کد خبر: 1002667
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
رونمایی از طرح فدراسیون با وجود مخالفت بنا و محمدی
داستان تدوین چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی این روز‌ها به بزرگ‌ترین دغدغه فدراسیون تبدیل شده، خصوصاً که با وجود مخالفت‌های نهان و آشکار سرمربیان تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی، دبیر همچنان بر اجرای دقیق و بی‌چون و چرای آن اصرار دارد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اختلاف‌نظر‌ها هنوز به قوت خود باقی است. دبیر صراحتاً می‌گوید که وظیفه سرمربیان انتخاب ملی‌پوش نیست، بلکه آماده‌سازی آنان است و قصد کوتاه آمدن هم ندارد. بنا هم با انتشار پستی معنادار (آمدن دلیل می‌خواهد، ماندن بهانه و رفتن هیچ‌کدام)، احتمال کناره‌گیری خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. غلام محمدی هم صراحتاً از کم شدن اختیارات سرمربیان گله می‌کند: «نباید اتفاقی که قبل از لندن رخ داد دوباره تکرار شود. اهل قهر و آشتی هم نیستم یا می‌مانم کارم را می‌کنم یا می‌روم، به همین دلیل در جلسه نیز نظراتم را گفتم و رفتم. من خودم به برگزاری انتخابی اعتقاد دارم، اما باید مواردی تدوین شود که قابلیت اجرا داشته باشد. از طرف دیگر در این طرح شأن سرمربی تیم ملی هم باید در نظر گرفته شود. تا جایی که بتوانم اثرگذار باشم، می‌مانم، اما شأن و اقتدار سرمربی نباید نادیده گرفته شود، خصوصاً اینکه من هستم که باید پاسخگوی انتظارات مردم باشم.» اتفاقاتی که نشان می‌دهد جنجال‌های تدوین چرخه انتخابات همچنان به قوت خود باقی است.

با وجود این به نظر می‌رسد آقایان درصدد حل و فصل اختلافات باشند، به خصوص که جدیدی نیز بعد از حضور در برخی جلسات بررسی طرح انتخابی تأکید داشت این طرح احتیاج به بازنگری و چکش‌کاری دارد که این کار مستلزم زمان است و امیدوار بود طی یکی، دو ماه آینده با کار کارشناسی بیشتر این طرح کامل‌تر و جامع‌تر شود. ضمن اینکه او تأکید به باز گذاشتن دست محمدی و بنا دارد.

حال آنکه انتشار خبر رونمایی از طرح انتخابی کشتی به‌رغم نهایی نشدن آن نشان از لجبازی فدراسیون با سرمربیان تیم‌های ملی دارد: «پس از چندین ماه کار کارشناسی، سرانجام طرح جدید و خبرساز انتخابی تیم‌های ملی کشتی تحت عنوان چرخه انتخابی آماده و پس از بررسی‌های نهایی برای انجام اصلاحات جزئی، طی روز‌های آینده به مرحله اجرا درخواهد آمد.» به گفته علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی طرح جدید انتخابی تیم‌های ملی کشتی تحت عنوان چرخه انتخابی پس از حدود هشت ماه کار کارشناسی آماده رونمایی شده و قرار است از این پس مبنای انتخاب ملی‌پوشان کشتی ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک باشد. این طرح که البته هنوز به تأیید نهایی نرسیده در سه قسمت و بر اساس نحوه عملکرد و نتایج کشتی‌گیران تدوین شده و کشتی‌گیران بر اساس عملکردشان و با امتیاز‌های ورودی مختلف در این سه قسمت یا پلن قرار می‌گیرند و وارد چرخه انتخابی می‌شوند.»

به‌رغم گله‌های ضمنی سرمربیان تیم‌های ملی، اما برخی، چون علیرضا رضایی بر این باورند که چرخه انتخابی طرح بسیار خوبی است و با این شرایط هیچ جوانی سرخورده از میدان خارج نمی‌شود: «این طرح بسیار خوبی است و کسی نمی‌تواند بگوید حق‌خوری شده است. باید عدالت در ورزش حرف اول را بزند. امیدوارم با تعاملی که فدراسیون و کادر فنی دارند، سالیان سال این طرح برای کشتی بماند، چراکه در این صورت هیچ جوانی سرخورده از میدان خارج نمی‌شود. در ۸۰، ۷۰ سال گذشته فدراسیون کشتی هیچ قانونی برای انتخابی نداشته و خیلی از مواقع قهرمان‌ها انتخابی را دور زدند و این حواشی زیادی درست کرد. با این حال باید نظر سرمربی در چرخه هم دیده شود.»

انتشار خبر رونمایی از طرح پیشنهادی فدراسیون کشتی به‌رغم نهایی نشدن آن اگرچه می‌تواند جنجال‌های تازه‌ای را به دنبال داشته باشد، اما گفته می‌شود فدراسیون در نظر دارد طی روز‌های آینده برای جلب نظر سرمربیان گله‌مند تیم ملی جلساتی را با آن‌ها برگزار کند. علاوه بر آن مسئولان فدراسیون کشتی در نظر دارند طی روز‌های آتی نیز جلسات کارشناسی برای شنیدن نقاط ضعف و قوت و معایب احتمالی این چرخه برگزار کنند و احتمال اعمال برخی تغییرات جزئی نیز در آن وجود دارد. در غیر این صورت شنیده‌ها حاکی از آن است که همین طرح به مرحله اجرا در می‌آید تا همه کشتی‌گیران در تمامی مراحل از جایگاه خود و برنامه‌های پیش‌رو برای رسیدن به دوبنده تیم ملی آگاهی داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار