کد خبر: 992659
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
۳۰ درصد مصرف انرژی متعلق به وسایل سرمایشی است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت: آمارها نشان می‌دهد حدود ۳۰ درصد از انرژی مصرف شده در ساختمان‌ها، برای سرمایش و تهویه مطبوع به‌کار می‌رود.

اکبر فرج‌نیا در نشست خبری پیرامون برگزاری رویداد بین‌المللی استارت‌آپ ویکند صنعت برق اظهار کرد: از چند سال گذشته، شرایط دمایی در تابستان با افزایش دما روبه‌ روست و در ساعات پیک از ۱۲ تا ۵ بعد از ظهر تامین برق مطمئن برق با محدودیت مواجه است که این به علت بارهای سرمایشی وارد شده در آن لحظات می‌باشد.  

وی با بیان اینکه ۲۰  تا ۳۰ درصد مصرف انرژی صرف تامین بارهای سرمایشی است، گفت: برای رفع این مشکل، بسته و مشارکت برای جلب همکاری تهیه و ابلاغ شده  که در فاز اول روی مشترکان شاخص از جمله صنعتی و کشاورزی متمرکز شده است که به همین منظور مشوق‌هایی تنظیم شد و متناسب با نوع و کیفیت مشمول دریافت مشوق شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از طریق همین مشوق‌ها و بسته هیچ خاموشی ناشی از کمبود برق در بخش صنعت نداشته و بخشی هم به کشورهای دیگر صادر شد، متذکر شد: رقمی که به‌عنوان تشویق پرداخت شده است در حدود ۴ میلیارد و نیم به‌صورت نقدی در حساب‌های کاربران در آذربایجان‌شرقی به جز تبریز است.

وی با اشاره بر اینکه مشترکان حوزه خانگی و صنعتی ۸۰ درصد مشترکان مصرفی را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد سبد مصرف کشور در حوزه مشترکین تجاری و خانگی است ولی برای ما امکان مراجعه تک به تک نیست از این‌رو باید برای جلب آنها فکر و اندیشه‌ای جدید داشتیم.  

فرج‌نیا ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های مختلف  در  سراسر دنیا به سمت استارت آپ برای استفاده از ایده خلاقانه رفته است و شرکت توزیع برق استان نیز به این سمت حرکت کرد.

وی توضیح داد: برای این منظور با مرکز رشد دانشگاه تبریز دیدار کرده و از ایده و افکار آنها استفاده کردیم تا از این ایده‌ها برای رفع مشکلات در اوج مصرف  بهره‌مند شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: رویداد استارت‌آپ ویکند  در سوم اردیبهشت در دانشگاه تبریز در مرکز رشد برگزار می‌شود که محورهای همایش  روی بهینه و مدیریت بار و مصرف انرژی و تحول دیجیتال صنعت برق می‌باشد.

وی توضیح داد:  تا ۸ اسفند سال‌جاری ایده‌ها در حال جمع‌آوری شده و  در ۱۳ اسفند این ایده‌ها جمع‌بندی خواهد شد و سپس تمام ایده‌های برتر مشخص شده و توسط مربی‌ها پخته‌تر و تکمیل‌تر خواهد شد تا در روز نهایی (سوم اردیبهشت) آماده برای ارائه خواهد شد.

فرج‌نیا با تاکید بر اینکه سه شرکت برتر در رویداد  تشویق مالی خواهند شد، یادآور شد: تیم اول مبلغ ۱۵ میلیون تومان، تیم دوم ۱۰ میلیون تومان و تیم سوم جایزه ۸ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد همچنین شرکت برق توزیع برق با تیم اول، قرارداد ۱۵۰ میلیون تومانی ۱۰۰ میلیون تومان با تیم دوم، قرارداد ۱۰۰ میلیون تومان و با تیم سوم قرارداد به مبلغ ۸۰ میلیون تومان خواهد بست که این مبالغ حداقل هستند.

وی تصریح کرد: البته در آن رویداد میهمانان صنعتی و شرکت‌های برق دیگر هم هستند که می‌توانند با ایده‌ها و رتبه‌های دیگر عقد قرارداد کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر