کد خبر: 997060
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
باتوجه به تاخیر همه رقابت‌های ورزشی در سال ۲۰۲۰، این خطر وجود دارد که جام جهانی ۲۰۲۲ هم به تاخیر بیفتد و یا میزبانی از قطری‌ها گرفته شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد. باوجود آنکه دو سال تا آغاز این جام جهانی قطر باقی مانده است، اما شیوع ویروس کرونا تهدیدی هم برای این رقابت بزرگ به شمار می‌آید.

باتوجه به اینکه همه رقابت‌های ورزشی در سال ۲۰۲۰ به تعویق افتاده‌اند در سال جاری شاهد هیچ رقابتی نخواهیم بود و همه رقابت‌های بزرگ در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهند شد و این باعث می‌شود که یک سال قبل از جام جهانی پر از رقابت‌های بزرگ باشد و این تیم‌ها و بازیکنان را قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ زیر فشار قرار می‌دهد.

یورو ۲۰۲۰، کوپا آمریکا ۲۰۲۰ و مهم‌تر از همه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن همگی به خاطر ویروس کرونا به تعویق افتاده‌اند و در سال ۲۰۲۰ برگزار نخواهند شد.

این چند رقابت بزرگ به جای سال ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۱ یعنی یک سال قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار خواهند شد و فیفا در این سال مجبور است که انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را هم برگزار کند و به همین خاطر سال بعد پر از رقابت‌های بزرگ خواهد بود و تیم‌ها فشار زیادی را تحمل خواهند کرد.

معمولا یک سال قبل از برگزاری جام جهانی رقابت بزرگی برگزار نمی‌شود تا تیم‌ها خود را آماده این رقابت بزرگ کنند. باتوجه به این شرایطی که وجود دارد این احتمال زیاد است که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم به تعویق بیفتد.

طبق نوشته این سایت اماراتی، در صورت تعویق جام جهانی قطر حتی احتمال گرفتن میزبانی هم از این کشور وجود دارد چرا که در صورت تاخیر این رقابت بزرگ به تابستان ۲۰۲۳ اعتراض کشور‌های بزرگ را به دنبال خواهد داشت چرا که قطر قول داده که این رقابت‌ها را به خاطر گرمای هوا در زمستان برگزار کند و اگر بازی‌ها به تابستان بیفتد این احتمال زیاد است که کشور‌های اروپایی و یا آمریکا به عنوان میزبان انتخاب شوند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار