کد خبر: 1006833
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از اعطای فرصت دوماهه به سازمان همیاری شهرداریهای استان برای شروع عملیات ساخت شهرک تخصصی مدیریت پسماند خبر داد.

احمد یزدان‌پناه در نشست اعضای کارگروه مدیریت پسماند استان خراسان رضوی گفت: سازمان همیاری شهرداریهای استان باید شرایط و زیرساختهای لازم برای حضور و فعالیت واحدهای بخش مدیریت پسماند در شهرک تخصصی مربوطه را فراهم کند.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی نیز موظف است با سازمان همیاری شهرداریهای استان برای سوق دادن طرح و برنامه های واحدهای اجرایی مدیریت پسماند به منظور استقرار در این شهرک تخصصی همکاری لازم را بکند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: استانداری برای انعقاد تفاهم‌نامه انجام مطالعات مدیریت پسماند روستایی با شهرداری مشهد پیگیری لازم را انجام خواهد داد و لازم است پس از آن، سازمان مدیریت پسماند اقدام لازم را برای انجام مطالعات پسماند روستایی محقق کند.

یزدان پناه افزود: سازمان همیاری‌های شهرداری استان موظف است ظرف مدت یک ماه برای انجام وظایف واگذار شده در راستای عملیاتی شدن ساخت شهرک تخصصی پسماند اقدام کند و در غیر این صورت طبق تصمیم این کارگروه، موضوع به سرمایه گذاران دیگر محول خواهد شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هم در این نشست با اشاره به فرصت داده شده برای انجام مطالعات ساخت شهرک تخصصی مدیریت پسماند به سازمان همیاری شهرداری های استان برای بهره‌گیری از شرکت های مشاور ذیصلاح جهت تهیه مطالعات و ارائه به شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: در مطالعات یاد شده نحوه تامین زیر ساخت‌های لازم اعم از برق، گاز ، آب و راه های دسترسی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

تورج همتی افزود: از آنجا که طبق اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی صدور موافقت اصولی از وزارت کشور برای صدور پروانه شهرک تخصصی پسماند ضروری نیست با توافق اعضاء مصوب شد شرکت شهرک های صنعتی پس از دریافت مستندات لازم از سازمان همیاری شهرداریهای استان، ظرف مدت یک ماه نسبت به صدور پروانه شهرک تخصصی پسماند اقدام کند.

وی ادامه داد: دستگاههای متولی وظیفه دارند ظرف مدت یک هفته، برنامه‌ها و طرح‌های خود را در خصوص مدیریت پسماند به اداره حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی ارائه دهند تا پس از جمع بندی، راهبرد نهایی استان در خصوص تامین اعتبار مربوطه از سوی ارگان های متولی پیگیری شود.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان خراسان رضوی گفت: طرح موضوع مدیریت پسماند روستاها در جلسه کمیته فنی پسماند با حضور ارگان‌های متولی و بخشداری ها به منظور تسریع در برنامه ریزی مدیریت پسماند در روستاها از دیگر مصوبات این نشست بود که از سوی دبیرخانه کارگروه پیگیری خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار