کد خبر: 1005308
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
علیرضا زالی:
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه مهمترین عامل انتقال کرونا حضور در مراکز پرتردد به ویژه بدون استفاده از وسائل حفاظتی است، گفت:هنوز در تهران کرونا باید جدی گرفته شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱ بیمار در بخش‌های عادی مراکز درمانی استان تهران به عنوان موارد قطعی جدید ابتلا به کرونا و ۷۲ بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

وی با بیان اینکه مجموعا ۲۹۴ بیمار در طول ۲۴ ساعت گذشته از مجموع بیمارستان‌های استان مرخص شده اند، درباره تعداد بستری‌های جدید نسبت به روز گذشته اظهار کرد: این آمار نسبت به روز گذشته افزایش مختصری داشته است و مجموع بیماران جدید نسبت به روز قبل ۲،۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

زالی گفت: سهم بیمارانی که از مجموع بخش‌های بهداشتی و درمانی به عنوان مراجعین سرپایی مراجعه کرده و بعد بستری شدند در ۲۴ ساعت گذشته از ۳،۷ به ۵.۶ رسیده که افزایش مختصری را نشان می‌دهد.

وی افزود: بنابراین آمار‌ها در بخش‌های مراجعین به مراکز بهداشت و مراجعان مراکز درمان، هم در بخش موارد جدید بخش‌های عادی و بخش‌های ویژه نسبت به ۲۴ ساعت گذشته افزایش مختصری داشته است.

وی تاکید کرد: مهمترین مسئله در برخورد با بیماری کرونا و کاهش موارد ابتلا جدی تلقی کردن بیماری است.

زالی ادامه داد: خطر بیماری کرونا از کشور و استان تهران زدوده نشده و تهران یکی از شهر‌هایی است که در آن روزانه موارد ابتلای جدید گزارش می‌شود و این گزارش‌ها نشان می‌دهد هنوز در پایتخت بحث کرونا باید جدی‌تر تلقی شود.

وی افزود: هرگونه تسامح و عدم اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی توسط شهروندان می‌تواند منجر به بروز کاستی در فاصله گذاری اجتماعی شود و به صورت تصاعدی افزایش موارد ابتلا را در پی داشته باشد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: کرونا در تهران پایان یافته نیست و کماکان در بحث کرونا مسئله باید جدی‌تر تلقی شود.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات شناوری که در آمار‌ها وجود دارد و به ویژه موارد جدید گزارش شده، ما هنوز برای کنترل قطعی کرونا در تهران به زمان نیاز داریم.

زالی تاکید کرد: مهمترین عامل برای انتقال این بیماری حضور در مراکز پرتراکم و پرتردد و به ویژه بدون استفاده از وسایل حفاظتی است و در شرایط فعلی که خطر در کمین ماست.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: این بیماری فریبنده به هر طریقی می‌تواند با ساز و کار‌های فریبنده خود منجر به تسخیر میزبان‌های جدید شود، باید با مراقبت‌های بیشتر نسبت به محافظت از خود در برابر این ویروس توجه کنیم.

وی مهمترین خطر نگران کننده در استمرار اپیدمی را خستگی شهروندان در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و تسامح نسبت به خطر بیماری کرونا عنوان کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار