کد خبر: 1003341
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
روزنامه اصلاح‌طلب آرمان باز هم بر واقعیت‌های تلخ در عرصه روابط بین‌الملل چشم بست و منفعلانه سراغ مفاهیم انتزاعی رفت.

آرمان در مطلبی نوشت: «در جهان معاصر راهبرد روابط خارجه مبتنی بر مفاهیم دشمن و دوست به هیچ‌وجه کارآمد، کم هزینه، عملی و سودمند نخواهد بود. ایران می‌تواند در جهانی که مملو از دشمنان بالفعل و بالقوه است؛ در صلح، آرامش و امنیت زندگی کند. صلح و نه تقابل، راهکار کم‌هزینه و پایدار مقابله با دشمنان بالفعل و بالقوه است. عبارت صلح با دیگر کشور‌ها حاکی از اقتدار و صداقت و تنش حاکی از ضعف و هراس یک کشور است، باید در تمام اتاق‌های وزارت امور خارجه، نهاد‌های دفاعی و منازل دست‌اندرکاران مدیریت روابط خارجه، نصب شود».

این ادعا‌ها در حالی است که چندی پیش روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد با تأخیری حداقل چهار ساله از زمان امضای برجام اذعان کرد که رویکرد دولت روحانی در سیاست خارجی با سیاست واقع‌گرایانه منطبق نیست و روابط بین‌الملل به گفتگو و صلح‌خواهی تقلیل داده شده است و فاکتور بسیار مهمی به نام قدرت و اقتدار نادیده گرفته شده است. پیش‌تر هم عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و نفر دوم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت روحانی در اظهارنظری تأمل‌برانگیز گفته بود «یکی از درس‌های برجام این بود که رویکرد مقاومت، بهتر از رویکرد فعلی دولت در سیاست خارجی جواب می‌دهد».

در حالی که اساس و بنیان دولت امریکا (چه جمهوریخواه و چه دموکرات) بر پایه غارتگری، جنایت، تروریسم و دیکتاتوری بنا شده است، بی تردید مواجهه با این دولت تروریست از منظر صلح‌خواهی، اگر نگوییم خائنانه است، ناشی از عدم درک واقعیت‌هاست که در هر صورت خسارات بسیاری در پی خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار