کد خبر: 1004355
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
شیوع ویروس کرونا اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی و رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را بیش از گذشته مشخص کرد. کمبود وسایل نقلیه عمومی در شبکه حمل و نقل عمومی سبب شد تا طرح‌های ترافیکی در شهر‌های شلوغ به‌صورت موقت تعطیل شود. این امر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی توسط متولیان بخصوص دولت را بیش از گذشته نمایان کرد. در این خصوص معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه خطوط ۶ و ۷ مترو تا پایان امسال خبر داد. با این حساب ایستگاه‌های متروی پایتخت به ۱۴۰ عدد خواهد رسید.
بیژن یانچشمه
سرویس جامعه جوان آنلاین: فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی در کنار کمبود شبکه حمل و نقل عمومی سبب شد تا طرح‌های ترافیکی نیز در پایتخت به‌صورت موقت تعطیل شود. حجم بالای مسافر و تقا ضا برای سفر درون‌شهری، خودرو‌های شخصی را به معابر شهر کشاند؛ ترافیک و آلودگی محیط‌زیست و تبعات آن هر روز بیشتر شد. با بازشدن برخی مشاغل و لغو برخی محدودیت‌ها دوباره شلوغی و ازدحام به شبکه حمل و نقل عمومی بخصوص مترو بازگشت و این موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را هم برای شهروندان و هم مسئولان مشکل کرد.

افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال

در همین زمینه معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه خطوط ۶ و ۷ مترو تا پایان امسال خبر داد.

سید مناف هاشمی، معاون شهردار تهران در حاشیه بازدید از مراحل ساخت و بهره‌بردارى خط ٧ مترو اظهار داشت: این خط از منطقه ۱۴ (ورزشگاه تختی) آغاز و با عبور از نواب، در پایان به میدان کتابی می‌رسد. همچنین عملیات احداث ایستگاه‌ها در مسیر این خط بیش از ٧٠ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکى داشته است. وی با بیان اینکه بهره‌بردارى از هشت ایستگاه در خط ٧ مترو و چهار ایستگاه در خط ٦ مترو تا پایان سال‌جارى هدف‌گذاری شده‌است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ٧ هزار نفر در خط ٦ و ۷ به‌صورت شبانه‌روزى مشغول به فعالیت هستند.

تزریق ۲ هزار میلیارد تومان

معاون شهردار تهران گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان منابعی بوده که از همه محل‌ها برای بهره‌بردارى از این خطوط باید تزریق می‌شد، ولی متأسفانه در سال ٩٨ کمتر از هزار میلیارد تومان این منابع تزریق شده‌است.

وی گفت: برخی منابع در قالب اوراق مشارکت سال ۹۷ در نظر گرفته شده‌است که هنوز با مشکلاتی در این زمینه مواجهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران تأکید کرد: در تلاشیم از سه طریق منابع مالى شهرداری تهران، فروش اوراق مشارکت و درآمد حاصل از مجتمع‌های ایستگاهى منابع مورد نیاز بهره‌بردارى از ١٢ ایستگاه را تأمین کنیم.

هشدار تردد ۸۰۰ هزار نفری با مترو

از سوی دیگر مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به افزایش آمار مسافران مترو طی روز‌های اخیر گفت: با اجرای طرح ترافیک پس از عید فطر، مسافران حتی‌المقدور نباید در ساعات پیک با مترو تردد کنند.

فرنوش نوبخت، درباره آمار مسافران مترو در روز‌های اخیر اظهار داشت: طی روز‌های گذشته آمار مسافران مترو به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در روز رسیده و هر چند این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار کمتر است، ولی به دلیل شرایط کرونایی این آمار می‌تواند در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی توسط مسافران مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط مسافران جهت پیشگیری از کرونا بسیار حائز اهمیت است، افزود: در حال حاضر شرکت بهره‌برداری مترو تهران با صد در صد ظرفیت، ارائه خدمات به مسافران را انجام می‌دهد و پروتکل‌های بهداشتی نیز ابلاغ و اجرا شده‌است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران خاطرنشان کرد: مسافران مترو جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا پس از اجرای طرح ترافیک تهران باید سفر خود را با مترو برنامه‌ریزی کنند و حتی‌المقدور از تردد در ساعات پیک و انجام سفر‌های غیرضروری بپرهیزند؛ چراکه در این ساعات به دلیل حجم بیشتر مسافران، احتمال انتقال ویروس کرونا بسیار افزایش می‌یابد.

نوبخت گفت: در حال حاضر در ۱۲۷ ایستگاه مترو ماسک با قیمت مصوب دولتی ارائه می‌شود و هر چند اکثر مسافران هنگام ورود به مترو از ماسک استفاده می‌کنند ولی به محض وارد شدن به فضای ایستگاه‌ها، ماسک‌ها را برداشته و بدون آن تردد می‌کنند که ما در این زمینه بار‌ها به این افراد تذکر داده‌ایم، ولی متأسفانه رعایت موضوعات بهداشتی توسط مسافران برخی از مواقع مورد توجه قرار نمی‌گیرد. با توجه به استقبال مردم از مترو، ای‌کاش دولت اعتبارات لازم را برای توسعه و تجهیز ایستگاه‌های مترو هرچه سریع‌تر پرداخت کند تا در مسائل و مشکلات اینچنینی مسافران کمتر به دردسر بیفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار