افزایش پاسخگویی به شهروندان به صورت غیر حضوری
کد خبر: 994582
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004Aje
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
در راستای اطلاع رسانی به شهروندان از سوی شهرداری مشهد انجام شد؛
ضرورت هوشمند شدن شهر و امکان پاسخگویی غیر حضوری به شهروندان شاید در شرایط کنونی معنای واقعی خود را نشان داده و مردم درک بهتری از هوشمند سازی و الکترونیکی شدن خدمات داشته باشند، این روزها شهرداری مشهد برای کاهش تردد، حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به تقویت ظرفیت های الکترونیکی خود کرده و تا حد امکان به صورت غیرحضوری به شهروندان پاسخگویی می کند.

در راستای اطلاع رسانی به شهروندان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعداد 10000 پوستر آموزشی درمجتمع های مسکونی و تجاری مشهد از سوی شهرداری مشهد چاپ و توزیع شده است.
 این روزها مبارزه با شیوع ویروس کرونا و اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از این ویروس خطرناک به صورت همه جانبه ادامه دارد و دراین میان شهرداری مشهد در کنار ضد عفونی کردن اماکن و ناوگان حمل ونقل عمومی اقدامات بیشتری را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دردستورکار قرارداده و اجرایی کرده است.
تعدیل بهای خدمات تجاری موقت در سه ماهه اول سال99 تا ۱۰۰ درصد
شهرداری مشهد در کنار اقدامات سخت افزاری برای پیشگیری از شیوع کرونا به عوارض اقتصادی آن بر شهروندان نیز بی تفاوت نبوده و در همین راستا به درخواست شهردار مشهد و موافقت شورای شهر تعدیل بهای خدمات تجاری موقت در سه ماهه اول سال99 تا ۱۰۰ درصد جهت عبور آسان تر از این شرایط سخت در نظر گرفته شده است.
ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع)
یکی از اقدامات انجام شده در کنار ضد عفونی کردن پایانه امام رضا(ع) و انجام تب سنجی و کنترل مسافرانی که به مشهد وارد می شوند در پایانه، ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه امام رضا(ع) و توسعه زیرساخت ها برای فروش غیر حضوری بلیت از طریق سامانه های اینترنتی بوده است تا از این طریق ضمن کاهش تردد مردم در شهر از شیوع ویروس کرونا پیشگیری شود.
فروش اینترنتی اجناس در فروشگاه های «شهرما»
در حال حاضر یکی از دغدغه های شهروندان، تامین مایحتاج روزانه است که با وجود شیوع ویروس کرونا حضور در اماکن عمومی خطر ابتلا به این ویروس را افزایش می دهد لذا مدیریت شهری مشهد برای کاهش این دغدغه اقدام به ایجاد زیرساخت های لازم برای فروش اینترنتی و آنلاین کالاهای مورد نیاز مردم و تحویل آن درب منزل در فروشگاه های شهر ما کرده است تا شهروندان بدون دغدغه مایحتاج روزانه خود را تامین کنند.
شهرداری الکترونیک و مهیا شدن زمینه برای دورکاری کارکنان
ضرورت هوشمند شدن شهر و امکان پاسخگویی غیر حضوری به شهروندان شاید در شرایط کنونی معنای واقعی خود را نشان داده و مردم درک بهتری از هوشمند سازی و الکترونیکی شدن خدمات داشته باشند، این روزها شهرداری مشهد برای کاهش تردد، حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به تقویت ظرفیت های الکترونیکی خود کرده و تا حد امکان به صورت غیرحضوری به شهروندان پاسخگویی می کند.
امکان استفاده شهروندان از اپلیکیشن شهرمن و زیرساخت های سامانه های الکترونیک شهرسازی، همچنین سرعت بخشیدن به الکترونیکی شدن چهار منطقه دیگر شهرداری از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری برای دریافت خدمات است.
در این میان با توجه به حجم 25000 نفری کارکنان شهرداری مشهد ایجاد زمینه برای دورکاری 50 درصدی آنها یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری برای کاهش تردد ها و پیشگیری از شیوع ویرس کرونا بوده است.
توزیع بیش از 10 هزار پوستر آموزشی در مجتمع های مسکونی و تجاری
یکی دیگر از اقدامات شهرداری مشهد در این روزها اطلاع رسانی به شهروندان برای پیشگیری از شیوع و ابتلا به ویروس کرونا بوده است،که در این راستا در کنار اکران های شهری در نقاط مختلف شهری بیش از ده هزار پوستر آموزشی در مجتمع های مسکونی و تجاری توزیع شده است.
تعطیلی همایش ها و گردهمایی ها
یکی از راه های انتقال ویروس کرونا از طریق تجمعات است یعنی هرجا جمعیت بیشتری داشته باشد، خطر ابتلا و شیوع ویروس کرونا نیز افزایش پیدا خواهد کرد، لذا کلیه گردهمایی ها و همایش های مرتبط با مدیریت شهری ازجمله رویدادها و جشنواره های فرهنگی استقبال از بهار99 تعطیل و فعالیت های فرهنگسراهای شهرداری متوقف شده است.
توزیع پک های بهداشتی در حاشیه شهر
با توجه به وجود محرومیت در مناطق کم برخوردار و ناتوانی ساکنین محل در تهیه ملزومات بهداشتی مدیریت شهری دست به کار شده و با کمک شورای اجتماعی محلات و نظارت دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تهیه پک های بهداشتی و توزیع آنها در مناطق کم برخوردار شهر کرده است.
تامین ماسک و ملزومات بهداشتی برای پاکبانان و کارگران خدمات شهری
پاکبانان و کارگران خدمات شهری شهرداری مشهد به عنوان سربازان خط مقدم خدمات رسانی به شهروندان که بخشی از کار ضد عفونی کردن اماکن عمومی را برعهده دارند نیز مورد توجه قرار داشته و نسبت به تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای آنها اقدام و در کنار توزیع روزانه 5000 ماسک میان آنها 12 اکیپ پزشکی به صورت سیار نسبت به تب سنجی و کنترل این قشر زحمت کش اقدام می کنند.
ارتباط. با مرد از طریق مرکز ارتباط مردمی 137

در این میان شهرداری مشهد ارتباط با مردم را برای تاثیر گذاری اقدامات انجام شده در راستای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا فراموش نکرده و از طریق مرکز ارتباط مردمی 137 پذیرای انتقادات و پیشنهادات شهروندان است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار