کد خبر: 1005956
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد
فاضلی هریکندی گفت: تلاش شده در اقدامات مختلف دادگستری استان البرز از نظرات نخبگان درون سازمانی و بیرونی استفاده شود تا شاهد پویایی در دادگستری استان باشیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز در هم‌اندیشی صمیمی با نخبگان استان البرز با تاکید بر نقش جوانان و نخبگان در ایجاد تحرک و روند به رشد در دستگاه‌های مختلف کشور گفت: بهره‌گیری از این ظرفیت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است می تواند بسیاری از گره های فکری و اجرایی را برطرف کند.
وی افزود: در اقدامات مختلف که در دادگستری استان انجام شده تلاش شده از نظرات نخبگان درون سازمان و برون سازمان استفاده شود تا شاهد پویایی در دادگستری استان باشیم.
عالی ترین مقام قضایی استان در ادامه به اقتضائات دوره تحول اشاره کرد و متذکر شد: سرلوحه اقدامات قوه قضائیه در دوره جدید جلب رضایت مردمی و افزایش اعتماد عمومی است برای اینکه قطعا بخش عمده‌ای از اعتماد عمومی به نظام منوط به افزایش رضایت آن ها از دستگاه قضایی است.
وی با تشریح اقدامات انجام شده در دادگستری استان پس از انتصاب بیان کرد: بازدیدهای میدانی، افزایش ارتباطات مردمی و تدوین و پیگیری برنامه تحولی استانی در دوره یکساله پس از انتصاب به جد پیگیری شده است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز اضافه کرد: دادگستری استان البرز این افتخار را دارد که برای اولین بار در کشور تشکیل شورای تحول استانی را اعلام کرد و به دلیل جامعیت و پوشش طرح تحول قضایی و نیازهای استانی به سرعت مورد استقبال استان های دیگر قرار گرفت.
وی به محورهای هشت گانه طرح تحول قضایی استان البرز اشاره کرد و گفت: از آنجایی که استان البرز بالغ بر یازده شهرک صنعتی و 3500 واحد تولیدی دارد یکی از محورهای مهم طرح تحول قضایی استان در زمینه اقتصاد و رونق تولید است که بدین منظور و در کنار ممانعت از تعطیلی واحدهای تولیدی، شناسنامه اقتصادی کلیه بنگاه‌های اقتصادی استان در دادگستری تهیه شده است.
فاضلی هریکندی توسعه عدالت در ارائه خدمات قضایی را یکی از اولویت های دادگستری برشمرد و متذکر شد: به دلیل مهاجرپذیری استان که یکی از بالاترین نرخ ها در کشور است نیازمند توسعه روز افزون خدمات قضایی هستیم که بدین منظور ایجاد مجتمع قضایی در کرج و شهرهای اقماری آن به عنوان یکی از پرتراکم ترین نقاط کشور به صورت جدی در حالی پیگیری است.
وی افزود: تلاش کردیم با توجه به مشکلاتی که حضور فیزیکی برای مراجعان در پی دارد اقداماتی را به منظور ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی آغاز کنیم که بدین منظور طراحی و اجرای سامانه الکترونیکی نوبت‌دهی اجرای احکام و خانواده به سرانجام رسید و همچنین ارائه خدمات الکترونیکی بر مبنای وب و تلفنی و رسیدگی به پرونده‌های قضایی از طریق ویدئو کنفرانس در حال انجام است.
رئیس کل دادگستری استان البرز اولین سفر رئیس قوه قضائیه پس از تشکیل استان البرز را نقطه عطفی در تاریخ دادگستری استان توصیف کرد و گفت: در این سفر با توجه به شناخت ایشان از استان البرز، مصوبات مهمی در زمینه توسعه زیرساختی و منابع انسانی داشتیم که بر مبنای همین مصوبات برنامه ریزی شده تا در چهار نقطه کرج به ویژه در منطقه جنوب اتوبان تهران- کرج، کلیه خدمات قضایی را به مردم ارائه دهیم که منجر به کاهش تردد و افزایش رضایت مردم خواهد شد.
وی بکارگیری نیروهای بومی در پست‌های مدیریتی دادگستری، ساماندهی نهادهای شبه قضایی، رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق، تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز را از دیگر اقدامات مهم دادگستری برشمرد.
عالی ترین مقام قضایی با تشریح چرایی تشکیل «قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز» بیان کرد: ویلاسازی و تفکیک اراضی باغی در استان وضعیت اسفباری داشت و با وجود اینکه دادگستری متولی مستقیم در این حوزه نیست و نقش نظارتی دارد اما با توجه به روند رو به رشد تغییرکاربری‌ها و تصرف اراضی ملی این قرارگاه آغاز به کار کرد که تاکنون در یک اقدام انقلابی و جهادی و با همکاری کلیه دستگاه های مسئول، منجر به آزادسازی بالغ بر ۷۰۰ هکتار از ابتدای سال جاری شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار