کد خبر: 1005343
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: ارائه آموزش‌های مستمر و هدفمند به خانواده‌های زندانیان تاثیر بسیاری در توانمندسازی و آگاه‌‌سازی این قشر از جامعه و نهایتا پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد.

فرانک قدسی صبح امروز در جلسه راهکارهای برگزاری هرچه بهتر دوره‌های آموزشی که با محوریت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های زندانیان برگزار شد، با اشاره به اجرای بسیار خوب این دوره‌ها در سال‌های گذشته از سوی مسوولان زندان‌های استان اظهار کرد: خوشبختانه این قبیل دوره‌ها در سال گذشته نیز برای خانواده‌های زندانیان برگزار که با استقبال خوب آنان مواجه شد. 

وی با تاکید بر تاثیرات مثبت برگزاری این دوره‌های آموزشی عنوان کرد: ارائه آموزش‌های مستمر و هدفمند به خانواده‌های زندانیان تاثیر بسیاری در توانمندسازی و آگاه‌سازی این قشر از جامعه و نهایتا پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد. 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان همچنین در خصوص مشکلات پیش روی خانواده‌های زندانیان بیان کرد: خانواده‌های زندانیان نیازمند نیز به عنوان جزئی از جامعه هدف این مجموعه، هیچگاه فراموش نخواهند شد و در آینده نیز برآنیم تا با بکارگیری تمام توان و قوا و با همکاری دستگاه‌های متولی در راستای رفع موانعی که ممکن است پیش‌روی این خانواده‌های آسیب پذیر قرار داشته باشد از جمله مشکلات تحصیلی فرزندانشان، گام‌های موثری برداریم.

برگزاری دوره‌های آموزشی خانواده زندانیان در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

مدیرکل زندان‌های کردستان نیز در این جلسه یادآور شد: در این دوره‌های آموزشی که در اجرای تفاهم نامه به عمل آمده میان سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی برگزار می‌شود، مباحثی در خصوص مهارت‌های اخلاقی و زندگی با هدف پیشگیری از مفاسد اخلاقی و عدم مواجه شدن خانواده‌های زندانیان با آسیب‌های اجتماعی در غیاب سرپرست خانواده مطرح می‌شود تا با اجرای آن شاهد کاهش و کنترل آسیب‌ها اجتماعی در میان خانواده‌های زندانیان باشیم. 

مراد فتحی با اشاره به محتوای آموزشی این دوره‌ها اظهار داشت: در این دوره‌ها مطالبی پیرامون امنیت اخلاقی، روش‌های علمی کنترل و کاهش مفاسد اخلاقی، استفاده صحیح از اینترنت و فضای مجازی، راه‌های کنترل خشم و سایر مهارت‌های اساسی زندگی ارائه خواهد شد. 

 

وی همچنین جامعه هدف این دوره‌های آموزشی را همسران زندانیان دارای محکومیت قطعی بیش از 6 ماه و همچنین فرزندان زندانیان در معرض خطر 15 سال به بالا برشمرد و خاطرنشان کرد: در پایان این دوره‌ها به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر نیز اعطا خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های کردستان در پایان افزود: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره‌های آموزشی کمیته‌ای متشکل از مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، نماینده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی تشکیل می‌شود که نظارت‌های عالیه را بر حسن اجرای دوره‌ها خواهند داشت. 

گفتنی است، این جلسه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین در چهارچوب سیاست‌ها و خط مشی‌های شورای اجتماعی وزارت کشور و به منظور اجرای برنامه‌های فوق العاده برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان خانواده‌های زندانیان برگزار شد.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر