کد خبر: 992153
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هیچ مورد مثبت و یا مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در کردستان مشاهده نشده است لذا مردم به شایعات بی‌اساس در خصوص شیوع این بیماری توجه نکنند.

آرزو فلاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جوان در سنندج ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، خطاب به شهروندان اظهار کرد: به منظور حفظ آرامش در این شرایط  با مثبت‌اندیشی به حل مسئله بپردازید و از شایعه‌پراکنی و توجه به اخبار منابع غیر رسمی خودداری کنید.

وی افزود: در پی انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف و استان قم و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان جهانی بهداشت، برخی از ادمین‌های کانال‌های خبری در فضای مجازی به دنبال شایعه‌پراکنی، تشویش اذهان عمومی و سوءاستفاده بوده و می‌خواهند از این طریق اضطراب و استرس مردم را افزایش دهند در حالی‌که این شایعات واقعیت ندارد.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تکذیب شیوع کرونا در استان، از آمادگی کامل برای کنترل این ویروس خبر داد و گفت: تا حد امکان از تجمع در اماکن عمومی و سفرهای غیرضروری با وسایل نقلیه عمومی خودداری کنید.

فلاحی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا در استان اندیشیده شده است، ادامه داد : تاکنون موردی از این بیماری در استان گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه همه مراکز بهداشتی درمانی، کارکنان و پزشکان استان آمادگی لازم را جهت مقابله با این بیماری و یا مشاهده مورد مشکوک را دارند، اضافه کرد: چنانچه مواردی از بیماری شناسایی شود بخش‌هایی در نظر گرفته شده که بیماران در آنجا بستری و اقدامات لازم درباره آن‌ها انجام می‌شود.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: مراقبت‌های بسیار جدی در مرزها و فرودگاه استان انجام شده است.

فلاحی ضمن تاکید مبنی بر پرهیز از نگرانی بی‌مورد رعایت نکات بهداشتی جهت پیشگیری از این ویروس را مهم بیان کرد و اظهار داشت: با این حال رعایت نکات بهداشتی، شست‌وشوی مرتب و صحیح دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرجمعیت، عدم روبوسی و تماس بدنی با فردی که علائم سرماخوردگی دارد از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

وی تصریح کرد: پیشگیری از ویروس کرونا همانند بسیاری از بیماری‌های ویروسی مجاری تنفسی بسیار ساده بوده و شامل عدم تماس نزدیک با افراد دارای علائم شبه آنفلوآنزا، پرهیز از مصافحه و روبوسی و در آغوش کشیدن است.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند باید از دستمال کاغذی یکبار مصرف استفاده کنند و از دست دادن پرهیز کنند.

فلاحی گفت: با پیشگیری و رعایت نکات کلیدی می‌توان ابتلا به ویروس کرونا را کاهش داد‌.

فلاحی علائم شایع این بیماری را تب، تنگی نفس و سرفه بیان کرد و گفت: در صورت مشاهده این موارد به مراکز درمانی مراجعه کنید.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: مردم اطلاعات صحیح مربوط به این بیماری را تنها از طریق رسانه‌های رسمی داخلی و آن هم از مراجع رسمی حوزه سلامت پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر