عدم اجرای تعهد اتوبوس های اسکانیا؛ ضرر سنگینی به شهرداری اصفهان وارد کرد
کد خبر: 994782
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004Ams
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
شهردار اصفهان:
دکترقدرت اله نوروزی گفت: با تعیین اصفهان به عنوان پایلوت برای بازسازی اتوبوس، جایگزینی تاکسی های فرسوده با نو و موتورهای برقی با بنزینی، تفاهم نامه ای با دولت به صورت سه طرفه بین شهرداری اصفهان، صندوق امید و سازمان برنامه و بودجه منعقد شده است که سرجمع درآمد حاصل از این کار برای شهر اصفهان 600 میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،شهردار اصفهان در صد و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با تشکیل جلسه مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار کرد: تاکیداتی که کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان در خصوص مباحث اتوبوسرانی داشته است، در جلسه هیئت مدیره هم مطرح شد و برای تامین هزینه ها در این عرصه با چالش زیادی روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه روزهای سختی است و یک موشک سنگین در حوزه مالی شهرداری فرود آمده و کار را با مشکلات شدیدی روبرو کرده است، گفت: در پایان سال هزینه های شهرداری برای تسویه حساب های مربوط به مرخصی، پاداش، عیدی و ... کارگران و کارمندان شهرداری دو سه برابر می شود اما به لحاظ اعتقادی که به حمل و نقل عمومی داریم این مسائل پیگیری می شود تا چاره ای اندیشیده شود. 

عدم اجرای تعهد شهرداری در سال 95، منجر به فسخ قرارداد شرکت اسکانیا شده بود!

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه برخی افراد در فضای مجازی موضوع خرید اتوبوس های جدید از سوی شهرداری را به انحراف کشاندند، گفت: شهرداری در سال 95 قراردادی برای خرید اتوبوس های اسکانیا داشت اما نتواسته بود به تعهدات عمل کند و با توجه به اینکه پول به موقع پرداخت نشده بود، شرکت اسکانیا به دنبال فسخ قرارداد بود.

وی ادامه داد: در نهایت در دوره جدید با مدیران شرکت اسکانیا جلسات زیادی برگزار کردیم و شرکت اسکانیا قرار شد به بخشی از تعهدات عمل کند. در نتیجه این مذاکرات توانستیم 50 اتوبوس بخریم اما قیمتی که شرکت اسکانیا برای تداوم قرارداد پیشنهاد می داد 700 میلیارد تومان با قرارداد قبلی تفاوت داشت که در نهایت با رایزنی توانستیم این تعداد اتوبوس را خریداری کنیم.

نوروزی افزود: همچنین با حمایت شورای شهر و تلاش مدیریت شهری، شهرداری توانست 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر اصفهان دریافت کند. هرچند در این راه هم قبل از دریافت اوراق و بعد از دریافت با چالش های زیادی روبرو بودیم و به علت تحریم ها اتوبوسی برای خرید در واحدهای تولیدی وجود نداشت و حتی دولت در صدد پس گرفتن این اوراق بود.

وی تصریح کرد: در ادامه روند، رفت و آمدهای زیادی از سوی مجموعه مدیران شهرداری با کارخانه های متعدد صورت گرفت و در نهایت توانستیم 100 اتوبوس خریداری کنیم که برای آن پول کامل نداریم چراکه 200 میلیارد تومان اوراق دریافت شده از دولت را برای خرید دوربین های ترافیکی و زیرساخت خطوط بی آر تی هزینه کردیم.

شهردار اصفهان افزود: تا کنون هم 40 اتوبوس هم به اصفهان وارد شده است و تا چند روز آینده هم 30 اتوبوس دیگر به شهر وارد می شود و مابقی هم آماده تحویل است.

وی گفت: هرچند اعتبار ما برای خرید اتوبوس کم است و مشتری های زیادی از شهرهای دیگر در صف کارخانه اسکانیا هستند اما درصددیم تعداد اتوبوس های ما برای خرید کم نشود. 

نوروزی افزود: شهرداری اصفهان به لحاظ ارتباطاتی که دارد، وارد تعامل با دولت در زمینه حمل و نقل عمومی شده است و برای تعیین اصفهان به عنوان پایلوت برای بازسازی اتوبوس، جایگزینی تاکسی های فرسوده با نو و موتورهای برقی با بنزینی، تفاهم نامه ای با دولت به صورت سه طرفه بین شهرداری اصفهان، صندوق امید و سازمان برنامه و بودجه منعقد شده است.

وی افزود: سرجمع درآمد حاصل از این کار برای شهر اصفهان 600 میلیارد تومان است هرچند حرکت در این مسیر کار سختی است چون باید کارخانجاتی را برای بازسازی پیدا کنیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: همچنین همراهی شورای شهر اصفهان در تصویب اصلاح، متمم و بودجه سال 98 شهرداری اصفهان، باعث می شود مدیریت شهری در شرایط بحرانی کنونی کار خود را ادامه دهد.

گفتنی است در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان، لایحه شهرداری برای افزایش 30 درصد کرایه اتوبوس های شهری اصفهان مطرح شد که کمیسیون حمل و نقل شورای شهر طرح 25 درصد افزایش را مطرح کرد و این پیشنهاد در صحن علنی با موافقت اکثریت اعضا به تصویب رسید. 

در ادامه این جلسه هیئت مدیره پیشنهادی شهردار برای شرکت اتوبوسرانی هم با ترکیب جدید تعیین شد.

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار