کد خبر: 1000552
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
دانشجویان جهادی دانشگاه‌های تهران در پاسخ به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر همدلی و کمک به نیازمندان در ماه رمضان؛ رزمایش بزرگ همدلی برگزار کردند. در همین راستا با فرا‌رسیدن ماه رمضان دانشجویان تصمیم گرفتند علاوه بر فعالیت در خط مقدم مبارزه با کرونا به سمت حمایت از نیازمندان آسیب‌دیده از این بیماری هم بروند.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: براساس اعلام گروه‌های جهادی دانشجویان پایتخت، فراخوان کمک‌های مردمی از سوی این گروه‌ها پیش از ماه رمضان آغاز شد و بسته‌های غذایی هم از ابتدای ماه رمضان تا پایان بحران کرونا میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

مشارکت بخش‌های مختلف دانشگاه

به همین مناسبت و در آستانه ماه مبارک رمضان، مسجدامام علی (ع) دانشگاه علامه طباطبایی با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علامه طباطبایی و با مشارکت بخش‌های مختلف دانشگاه شامل اساتید، کارمندان، هیئت‌های اصحاب عاشورایی و امام علی (ع)، روابط عمومی و معاونت فرهنگی و معاونت دانشجویی دانشگاه، در طرحی تحت‌عنوان همدلی و کمک به نیازمندان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی دانشگاهیان و همچنین دیگر خیران کرده است.

ماهانه یک گوسفند قربانی می‌کنیم

مجتبی هاشمی‌نکو، مسئول قرارگاه صاحب‌الامر بسیج دانشجویی دانشگاه علامه در همین زمینه گفت: «قرارگاه جهادی دانشگاه علامه طباطبایی بنا بر توصیه رهبر انقلاب و تا تمام شدن بیماری کرونا در نظر دارد رزمایش همدلی را برای کمک به نیازمندان برگزار کند.»

وی افزود: «در این طرح فراخوان جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای خرید بسته‌های غذایی و تهیه گوسفند و قربانی کردن آن را بین نیازمندان داریم و براساس برنامه‌ریزی‌ها تلاش ما این است که ماهانه یک گوسفند قربانی کرده و برای ۵۰ خانوار نیازمند بسته غذایی تهیه و توزیع کنیم.»

از خانواده شریف تا مواسات

هیئت‌الزهرا دانشگاه شریف هم پویش «کریمانه خانواده شریف» را در آستانه ماه مبارک رمضان با هدف کمک به نیازمندان راه‌اندازی کرد. در این طرح ۱۰ هزار بسته حمایتی میان نیازمندان در ماه مبارک رمضان ۹۹تهیه و توزیع می‌شود.

گروه جهادی نورالهدی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس هم با همکاری نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری و دانشگاهیان در این دانشگاه، پیرو منویات مقام‌معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به قشر محروم جامعه به ویژه به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و نیز فراگیری ویروس کرونا پویش و رزمایش مواسات را در ابعاد معیشتی و خدمات بهداشتی و درمانی راه‌اندازی کرد.

در این پویش ثبت‌نام از داوطلبان برای حضور در عملیات میدانی بیمارستان‌ها و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان انجام می‌شود. داوطلبان جهت ثبت‌نام برای خدمت به خادمان حاضر در صحنه عملیات میدانی بهداشت و درمان می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۷۹۳۲۸۲۱ تماس بگیرند یا کمک‌های نقدی خود را به نام هیئت امنای مسجد قدس دانشگاه تربیت مدرس واریز نمایند.

تعطیلی باعث انفعال نشد

به همت هیئت رهروان شهدای دانشگاه امیرکبیر هم با توجه به شیوع کرونا و در آستانه ماه مبارک رمضان تمهیداتی برای کمک به اقشار محروم جامعه فراهم شده است.

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در قالب هیئت رهروان شهدای این دانشگاه هر ساله سفره افطاری ساده‌ای را برای دانشجویان، کارکنان و اساتید محترم در مسجد دانشگاه پهن می‌کردند، اما امسال با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها امکان برگزاری این برنامه وجود ندارد.

با این وجود، تعطیلی دانشگاه باعث انفعال دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نشده است و دانشجویان برآن شدند تحت‌پویش خانواده آسمانی بسته‌هایی شامل مواد‌غذایی و اقلام بهداشتی را به دست نیازمندان سراسر کشور برسانند.
سفیر آسمان

با توجه به اینکه بیش از ۱۳ هزار دانشجو از سراسر ایران اسلامی در دانشگاه امیرکبیر مشغول تحصیل هستند، می‌توان به واسطه همین دانشجویان تحت‌عنوان سفیر آسمان خانواده‌های نیازمند را در بسیاری از مناطق شناسایی کرد و به واسطه همین سفیران اقلام مورد‌نیاز را به دست نیازمندان رساند.

در واقع سفیران آسمان با جست‌و‌جو در محله یا روستای خود نیازمندان را شناسایی می‌کنند و به کمک دیگر خیران اقلامی را خریداری کرده و به دست خانواده‌های شناسایی شده می‌رسانند.

همچنان به فکر قلعه گنج

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با توجه به منطقه هدف گروه جهادی این دانشگاه طی پنج سال اخیر و فعالیت‌های مستمر گروه در منطقه قـلعـه گـنـج و همچنین با فعالیت‌های انجام شده در حـاشـیـه شـهـر تـهـران رزمایش کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند این دو منطقه را برگزار می‌کنند.

این گروه جهادی با توجه به فرمایش رهبری بسته‌های بهداشتی و خوراکی برای ۵۰ خانواده کم‌بضاعت که شامل هر بسته ۲۵۰ هزار تومان و ۵۰۰ سهم ۲۵ هزار تومانی و در مجموع ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان توزیع می‌کند.

دانشجویان دانشگاه تهران و شهید‌بهشتی هم در رزمایش همدلی در آستانه ماه رمضان بسته‌های ارزاق را برای خانواده‌های نیازمند حاشیه تهران توزیع می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار