کد خبر: 1002673
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
اعضای یک شبکه بزرگ کلاهبرداری که با فرستادن زنی جوان به خانه یکی از سناتور‌های دوران پهلوی اسناد ملکی بسیاری را سرقت کرده و با جعل آن زمین‌ها را به فروش رسانده و پول کلان به جیب زده بودند به زودی محاکمه می‌شوند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سال‌۸۲ یکی از سناتور‌های دوران پهلوری به مأموران پلیس خبر داد که مقدار زیادی از اسناد و مدارک املاکش به سرقت رفته است. شاکی در طرح شکایتش گفت: «بعد از سرنگونی رژیم شاه، ایران را ترک نکردم و ترجیح دادم در کشور بمانم. مدتی قبل زن جوانی را به عنوان پرستار استخدام کردم تا از من مراقبت کند. بعد از آمدن او متوجه شدم تعدادی از اسناد و مدارک املاکم ناپدید شده‌است. به پرستار جوان که اعظم نام دارد مشکوک هستم.»

با شکایت مرد سالخورده، تحقیقات در این زمینه آغاز شد و در حالیکه پلیس در حال استعلام اسناد و مدارک مرد ثروتمند بود، وی به خاطر کهولت سن فوت کرد، اما شکایت او از سوی اعضای خانواده‌اش دنبال شد. سه سال بعد تلاش‌های پلیس به نتیجه رسید و آن‌ها از فعالیت اعضای یک شبکه ۲۰‌نفره کلاهبرداری باخبر و متهمان را شناسایی و آن‌ها را که قصد فروش یکی از ملک‌های میلیاردی را داشتند بازداشت کردند.

متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. زن جوان با اقرار به جرمش در توضیح به مأموران گفت: «طبق نقشه به عنوان پرستار به خانه افراد ثروتمند می‌رفتم تا اینکه بعد از جلب اعتماد در فرصتی مناسب اسناد و مدارک ملکی آن‌ها را سرقت می‌کردم. بعد از سرقت مدارک، آن‌ها را در اختیار اعضای باند قرار می‌دادم. من در جعل اسناد و فروش املاک با سند جعلی نقشی نداشتم.» در ادامه دیگر متهمان با تأیید توضیحات پرستار قلابی به جرمشان اعتراف کردند.

با اقرار متهمان، آن‌ها به اتهام جعل اسناد، تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری روانه زندان شدند و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. به این ترتیب متهمان بعد از تعیین وقت از سوی شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به زودی محاکمه خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار