کد خبر: 992429
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
سردار دهقان:
با امریکا به هیچ وجه مذاکره نمی‌کنیم، هرچند از یک جنگ همه‌جانبه نیز دوری خواهیم کرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین دهقان مشاور فرمانده کل قوا در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در پاسخ به سؤالی درباره تحریم‌های امریکا، مشکلات اقتصادی ایران و تاثیر آن بر بودجه نظامی ایران گفت: بودجه دفاعی کشور و سازمان‌های نظامی ایران کاهش نیافته است. وی گفت: امروز به مراتب شرایط‌مان از نظر نظامی نسبت به سه سال پیش که دونالد ترامپ روی کار آمد در همه ابعاد بهتر است؛ از نظر تجهیزات، پرسنل و سازمان‌ها و اگر دوباره ترامپ انتخاب شود در پنج سال آینده باز هم بهتر خواهیم شد.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه گفت: از زمانی که داعش درست شد و ناامنی افزایش یافت، ما از همه ظرفیتمان برای سازماندهی، آموزش و مشاوره به متحدانمان استفاده کرده‌ایم. فایننشال تایمز در ادامه با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط تروریست‌های امریکایی و تاثیر آن روی متحدان ایران در منطقه به نقل از سردار دهقان نوشت که ایران از توسعه برنامه موشکی خود و حمایت از متحدان خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. او در ادامه افزود: با امریکا به هیچ وجه مذاکره نمی‌کنیم هرچند از یک جنگ همه‌جانبه نیز دوری خواهیم کرد.

سردار دهقان در ادامه مصاحبه همچنین تأکید کرده که سیاست‌های ترامپ در نهایت به سود ایران خواهد شد چراکه باعث تقویت احساسات ضدامریکایی می‌شود و این مسئله باعث تقویت نیرو‌های متحد ایران در منطقه خواهد شد. وزیر سابق دفاع ایران اضافه کرد: استراتژی ایران برای آن‌ها هزینه دارد، برای ما هم هزینه دارد، اما چه کسی اکنون برنده است؟ امروز ما معتقدیم نفوذ ما در منطقه به رغم فشار‌های امریکا افزایش یافته است. ما هرگز متحدان خودمان را در منطقه رها نمی‌کنیم. ما بازیگر نیستیم، ما انقلابی هستیم. فایننشال تایمز در ادامه نوشت: سردار دهقان درباره اتهامات امریکا و اسرائیل مبنی بر اینکه ایران به حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان عراقی کمک می‌کند تا موشک مونتاژ و تولید کنند، گفت: اگر آن‌ها از ما کمک بخواهند ما کمک می‌کنیم. دهقان در ادامه درباره بحث انتقام ایران از ترور سردار سلیمانی و خروج نظامیان امریکایی از منطقه گفت: انتقام نهایی با هدف بیرون راندن امریکایی‌ها از منطقه در طول زمان اتفاق خواهد افتاد، اما تهران هیچ حمله‌ای علیه امریکا انجام نمی‌دهد، مگر اینکه پاسخ به اقدام امریکا علیه ایران باشد.

سردار دهقان همچنین گفت: هیچ دلیلی نمی‌بینم به متحدانمان دستور دهیم اقدامی کنند، اما آن‌ها را از اقدام نیز منع نمی‌کنیم. مشاور رهبر معظم انقلاب در امور دفاعی در پایان تأکید کرد: ایران به دنبال جنگ با امریکا نیست، اما مذاکره هم بی‌معنی است. واشنگتن فکر می‌کند ما در موضع ضعف هستیم و نیاز به مذاکره داریم. امریکا می‌خواهد با ما مذاکره کند تا بگوید چرا شما موشک دارید؟ چرا در منطقه هستید؟ و چرا توانایی نظامی دارید؟ درباره این‌ها چه مذاکره‌ای می‌توانیم بکنیم؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار