کد خبر: 992078
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰
در ادامه رفتار نامناسب و رویکرد ضد ایرانی دولت واشنگتن در قبال اتباع ایرانی، منابع خبری امریکایی بامداد شنبه از شکایت سه دانشجوی ایرانی به دلیل ممانعت از ورود به خاک ایالات متحده خبر دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، اخیراً سه دانشجوی ایرانی که برای تحصیل در دانشگاه‌های امریکا به این کشور سفر کرده بودند، از برخورد غیرقانونی و منع ورود به ایالات متحده، به وزارت امنیت داخلی این کشور شکایت کردند. بر این اساس، دانشجویان ایرانی با نام‌های «پگاه کریمی»، «محمد مرادی» و «بهزاد رضایی» در شکوائیه‌های خود نوشته‌اند که در ماه جاری (فوریه) بعد از سفر به امریکا برای ادامه تحصیل و ورود به فرودگاه‌های این کشور، مورد بدرفتاری مأموران حفاظت مرزی و گمرکی قرار گرفته و از ورود به خاک ایالات متحده منع شدند. کریمی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه نیوهمپشایر جنوبی در شهر منچستر، مرادی برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه «نورث‌ایسترن» در بوستون و رضایی برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه «ووستر پلی‌تکنیک» در ماساچوست عازم امریکا شده بودند که از ورود آن‌ها به این کشور جلوگیری به عمل آمد.

نکته مشترک شکایت این سه دانشجوی ایرانی، داشتن روادید معتبر تحصیلی برای سفر به ایالات متحده و غیرقانونی بودن اقدام مأموران امریکایی در ممانعت از ورود آن‌ها به این کشور است.

به نوشته آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت امنیت داخلی امریکا هنوز به سؤالات درباره مشکل و شکایت این دانشجویان ایرانی پاسخ نداده است. بر این اساس، تاکنون پنج دانشجوی ایرانی به دلیل بازداشت چند ساعته، بازجویی‌های سخت و ممانعت از ورود به امریکا و ادامه تحصیل از سوی مأموران فدرال به وزارت امنیت داخلی این کشور شکایت کرده‌اند. به نوشته آسوشیتدپرس، همچنین از زمان شروع سال تحصیلی در امریکا از ماه آگوست، از ورود ۱۰ دانشجوی ایرانی به این کشور و ادامه تحصیل جلوگیری شده است.

پیش از این نیز دو دانشجوی ایرانی به نام‌های «علیرضا یزدانی» و «محمدشهاب دهقانی حسین‌آبادی» بعد از ورود به فرودگاه‌های امریکا به دست مأموران گمرکی بازداشت و از این کشور اخراج شده بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار