کد خبر: 1002867
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
خواستگار کینه جو که به اتهام قتل رقیب عشقی‌اش به مرگ محکوم شده بود برای دومین بار پای میز محاکمه ایستاد و با درخواست دوباره قصاص از سوی اولیای‌دم مواجه شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ۲۲ آذر‌سال‌۹۵ مأموران پلیس از حادثه تیراندازی مقابل بیمارستانی در خیابان سعادت‌آباد با خبر شدند. لحظاتی بعد از حادثه تیمی از مأموران کلانتری‌۱۳۴ شهرک غرب در محل حاضر شدند و با جسد مرد جوانی که با شلیک گلوله به سرش کشته شده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی پرونده با موضوع قتل عمد در اختیار اداره‌دهم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. با تشخیص هویت مقتول، خانواده وی به مأموران گفتند مهران ۳۴‌ساله متأهل دارای دو دختر ۱۰‌ساله و ۱۸‌ماهه مترجم زبان انگلیسی بوده و محل کارش نیز در محدوده دانشگاه تهران بوده است. مهران مدتی قبل همسرش به نام الهام را به خاطر اختلافات خانوادگی طلاق داده، اما به تازگی به زندگی سابقش رجوع کرده و صاحب دومین فرزند نیز شده بود.

بعد از این توضیحات همسر مقتول مورد تحقیق قرار گرفت و مشخص شد او بعد از جدایی با یکی از دوستان شوهرش به نام پیام رابطه پنهانی داشته است، اما بعد از ازدواج مجدد این رابطه قطع شده بود.

با بدست آمدن این اطلاعات کارآگاهان به محل حادثه رفتند و با بررسی دوربین‌های مداربسته دریافتند مقتول به دلیل پنچری خودرو‌اش مقابل روشنایی در ورودی بیمارستان رفته است و حین تعویض لاستیک، شخصی با صورت پوشیده به او نزدیک و با اسلحه کمری از پشت سر، دو گلوله به او شلیک می‌کند. قاتل بلافاصله با یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ و به همراه راننده پراید از محل متواری می‌شود.

با ثبت پلاک خودرو، وحید ۳۸‌ساله که در یک چاپخانه مشغول کار بود دستگیر شد. او در اظهارات اولیه جرمش را انکار کرد، اما در ادامه تحقیقات با اعتراف به جرمش یکی از دوستانش به نام پیام را عامل قتل معرفی کرد. او در شرح ماجرا گفت: «پیام مدعی بود زوج جوانی مشکلات خانوادگی زیادی را برای خانواده‌اش ایجاد کرده‌است. چند روز قبل از حادثه نیز با خودروی پیام به سعادت آباد رفتیم تا اینکه روز حادثه به بهانه رفتن به استخر ماشینش را مقابل خانه‌مان پارک کرد و دو نفری با خودروی من به سعادت آباد رفتیم. پیام بار اول از ماشین پیاده شد و داخل یک کوچه رفت. انگار ماشین مقتول را پنچر کرده‌بود. دوباره سوار ماشین شد تا اینکه برای دومین بار مقابل بیمارستان عرفان توقف کردم و او از ماشین پیاده شد. مقتول مشغول تعویض لاستیک پنچر بود که پیام به طرف او رفت و ناگهان صدای شلیک دو گلوله آمد. از ترس حرکت کردم و پیام را کمی بالاتر سوار کردم و سپس او حاشیه اتوبان شیخ فضل‌الله پیاده شد، اما وقتی دوباره سوار شد اسلحه همراهش نبود. با ثبت این اظهارات پیام ۳۹‌ساله در مغازه فست فودی‌اش دستگیر شد. او ابتدا منکر قتل شد، اما در روند بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و در توضیح به مأموران گفت: «قبلاً خواستگار الهام بودم، اما او با مهران ازدواج کرد. با هم رفت و آمد داشتیم تا اینکه متوجه شدم مهران همسرش را طلاق داده است. با جدایی الهام به صورت پیامکی با او رابطه داشتم تا اینکه فهمیدم دوباره به زندگی سابقش برگشته و صاحب فرزند دوم نیز شده است. این شد که کینه کردم و نقشه قتل مهران را کشیدم.»

پرونده با کامل شدن تحقیقات در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. پیام درآن جلسه خلاف اظهاراتش جرمش را انکار کرد، اما همدستش به جرمش اقرار کرد و ماجرا را شرح داد. در پایان هیئت قضایی با توجه به درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم، پیام را به قصاص و همدستش را به حبس محکوم کردند. این حکم با اعتراض متهم در دیوان عالی کشور نقض و بار دیگر به شعبه همعرض فرستاده شد. به این ترتیب متهم صبح دیروز در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. ابتدا اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. سپس متهم ردیف اول در جایگاه ایستاد و با انکار جرمش گفت: «تحت فشار‌های بازجویی قتل را گردن گرفتم.»

در ادامه متهم ردیف دوم که با قرار وثیقه آزاد بود به اتهام معاونت در قتل در جایگاه ایستاد و گفت: «از نقشه قتل اطلاعی نداشتم. او به بهانه تفریح مرا بیرون برد که این حادثه رقم خورد.»

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار