۵۷ تن عسل نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۱ درصد رشد تولید در استان داشتیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۷ هزار و ۴۶۹ زنبورستان در استان ثبت شده است که نسبت به سال ۹۷ حدود 8 درصد رشد داشته است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کردستان در زمینه تعداد زنبورستان‌ها رتبه دوم کشوری را دارد، گفت: عسل تولیدی استان از نظر کیفیت در سطح کشور برند شناخته شده‌ای است تا جایی که از عسل کردستان به عنوان دارو استفاده می‌شود.

کردستان رتبه ۶ کشوری در تولید ژل رویال را دارد

به گفته حسامی، کردستان از نظر تولید ژل رویال رتبه ۶ کشوری را دارد، سال گذشته ۳۲۴،۵ کیلو ژل رویال در استان تولید شد که نسبت به سال 97 حدود ۴۳،۶ کیلو افزایش داشته است، 

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ بیش از ۲۵ هزار و ۶۷۰ کیلو گرم گل گرده در استان تولید شده است که ۴۲۷ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به تولید ۶۷ هزار و ۴۵۷ کیلوگرم موم طی سال گذشته در استان گفت: در زمینه تولید این فرآورده رشد ۱۲۳ درصدی داشته‌ایم و تلاش برای ارتقای این جایگاه با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر