سرتیپی: «سمفا» انحصار بلیت فروشی در سینما را می‌شکند
کد خبر: 1007192
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004E12
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲
مدیرعامل فیلمیران گفت: «سمفا» متعلق به وزارت ارشاد است و هیچ منافع مالی برای هیچ شخصی نخواهد داشت چرا که هیچ تراکنش مالی و یا تبلیغاتی در این سامانه اتفاق نمی‌افتد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: علی سرتیپی تهیه کننده و مدیر عامل شرکت پخش فیلمیران در گفت وگویی پیرامون سامانه «سمفا» و شایعاتی که در رابطه با مدیریت این سامانه به دست وی در رسانه‌ها به وجود آمده است، گفت: در سینمای ایران هر اتفاق جدیدی که در آستانه شکل گیری باشد همواره با شایعات و حواشی بسیاری باید دست و پنجه نرم کند. سال‌ها بود که در سینمای ایران مجموعه سینما تیکت به پشتیبانی مجموعه فنی هترا، انحصار فروش بلیت را در اختیار داشت و همین انحصار باعث شده بود که این اواخر به اصطلاح حرف‌های زور بسیار زیادی را به ما می‌زدند که بعنوان مثال می‌توان به تعرفه اجاره بنر بر روی سایت سینما تیکت اشاره کرد که ما از دو میلیون و نیم شروع کردیم و این اواخر به دویست و پنجاه میلیون تومان رسیدیم.

وی ادامه داد: یا برای ارسال پیامک از تعرفه ۱۰ تومانی را با اتکا به فرآیند‌هایی به ۱۰۰ تومان افزایش دادند، یا حتی درصدی که از سینما‌ها دریافت می‌کردند شرایط نامساعدی را در سینما بوجود اورده بود که تعدادی از دوستان سعی در تغییر آن و شکستن انحصار را داشتند. یکی از مشکلات ما با سینما تیکت در زمان ایام عید و یا روز‌های شلوغ سینما‌ها بود که گاهی اوقات امکان ارائه خدمات به ما را نداشت.

سرتیپی تاکید کرد: با توجه به این موضوع، خود من هم با یکسری از دوستان کار را شروع کردم که آن انحصار ضربه زننده به سینما شکسته شود که البته سهم بسیار کوچکی در این قضیه دارم. سمفا هم همان هترای سابق است که کلا متعلق به وزارت ارشاد است و هیچ منافع مالی برای هیچ شخصی نخواهد داشت چرا که هیچ تراکنش مالی و یا تبلیغاتی در این سامانه اتفاق نمی‌افتد. این سامانه درست مثل یک ترمینال عمل می‌کند که بنا به درخواست متقاضیان به آن‌ها خدمات می‍دهد.

تهیه کننده فیلم «ورود آقایان ممنوع» درباره ویژگی‌های این سامانه جدید توضیح داد: در حال حاضر چهار پلتفرم فروش بلیت در حال فعالیت هستند که تمام آن‌ها به سمفا (بعنوان یک ترمینال) که مالکیت و اداره آن زیر نظر سازمان سینمایی است وصل می‌شوند. در این سیستم مخاطب این امکان و اختیار را دارد که از هر شرکتی که تمایل دارد اقدام به خرید بلیت کند، درست مثل فرآیندی که در حال حاضر در سیستم بلیت فروشی هواپیما و یا اتوبوس‌های ما وجود دارد.

طبیعتا در این میان دوستانی که سال‌ها از انحصار استفاده کرده و سود برده اند نسبت به چنین سامانه‌ای مقاومت می‌کنند و ممکن است گاه سم پاشی‌هایی نیز انجام دهند. برای این دوستان با توجه به فعالیت گسترده‌ای که در زمینه آنلاین دارند اصلا سینما و بازگشایی آن دغدغه چندان جدی محسوب نمی‌شود و، چون دل و حال این افراد با سینما نیست این فضا را بوجود اورده‌اند و تمایل دارند اگر سینمایی هم وجود داشته باشد در انحصار ان‌ها باشد. ما تنها کاری که انجام دادیم این بود که این انحصار شکسته شود.

علی سرتیپی در پاسخ به سوال کیوان کثیریان که از او درباره مالکیت سامانه ایران تیک سوال کرده بود هم گفت: ایران تیک متعلق به دوستانی است که سال‌ها است در شیراز مشغول به فعالیت هستند و ما هم با توجه به مجموعه سالن‌ها و سینما‌هایی که داریم و برای اینکه بتوانیم ان انحصار را بشکنیم، با یک درصد و سهم خیلی کمی کمک کردیم که این جریان به راه بیفتد. من فکر میکنم پلتفرم‌های دیگر مانند آپ با اتکا به تعداد میلیونی مخاطبانش هم میتواند رقیب جدی و قابل اعتنایی برای دیگر فعالان این عرصه به شمار بیاید. به نظر ما رقابت بهترین و مهمترین شکل هر کسب و کاری است که در نهایت می‌تواند به نفع مصرف کننده و مخاطب تمام شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار