کد خبر: 1006680
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبرداد:
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ضریب رعایت موارد بهداشتی در استان مرکزی از ۸۰ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ضریب رعایت موارد بهداشتی در استان مرکزی از ۸۰ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان، با بیان اینکه استان مرکزی در بحث کرونا در مقایسه با با دیگر استان‌های کشور وضعیت خوبی را شاهد است، تصریح کرد: در حال حاضر استان مرکزی در جایگاه ۲۲ کشور است، اما طبق آمارها شاهد افزایش شمار مبتلایان هستیم و علل این افزایش در پرسشنامه‌ها واکاوی شده است که شایع ترین علل افزایش آمار مبتلایان برگزاری مراسم‌های پرازدحام مانند عروسی‌ها، عزاداری‌ها و ... است به همین دلیل از مردم می خواهیم این موارد را به جد رعایت کنند و برای حفظ سلامت خود در مهمانی‌های بیش از ۱۰ نفر شرکت نکنند.

جمالیان با بیان اینکه در مهمانی‌های بالای ۱۰ نفر حتما از ماسک استفاده شود، گفت: در شرایط کنونی لازم است که مردم از مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کنند، چراکه تعطیلات هفته‌های گذشته باعث بروز موج افزایشی بیماری شد و حضور در پاساژها و اماکن عمومی شلوغ نیز باعث افزایش آمار می‌شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه میزان رعایت حفاظت فردی و موارد بهداشتی در استان مرکزی از ۸۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافته است که نشان می‌دهد بیماری برای مردم کم اهمیت شده است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک گفت: با وجود اینکه در حال حاضر درمان به شکل سرپایی انجام می‌شود، اما طبق مطالعات انجام شده دو هفته یا یک ماه پس از افزایش مبتلایان، افزایش موارد بستری نیز رقم خواهد خورد و به دلیل جلوگیری از حرکت استان به این سمت مردم باید به جد موضوع فاصله گذاری هوشمند و پروتکل بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در هفته‌ گذشته در شهرستان خمین در یک مراسم نزدیک به ۱۰۰ نفره، ۴۰ نفر مبتلا به ویروس شناسایی شدند، افزود: اگر این افراد دیر شناسایی می‌شدند ممکن بود افراد بسیاری را مبتلا کنند و این نمونه‌ها نشان می‌دهد که اجتناب از حضور در مراسم‌های پرجمعیت تا چه میزان مهم است.

جمالیان گفت: کلیه اصناف و ادارات و مطب‌ها در حال رصد هستند و اگر به تذکرات مبتنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی توجه نشود، مطمئنا برخورد قضایی صورت می‌گیرد. هفته گذشته طی بازدیدهای انجام شده ۱۰ مطب تذکر گرفتند و مواردی برای برخوردهای قضایی ارجاع شدند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر