افزایش خدمات غیرحضوری شهرداری اصفهان
کد خبر: 995003
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004AqR
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا صورت گرفت ؛
شهرداری اصفهان در روزهایی که شهروندان با خطر ابتلا به ویروس کرونا از طریق ترددهای غیرضروری در سطح شهر روبرو هستند، دامنه خدمات غیرحضوری خود را گسترش داده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، بسیاری از امور اداری شهروندان با روزهای پایانی سال همزمان شده است اما این روزها استان و شهر اصفهان در شرایط ویژه ای قرار دارد و ضروری است بسیاری از سفرهای شهری و امور اداری شهروندان که به صورت غیرحضوری قابل انجام است، از طریق اینترنت و آنلاین انجام شود.    

بر اساس آمار، دو درصد از مراجعه کنندگان شهرداری برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری رفت و آمد دارند اما برای همین میزان مراجعه هم، ترتیبی اتخاذ شده تا شهروندان، امور مالی مربوط به پروانه را تا پایان سال انجام و مابقی مراحل را تا تیرماه 99 انجام دهند.  

تمدید مهلت پرداخت کلیه عوارض شهرداری

همچنین پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری، ثبت سهمیه خدمات مهندسی نظارت و طراحی، استعلام دفترخانه، عوارض کسب و پیشه، عوارض خودرو، پایان کار و سفت کاری، تا پایان اردیبهشت ماه 99 تمدید شده و نرخ ها نیز طبق تعرفه های سال 98 محاسبه می شود.  

پاسخگویی 24 ساعته 137 برای به حداقل رساندن مراجعات

برخی از مراجعات به شهرداری به صورت تلفنی قابل انجام است. برخی افراد برای اطلاع از مواردی چون نرخ های سال های آینده و آگاهی از مصوبات شورای شهر و ... به شهرداری ها مراجعه می کنند که اینگونه افراد در این شرایط نیازی به مراجعه حضوری نداشته و می توانند از طریق تماس با سامانه 137 شهرداری، این خدمات را دریافت کنند.

در همین راستا، از یکم تا 20 اسفند ماه بیش از دو هزار نفر با 137 تماس داشتند و پاسخ های خود را دریافت کردند. بیشترین تماس ها در خصوص درخواست ضدعفونی معابر، بوستان ها، ایستگاه های اتوبوس و ... بوده است. در حال حاضر روزانه و به طور متوسط بیش از هزار تماس با 137 برقرار می شود و این مرکز به صورت 24 ساعته و در سه شیفت، پاسخگوی شهروندان است. 

نوبت دهی مکانیزه مراکز معاینه فنی

برخی خدمات هم به صورت اینترنتی به شهروندان در حال ارائه است که از آن جمله می توان به دریافت نوبت معاینه فنی خودرو، ثبت نام و درخواست صدور پروانه های فعالیت و اشتغال در سامانه حمل بار درون شهری شهرداری اصفهان و پرداخت آنلاین، درخواست تمدید پروانه های صادره و پرداخت آنلاین آن، نامه نگاری از طریق اتوماسیون موجود در سامانه حمل بار با شرکت های حمل و نقلی جهت ارایه خدمات غیرحضوری و حذف حضور ارباب رجوع در سازمان حمل بار درون شهری اشاره کرد. 

همچنین شهروندان می توانند درخواست جا به جایی بار توسط اپلیکیشن باریار 724 را بدون مراجعه حضوری و با پرداخت آنلاین هزینه و گرفتن درخواست جا به جایی بار توسط راننده بدون مراجعه به سطح شهر انجام دهند.

در مجموع، شهرداری اصفهان روزانه 400 نوع خدمات به شهروندان ارائه می دهد که اگرچه برخی خدمات مانند آبیاری فضای سبز، نظافت شهر و یا حمل و نقل عمومی به ناچار به صورت حضوری انجام می شود، اما در این روزها شهرداری تلاش کرده با افزایش دامنه خدمات غیرحضوری خود، خطر کمتری سلامت کارکنان و مراجعه کنندگان را تهدید کند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار