کد خبر: 1004155
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
در جریان مبادلات روز گذشته بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل این بازار با سقوط بیش از ۱۵ هزار واحدی در محدوده ۹۸۶ هزار واحد بازگشت، این در حالی بود که بازار‌های بازار طلا و سکه به مدد افزایش نرخ جهانی و همچنین رشد نرخ ارز در بازار داخلی همچنان با رشد و توجه سرمایه‌گذاران مواجه شده‌است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: روز گذشته بازار سرمایه به‌طور مجدد در مسیر اصلاح قیمت‌ها قرار گرفت، این در حالی بود که ارزش معاملات در این روز تنها در حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان بود و ارزش کل بازار نیز در محدوده ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان قرار گرفت. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با سقوط بیش از ۱۵ هزار واحدی د رمحدوده ۹۸۶ هزار واحد بازگشت. با توجه به اصلاح قیمت‌ها در بازار سرمایه و کند شدن جریان ورود نقدینگی به این بازار، نگرانی‌ها در رابطه با آینده این بازار نیز بالا گرفته‌است، پیش از این وزیر اقتصاد از بازگشت نقدینگی حاضر در بازار سرمایه به سمت بازار ارز، طلا و سکه ابراز نگرانی کرده‌بود و مدعی شده‌بود که نباید بگذاریم نقدینگی از بورس به این بازار‌ها بازگردد.

هر چند بازگشت نقدینگی از بورس به بازار مسکن مورد توجه وزیر و کارشناسان قرار نگرفته‌است، اما از آنجایی که در فروردین ماه معاملات مسکن تهران تنها ۱۳۰۰ معامله بوده‌است و بازار مسکن با حجم مبنا و دامنه نوسان روبه‌رو نیست، برخی از کارشناسان معتقدند به دلیل آنکه پول‌هایی که نمی‌توانستند در بازار مسکن حضور یابند، به بازار بورس رفته‌اند و در این بازار سود‌های نجومی در کوتاه‌مدت به‌دست آورده‌اند باید مراقب بازگشت نقدینگی‌های جهش یافته در بورس به بازار مسکن بود، زیرا نقدینگی جهش‌یافته می‌تواند به بازار مسکن بازگردد و با توجه به افت تاریخی حجم معاملات، این بازار را به سادگی با سونامی رشد قیمت مواجه کند.

بدین ترتیب با توجه به نقدینگی‌های جهش‌یافته در بازار سرمایه به دلیل پرداخت سود‌های بالا در کوتاه مدت در برخی از سهم‌ها باید برای ماندگاری نقدینگی در بورس و همچنین عدم بازگشت این نقدینگی به بازار‌های مسکن، ارز و طلا و بروز رفتار‌های تخریبی برنامه ارائه کرد. گفتنی است که مسکن در سال‌های اخیر با جهش ۲۰۰ درصدی قیمت روبه‌رو شده‌است و به همین دلیل حجم معاملات به شدت نزول کرده، اما از آنجایی که این بازار دامنه نوسان ندارد، باید کنترل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار