شهرداری تهران در رأس نهاد‌هایی است که شهروندان به آن بی‌اعتماد هستند
کد خبر: 1006673
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004Dsf
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: طبق آخرین نظرسنجی که در ارتباط با اعتماد به عملکرد دولت و سازمان‌های عمومی انجام شده، شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری تهران در رأس نهاد‌هایی بوده که شهروندان نسبت به آن بی‌اعتماد هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: زهرا نژادبهرام در نشست تخصصی پویش شهروندی «آرزو‌های تهران» اظهار کرد: بی‌اعتمادی شهروندان نسبت به مدیریت شهری مهمترین مسئله‌ای بود که باعث راه‌اندازی پویش مردمی آرزو‌های تهران شد؛ در طول سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای از بین بردن این شکاف بی‌اعتمادی شد، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم مشارکت شهروندان در بیان درخواست‌هایی که از شهرداری برای داشتن محله قابل سکونت دارند، در قالب یک پویش مردمی می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد. این عضو شورای شهر با اشاره به بی‌اعتمادی مردم نسبت به عملکرد سازمان‌های دولتی و عمومی افزود: طبق آخرین نظرسنجی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به نگرش‌ها و ارزش‌های ایرانیان در ارتباط با اعتماد به عملکرد دولت و سازمان‌های عمومی انجام شده، شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران در رأس نهاد‌هایی بوده که شهروندان نسبت به آن بی‌اعتماد بوده‌اند و همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که دغدغه و نگرانی مجموعه مدیریت شهری برای جلب اعتماد مردم در اداره صحیح و درست شهر تهران چقدر زیاد است.

نانوشته نباید گذاشت که چندین دهه است قوانین موجود با شرایط امروزی دیگر جوابگوی نیاز‌های شهروندان نیستند. در برخی از قوانین موجود که همچون ماده ۱۰۰ قدمت آن به ۶۰ تا ۷۰ سال می‌رسد، به جای رفع مسائل و مشکلات در عمل بر میزان تبعیض در برخورد با متخلفان افزوده شده‌است. اصلاح موارد اینچنینی علاوه بر آنکه زمان‌بر است، نیازمند حرکت پیوسته و آهسته است تا با کاستن از مقاومت‌های موجود به سرمنزل مقصود برسد.

در دستگاه‌های عمومی به واسطه ماهیت این دستگاه‌ها میزان مراجعه به این دستگاه‌ها افزایش یافته و بالطبع هم میزان بی‌اعتمادی و نارضایتی‌ها افزایش می‌یابد. بر این اساس لازم است تا روند اصلاح و تغییر قوانین موضوعی در کمترین زمان ممکن و با سرعت و دقت بالا به سرانجام برسد. اصلاح قوانین و روند‌ها در اولویت قراردارد و سپس آگاه‌سازی شهروندان می‌تواند به کاهش بی‌اعتمادی و افزایش رضایتمندی شهروندان منجر شود.

در همین رابطه است که عضو هیئت رئیسه شورای شهر معتقد است: بر همین اساس هر طرحی که در سطح شهر تهران می‌خواهد به مرحله اجرا برسد باید مبتنی بر اعتماد متقابل شهروندان و مدیریت شهری انجام شود.

نژادبهرام با اشاره به اینکه ایده راه‌اندازی پویش مردمی آرزو‌های تهران برای از بین بردن شکاف بی‌اعتمادی تهرانی‌ها نسبت به عملکرد مدیریت شهری ایده‌پردازی و اجرایی شد، تصریح کرد: ایده این پویش از سال ۹۷ مطرح و در سال گذشته نیز دبیرخانه آن راه‌اندازی و اجرایی شد همچنین از سال ۹۸ اقدامات آزمایشی این کمپین مردمی در منطقه ۶ با توجه به ویژگی‌هایی که در این محدوده وجود داشت، در دو محله امیر‌آباد و یوسف‌آباد انجام شد.

به گفته نژاد بهرام، شهروندان ساکن در این دو محله از طریق سایت «تهران من» توانستند آرزو‌های خود را مطرح کنند و در نهایت نیز شهرداری منطقه ۶ توانست درخواست‌های شهروندان را در این دو محله رسیدگی و طرح‌هایی را اجرا کند. این اقدام باعث شد تا شهروندان شاهد تحقق آرزو‌های خود باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه این اقدام توانست تا حدی بی‌اعتمادی‌ای را که بین مردم و مدیریت شهری وجود داشت، کاهش دهد، یادآور شد: مسئله دیگری که در این میان وجود دارد، نبود حس همکاری مشترک بین سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری تهران است. متأسفانه در شهرداری رفتار فعالیت سازمان‌ها به صورت جزیره‌ای است که هر بخش برای خود کار می‌کند و از بیرون نمی‌توان پیوستگی بین این نهاد‌ها را به صورت مشترک مشاهده کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار