کد خبر: 1003636
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بازخورد مثبت حضور بانوان ورزشکار کشورمان با حجاب و پوشش اسلامی در رویداد‌های ورزشی، از آن‌ها به عنوان الگو در دنیا نام برد.
به گزارش جوان آنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش، مهین فرهادی زاد در حاشیه نشست ستاد عفاف و حجاب با اشاره به حضور زنان با پوشش اسلامی و ایرانی بازخورد حجاب و عفاف ورزشکاران ایرانی در جهان را قابل توجه و اثرگذار توصیف کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه به اقدامات موثر این معاونت در بخش طراحی لباس‌های ورزشی با تکیه بر ملاحظات فرهنگی - اسلامی برای حضور ورزشکاران در میادین بین المللی اشاره و اظهارداشت: این نوع پوشش نشان از اسلامی بودن ورزشکار ماست و همین نکته ورزشکاران ما را به عنوان الگو در دنیا مطرح کرده است.

وی دراین باره توضیح داد: از سال ۱۹۹۰ که اولین گروه ورزشکاران ما در بازی‌های آسیایی با پوشش اسلامی "چادر" حضور پیدا کردند، ۴ دوره بعد، زنان ۸ کشور آسیایی با حجاب در این رویداد شرکت کردند و همه آن‌ها می‌گفتند الگوی ما ورزشکاران ایرانی هستند.

فرهادی زاد گفت: زنان ما مبتکر حضور در رویداد‌های ورزشی با رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی هستند. در واقع آن‌ها نمونه‌ای از عفاف و پرهیزگاری یک زن مسلمان با توجه به همه ملاحظات فرهنگی در برنامه‌های بین المللی ورزشی هستند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به زیر ساخت‌های ورزشی ویژه بانوان اشاره کرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان برای حضور و انجام فعالیت‌های ورزشی بانوان در بخش‌های همگانی و قهرمانی سالن‌های اختصاصی را در سراسر کشور راه اندازی کرد تا زنان در شرایط بهتری تمرینات ورزشی خود را پیگیری کنند.

معاون توسعه ورزش بانوان با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم برای ورزش بانوان، شورای سیاست گذاری است توضیح داد که در این شورا فعالیت‌های جدید مطرح و هر رشته برای اخذ مجوز باید دراین شورا مورد بررسی قرار بگیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار