کد خبر: 1001193
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
شیوا نوروزی
بدهی‌های سنگین باشگاه‌های پرطرفدار فوتبال ایران به بازیکنان خارجی بهترین فرصت برای عرض‌اندام عاشقان ریاست و فرصت‌طلبانی است که در هر شرایطی به فکر پست و مقام و جیب خودشان هستند. نقطه مشترک همه فرصت‌طلبان تلاش برای عوام‌فریبی و پیشبرد اهداف‌شان از طریق بازی با احساسات هواداران است، غافل از اینکه فوتبال‌دوستان ایرانی فهیم هستند و به این سادگی‌ها بازی نمی‌خورند.

طلب‌های پرداخت نشده استقلال به بازیکنانش به قدری زیاد شده که بعید است باشگاه به این زودی‌ها بتواند رضایت همه شاکیان را جلب کند. علاوه بر بازیکنان ایرانی و کادر فنی که همگی از بابت عدم وصول مطالبات‌شان ناراضی و گلایه‌مند هستند، شاکیان خارجی نیز از طریق وکلای خود تلاش می‌کنند با پیغام و پسغام مدیریت باشگاه را تحت فشار بگذارند تا بلکه از این راه به پول‌شان برسند. منتها خبر ندارند که مدیران فوتبالی ما به این راحتی برای پرداخت بدهی‌ها پا پیش نمی‌گذارند و تنها به شاکیانی اهمیت می‌دهند که رأی فیفا را گرفته و باشگاه در یک قدمی محرومیت و کسر امتیاز باشد. جدیدترین شاکی آبی‌ها دیاباته است؛ او هم از طریق وکیلش هشداری جدی به باشگاه داده است. همین هشدار و تهدید کافی بود تا مدیرعامل باشگاه به نگرانی هواداران به اصطلاح دلسوزی اشاره کند که مرتباً با ارسال پیام خواستار کمک مالی به باشگاه هستند. البته به گفته آقای مدیر هواداران حق دارند به آن‌ها بی‌اعتماد باشند و باشگاه دست یاری به سوی هیچ هواداری دراز نمی‌کند و در عوض در آینده خدماتی به آن‌ها ارائه خواهد شد!

حالا که سعادتمند به بی‌اعتمادی هواداران اعتراف کرده،‌ای کاش از پروژه خدمات‌رسانی باشگاهی که توان پرداخت بموقع دستمزد بازیکنان و مربیانش را ندارد هم پرده‌برداری می‌کرد تا شدت عوام‌فریبی‌های متداول در فوتبال ایران یک‌بار دیگر برای همه عیان شود.

عجیب است که مدیرعامل آبی‌ها به این زودی کمک گرفتن از هواداران را از یاد برده است؛ اخیراً معلوم شد یکی از مثلاً عاشقان استقلال در خارج از کشور به اسم کمک به تیم محبوبش و پرداخت طلب دو بازیکن خارجی (میلیچ و دیاباته) همه را سرکار گذاشته است. آقایان با اعتماد به نفس خبر پرداخت بدهی این دو نفر را تأیید کردند، اما هر دو بازیکن منکر واریز طلب‌شان شدند و خیلی زود معلوم شد همین آقای هوادار خارج‌نشین در ازای پرداخت طلب جباروف (بازیکن چند فصل قبل استقلال) یک سند جعلی ارائه کرده بود. مدیران استقلال به یک خواننده خارج‌نشین در ازای خلاص شدن از شر طلبکاران میدان می‌دهند تا یک شبه تعداد فالورهایش چندین برابر شود، چطور باید باور کرد که باشگاه کمک‌های دیگر سینه‌سوخته‌های استقلال را نپذیرد! هیچ هوادار متمولی حاضر نیست بی‌خود و بی‌جهت ثروتش را خرج فوتبالی کند که غرق در باتلاق سوءمدیریت است، مگر اینکه هدفمند و برای رسیدن به مقاصد غیرفوتبالی‌اش پا پیش بگذارد که در واقع در این سال‌ها افراد زیادی با همین تفکر خودشان را به تیم‌های لیگ برتری نزدیک کردند. البته آن‌ها هم خیری از این فوتبال ندیدند، علاوه بر این مدیرعامل آبی‌ها نیز مثل سایر مدیران فوتبالی برای فرار از مسئولیت و بی‌تقصیر جلوه دادن خود از عزیزانی گفته که برای ناکامی آن‌ها تلاش می‌کنند. تراشیدن دشمنان فرضی یکی از راهکار‌های پرمصرف در فوتبال ما به شمار می‌رود، در حالی که آقایان در زمان عقد قرارداد با بازیکنان و پذیرفتن دستمزد‌های چندصد هزار دلاری باید حواس‌شان به دخل و خرج باشگاه باشد. اینجا، اما با هر شکایت خارجی همه از دست‌های پشت پرده حرف می‌زنند و تقصیر را گردن دیگران می‌اندازند.

مخلص کلام اینکه هواداران نیازی به ارائه خدمات از سوی باشگاه ندارند. اصلی‌ترین خواسته آن‌ها روراست بودن مدیران و شفاف‌سازی در خصوص اوضاع و احوال مدیریت تیم محبوب‌شان است. در این صورت است که آن‌ها می‌توانند به آینده تیم و نتایجش امیدوار باشند. هواداران راست و دروغ ادعا‌های آقایان را خوب تشخیص می‌دهند و عوام‌فریبی دیگر در فوتبال ما جواب نمی‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار