کد خبر: 1005593
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
پلیس آمریکا یک جوان لاتین تبار 22 ساله را در حالی که زانو زده و تسلیم شده بود، با شلیک 5 گلوله به قتل رساند.
سرويس بين الملل جوان آنلاين: پلیس کالیفرنیای شمالی «شان مونتروسا» شهروند لاتین‌تبار ۲۲ ساله را در حالی که تسلیم شده و زانو زده بود با شلیک گلوله از پای درآورد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، به گفته مقامات در حالی که دوشنبه شب اعتراضات ضدنژادپرستی در شهر «والهو» این ایالت در جریان بود، یک مأمور پلیس از درون خودرو مونتروسا را مورد هدف قرار داد.

به گفته «شاونی ویلیامز»‌ رئیس پلیس والهو، زمانی که مونتروسا زانو زده بود و دست‌هایش را نیز بالا برده بود، مأمور پلیس 5 گلوله به سمت او شلیک کرد زیرا چکش کوچک داخل جیب او را با سلاح گرم اشتباه گرفته بود.

ویلیامز گفت، مأموران گشتی پلیس به‌خاطر رسیدگی به گزارشی از غارت یک داروخانه به محل رفته بودند که با مونتروسا در محل وقوع این سرقت مواجه شدند.

تا کنون شرایط و وضعیت صحنه قتل مونتروسا مشخص نشده و هیچ تصویری نیز از آن منتشر نشده است. تنها یک ویدئو از دقایقی پس از قتل مونتروسا منتشر شده است که در آن شماری خودرو پلیس و امداد در مقابل یک داروخانه متوقف شده‌اند.

«ملیسا نولد» فعال حقوق شهروندی و وکیل خانواده مونتروسا در این باره گفت: «[مونتروسا] هنگامی که با پلیس روبرو شد روی زانو نشسته و تسلیم شد اما آن‌ها به او شلیک کردند. آن‌ها از داخل خودرو به او شلیک کردند. آن‌ها چه فرصتی به او دادند تا از این مهلکه جان سالم به در ببرد؟»

آمریکا در روزهای گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس به صحنه اعتراض یکپارچه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است.

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ فرد سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند شمار افرادی که ظرف یک هفته گذشته در جریان اعتراضات به نژادپرستی و خشونت پلیس در این کشور دستگیر شده‌اند از ۱۰ هزار نفر گذشته است.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
سلام. امریکا کشوریست بنا شده بر روی خونِ میلیونها سرخپوست و سیاه پوست و نانشان را در خون و زجرِ میلیاردها ملتهای دیگر خیس میکنند. امریکا محکوم به نابودیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار