کد خبر: 995273
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶
برنی سندرز، نامزد دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اعلام کرد به‌رغم نتایجی که انتخابات مقدماتی تاکنون داشته است و شکست تازه‌ای که در برابر جو بایدن داشت، از صحنه رقابت کنار نمی‌رود. این دو نفر در مناظره تلویزیونی شرکت می‌کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از تلویزیون راشاتودی، برنی سندرز گفت: «باید دونالد ترامپ را شکست دهیم و من هر کاری در حوزه اختیاراتم باشد، انجام می‌دهم تا این اتفاق بیفتد. یک شنبه شب، در اولین مناظره دو به دو، مردم امریکا فرصت خواهند داشت نتیجه‌گیری کنند کدام نامزد در موقعیت بهتری برای رسیدن به این هدف قرار دارد.»

آرای بایدن تقریباً در همه ایالت‌ها در میان جوانان حدود ۲۰درصد است که زنگ خطری برای رقابت رو در روی او با ترامپ و همچنین آینده حزب دموکرات است و سندرز روی همین حساب باز کرده است، با این حال در امریکا همه به طور خودکار حق رأی ندارند و برای رأی دادن باید از قبل ثبت‌نام کرد، روز‌های انتخابات تعطیل نیست، در بعضی دانشگاه‌ها شعبه اخذ رأی نیست یا تنها یک صندوق وجود دارد؛ این‌ها از جمله مواردی است که معمولاً منجر به سرکوب مشارکت به ضرر کارگران و جوانان می‌شود.

سندرز که در جوانی دوومیدانی‌کار بوده به نظر می‌رسد به سادگی تسلیم نشود. او اولین منصب‌اش -شهرداری برلینگتون- را با اختلاف ۱۰ رأی به دست آورد و به قول خودش بسیاری از نبرد‌ها را تک نفره جنگیده، چه برسد به اینکه حالا رأی دو سوم جوانان را پشت سر خود می‌بیند.

نیمی از ایالت‌ها رأی نداده‌اند و هیچ کدام از کاندیدا‌ها حتی نیمی از حدنصاب دلگیت‌های لازم برای تضمین نامزدی را کسب نکرده‌اند.

هزارو ۹۹۱ رأی هیئت‌های نمایندگی لازم است و اکنون اختلاف این هیئت‌ها میان سندرز و بایدن کمتر از ۱۵۰ است. جالب اینکه شمارش آرا در کالیفرنیا و کلرادو که هفته قبل انتخابات خود را برگزار کردند و برنی در آنجا اکثریت دارد، هنوز تمام نشده و ایالت واشنگتن که سه شنبه رأی داد و برنی در آن پیروز شد، مدت زیادی طول کشید که تکلیف همه دلگیت‌هایش روشن شود. برنی سندرز در رقابت‌های درون حزبی چهار سال قبل هم تا آخر کنار نکشید. با این حال شانس او شاید روی برگه اندک باشد و محدود شدن تجمعات به دلیل شیوع کرونا، کار را برای او که همیشه ترجیح می‌دهد حرفش را در خیابان بزند، دشوارتر کند، اما فراز و نشیب رقابت‌های درون‌حزبی امسال آنچنان بوده است که هیچ چیز غیرممکن به نظر نمی‌رسد.

اعتقاد به پایان دادن حکومت میلیاردر‌ها
سندرز روز پنج شنبه در پاسخ به سؤال جیمی فلن، کمدین و مجری تلویزیونی امریکا درباره نوه‌هایش و آینده‌شان گفته بود: «یکی از دلایلی که کاندیدا شدم، به خاطر نوه‌هایم و کودکان این کشور و کودکان جهان است. در ثروتمند‌ترین کشور تاریخ جهان، نباید امشب نیم میلیون نفر کارتن‌خواب باشند. نباید نیمی از مردم هشت‌شان گرو نه‌شان باشد. ۸۷ میلیون نفر نباید محروم از بیمه درمانی مورد نیازشان باشند. همه بچه‌های‌مان نیازمند آموزش با کیفیت هستند، فارغ از اینکه در کجا زندگی می‌کنند.» وی افزود: «قابل قبول نیست که سه نفر در امریکا ثروتی بیش از مجموع ثروت نیمی از جمعیت داشته باشند. میلیاردر‌ها قدرت غیرقابل تصوری اعمال می‌کنند و سیاستمداران را می‌خرند و می‌فروشند و کمک‌های بزرگی به ستاد‌ها می‌کنند. اگر صادقانه به دموکراسی اعتقاد داریم، باید به حکومت میلیاردر‌ها پایان دهیم و اقتصاد و دولتی بسازیم که برای همه کار می‌کند و ما این کار را خواهیم کرد.»

نوام چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس چپگرای امریکایی در تازه‌ترین مصاحبه خود برنی سندرز را الهام‌بخش یک جنبش بزرگ مردمی دانسته و درباره دلیل بدگویی رسانه‌های جریان اصلی از او گفته است: «رسانه‌ها از او بدگویی می‌کنند، چون او تلاش دارد به سیاست در امریکا به نفع کارگران شکل دهد. نباید انتظار دیگری [از رسانه‌ها]داشت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار