کد خبر: 1000345
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
از نیمه اردیبهشت ماه
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: از ۴۳ هزار معتاد تحت پوشش بیمه حدود ۲۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین:  طاهر موهبتی گفت: سال ۹۸ به علت اینکه قرار بود بودجه بیمه معتادان به ستاد مبارزه با مواد‌مخدر برود این بیمه معلق شد و در نهایت به این ستاد هم نرفت، اما با مصوبه جدید در قانون بودجه ۹۹ دوباره این بودجه به سازمان‌های بیمه برگشت و از ۱۵ اردیبهشت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای معتادان از ۱۵ اردیبهشت برای ۴۳ هزار معتاد برقرار می‌شود و معتادان از این تاریخ می‌توانند در ۱۵۹ مرکز درمان اعتیاد دولتی و ۲۷۴ مرکز خصوصی ۹ خدمت مختلف را شامل سم‌زدایی، درمان نگهدارنده و مشاوره روانشناسی را در این مراکز با پوشش ۷۰ درصدی بیمه دریافت کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: از ۴۳ هزار معتاد تحت پوشش بیمه حدود ۲۸ هزار نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.

وی گفت: علت اینکه این خدمات از ۱۵ اردیبهشت ارائه می‌شود، این است که منتظر تعرفه جدید خدمات هستیم و، چون این تعرفه مصوب نشده‌است، قرار شد از این تاریخ با آخرین تعرفه مصوب اجرایی شود.

موهبتی در ادامه با بیان اینکه در همه بیمارستان‌های دولتی رسیدگی به اسناد درمان الکترونیکی است، توضیح داد: ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار پرونده بستری از این فرایند عبور کرد و ۸۷ درصد پرونده‌ها از این بستر رسیدگی شدند. قصد داریم این فرایند آنلاین شود و تا پایان سال ۹۹ این کار در بیمارستان‌های خصوصی هم اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان بیمه سلامت با اشاره به اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در مطب‌ها اظهار کرد: مقرر شده بود در ۳۰ درصد شهرستان‌های هر استان، نسخه‌نویسی الکترونیک اجرایی شود؛ پیش‌بینی می‌کنیم ۷۰ درصد مطب‌های پزشکان نسخه‌نویسی الکترونیکی اجرایی شود. در برخی کشور‌ها اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۰ سال برای اجرای کامل زمان برده‌است، اما در ایران در زمان کوتاهی این برنامه را اجرایی خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار