کد خبر: 1002292
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
یک نماینده اصلاح‌طلب عضو فراکسیون ناکارآمد امید در مجلس دهم در یادداشتی فرافکنانه راه عبور از بحران‌ها از جمله بحران کرونا را تغییر نگاه سیاست خارجی از یک سو و چشم‌پوشی از توانمندی‌های دفاعی و هسته‌ای از سوی دیگر توصیف کرد!

غلامرضا حیدری، نماینده عضو فراکسیون امید و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «راه عبور از بحران» نوشت: «.. آنچه تجربه و دانش من می‌گوید این است که تا نگاه‌مان به روابط خارجی، نگاهی مثبت و ایجابی نباشد، مشکلات‌مان در حوزه‌های مختلف مرتفع نخواهد شد». او سپس توانمندی‌های دفاعی را مانع عبور از بحران معرفی کرده و نوشته است: «تجربه نشان داده قدرت‌های نظامی به صرف اتکا به توانمندی نظامی خود قادر به میدانداری نخواهند بود. ما اتحاد جماهیر شوروی را داشتیم. همین امروز کره شمالی را می‌بینیم که کشوری هسته‌ای است، اما نان ندارد. حتی ایالات متحده با وجود توانمندی‌های اقتصادی و نظامی، مثلاً در قبال کرونا غافلگیر می‌شود که نشان می‌دهد تمرکز بودجه بر مسائل نظامی راهگشا نیست و یک ویروس کوچک، زمینگیرشان می‌کند. بنابراین لازم است نگاه مان را تغییر دهیم. باید عموم مردم را در نظر بگیریم و به سلایق همه توجه کنیم. ایران برای همه ایرانیان است... امروز در شرایطی قرار داریم که همه کشور‌های دنیا، به ویژه کشور‌های جهان اول مقابل کرونا غافلگیر شدند و به همین دلیل همگی باید توجه داشته باشیم که مبادا مقابل شورش گرسنگان غافلگیر شویم». این نماینده اصلاح‌طلب برای توجیه ادعای خود سراغ صنعت دفاعی کره شمالی هم رفته و با تأکید بر اینکه «کره شمالی صنعت هسته‌ای دارد، اما نان ندارد» و «تمرکز بودجه بر مسائل نظامی راهگشا نیست»، در پایان هشدار داده است که «مبادا مقابل شورش گرسنگان غافلگیر شویم». در واقع او قدرت دفاعی و صنعت هسته‌ای کشور را علت اصلی مشکلات معیشتی جامعه جا زده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب که در یادداشت خود همسو با دیگر فعالان سیاسی اصلاح‌طلب مانند سعید حجاریان از «شورش گرسنگان» سخن به میان می‌آورد، البته توضیح نداده است که او و همکاران اصلاح‌طلبش در مجلس دهم و همچنین دولت برآمده از اصلاحات کدام عملکرد قابل دفاعی در مسیر تحقق خواسته‌های اقتصادی مردم برای ارائه به ملت دارند و اساساً به کدام‌یک از مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم طی هشت سال گذشته جامه عمل پوشاندند. حیدری تذکر داده که «تا نگاهمان به روابط خارجی، مثبت نباشد، مشکلات حل نمی‌شود»، اما گویا وی دچار ضعف حافظه شده است، چرا که اکنون حدود هفت سال است که دولت روحانی دقیقاً به همان شیوه‌ای رفتار می‌کند که این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در این یادداشت پیشنهاد داده است. از سوی دیگر، بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور نشان می‌دهد که بودجه امور دفاعی و امنیتی نسبت به سال ۹۸ کاهش معناداری داشته است.

برخلاف ادعای این نماینده اصلاح‌طلب، آن چیزی که دولت برآمده از اصلاحات را از حل مشکلات عاجز کرده نه توان دفاعی و هسته‌ای که مشکلات فعلی اقتصادی در کشور نتیجه چشم دوختن به خارج از کشور و گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی است. مشکلات فعلی اقتصادی در کشور نتیجه غفلت از توان داخلی و استعداد‌های عظیم جوانان ایرانی است. وضع موجود نتیجه سوءمدیریت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار