کد خبر: 1006661
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
در حالی که رئیس اتحادیه بارفروشان به گرانی قیمت میوه اذعان دارد، سرپرست مرکز اصناف ایران می‌گوید، گران‌فروشی را در میوه‌های نوبرانه تأیید نمی‌کند و باید ابتدا قیمت تمام شده میوه بررسی شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سرپرست مرکز اصناف در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این پرسش که آیا خودتان میوه خرید می‌کنید؟ و آیا میوه گران هست یا خیر؟ افزود: قطعاً میوه خرید می‌کنم، اما نمی‌توانم تأیید کنم که گران هست یا خیر.

جمشید گلپور در پاسخ به این پرسش که آیا زردآلو کیلویی ۴۵ هزار تومان به نظر شما گران هست یا خیر؟ گفت: به نظر من باید ببینیم قیمت تمام شده کالا چگونه است؟ اگر این وسط کسی دارد سوء‌استفاده می‌کند با او برخورد می‌کنیم. البته من اکنون هیچ ادعایی نمی‌کنم که گران‌فروشی دارد صورت می‌گیرد یا خیر، بلکه باید ببینیم شرایط هزینه تمام شده کالا چگونه است.

گلپور در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز بررسی نکرده‌اید قیمت‌ها گران است یا خیر؟ افزود: هنوز بررسی نکرد‌ه‌ام و اکنون هم نمی‌توانم ادعا کنم که چنین تخلفی دارد صورت می‌گیرد.

در ادامه خبرنگار ما پرسید: مردم در مضیقه هستند و میوه به وفور داریم، اما در سطح شهر هر کسی میوه را به هر قیمتی که دلش می‌خواهد می‌فروشد، باید فکری کرد. چه کسی متولی است؟ آیا بازرسان اصناف به بازار مراجعه می‌کنند؟ آیا شما نظارتی دارید؟

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت گفت: من فقط یک جمله می‌گویم هر کسی و هر شهروند محترمی احساس کرد کالایی خریده و گران‌فروشی صورت گرفته، گزارش کند. بازرسان ما ۲۴‌ساعته گزارشات را دریافت و رسیدگی می‌کنند. در مورد میوه هم اگر بازرسان ما بررسی کنند و احراز شود که گران‌فروشی صورت گرفته برخورد می‌کنند.

آقای گلپور در پاسخ به این پرسش که آیا بازرسان، خود برای بازرسی به بازار نمی‌روند و باید حتماً گزارش شود که مراجعه کنند؟ افزود: اولویت ما رسیدگی به شکایات است، جایی شاید بازرس نداشته باشم که برود یا مطلع نیستم، بنابراین کسی که خرید کرده اگر احساس کرد به او گران فروخته‌اند، گزارش کند. ما در اولویت رسیدگی می‌کنیم. البته در برنامه ما رسیدگی و بازرسی از همه اماکن وجود دارد.

اتحادیه بارفروشان: قیمت میوه باید کاهش یابد

برخلاف نظر سرپرست مرکز اصناف ایران، رئیس اتحادیه بارفروشان با تأکید براینکه گرانی قیمت میوه غیر‌منطقی است، افزود: با توجه به تولید قابل توجه میوه، قیمت این محصولات باید در هفته جاری ۲۰‌درصد کاهش داشته باشد.
مصطفی دارایی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر نوبرانه‌ای وجود ندارد و زمان نوبرانه بودن میوه‌ها تمام شده است، افزود: گیلاس کیلویی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی مورد تأیید ما نیست و این قیمت‌ها باید در هفته جاری تا ۲۰‌درصد کاهش یابد. وی با بیان اینکه گیلاسی که در میدان عمده فروشی با قیمت ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود باید در واحد‌های صنفی با ۳۰ درصد سود به قیمت ۲۷ هزار تومان به فروش برسد، گفت: زردآلو در میدان عمده فروشی از ۷ تا ۲۲ هزار تومان عرضه می‌شود که زردآلوی ۲۲ هزار تومانی میوه بسیار با کیفیت فلکه شیراز است که با ۳۰ درصد سود باید ۲۸ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد که البته این اتفاق نمی‌افتد.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به افزایش ۱۰‌درصدی قیمت هزینه تمام شده تولید میوه در باغات ادامه داد: امسال هزینه کشاورزان افزایش یافته به نحوی که برداشت هر کیلو میوه در زمین کشاورزی حدود ۵ هزار تومان تمام می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار