کد خبر: 1003158
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
رئیس دادگستری تهران گفت: معتادان بهبودیافته به واحد‌های صنعتی و تولیدی معرفی می‌شوند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدجواد حشمتی مهذب با اشاره به تبعات مواد مخدر، بر لزوم اقدامات اساسی برای مقابله با این موضوع تأکید و اظهار کرد: به عنوان کارگزاران نظام باید این موضوع را که از ما مطالبه می‌شود، مورد توجه قرار دهیم.

وی با تأکید بر توجه به ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته، ادامه داد: اگرچه آموزش‌های لازم ارائه شده، اما مشخص نیست که تا چه اندازه برای این افراد اشتغال فراهم شده است و به کار گرفته شده‌اند. رئیس کل دادگستری تهران با اشاره به قوانین و مقررات در حوزه مواد مخدر یادآور شد: در رابطه با مبارزه با مواد مخدر و حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان بهبود یافته دستگاه‌های مختلفی مسئول هستند، اما به‌رغم نص قانونی به وظایف خود به خوبی عمل نمی‌کنند. در این زمینه کمبود قانون نداریم، بلکه در اجرا با مشکل مواجه بوده و شاهد هستیم بسیاری از دستگاه‌ها حضور پررنگی ندارند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تأکید کرد: باید بررسی شود که این افراد چه تخصصی داشته و چه آموزش‌هایی دیده‌اند و سپس این افراد را به واحد‌های صنعتی و تولیدی معرفی و از واحد‌های صنعتی برای اشتغال آن‌ها استفاده کنیم. وی افزود: در این زمینه وزارت کار می‌تواند در شناسایی واحد‌های تولیدی به ویژه واحد‌های دارای امکانات به قوه قضائیه کمک کند. حشمتی مهذب با تأکید بر اینکه باید نسبت به امکاناتی که اکنون استفاده می‌شود نظارت صورت گیرد، گفت: به عنوان مثال باید مشخص شود وام‌های پرداخت‌شده چگونه هزینه می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار